Kan jeg styre en menu centralt?
Fra : Dan Petersen

Dato : 16-01-05 20:51

Hey :)

Jeg er igang med at lave en hjemmeside, og efter at have lavet et
par rammesider har jeg besluttet at lave én uden rammer.

Jeg er bare lige stødt på et problem: det er ret besværligt at
skulle kopiere menuen til alle siderne.

Kan man styre den centralt med CSS eller noget i den retning? :)

Dan

P.S.
Menuen er lavet i en tabel, og både menuen og koden ligger på
http://p-aalb.dk/menu.htm/

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : jopa

Dato : 16-01-05 21:06

Dan Petersen skriblede bla:

> Kan man styre den centralt med CSS eller noget i den retning? :)

Kan du køre PHP/ASP på hotellet ? kan du inkludere din menu ligeledes sidens
andre elementer.

eks:
include("top.php");
include("midt.php");
include("bund.php");

Menuen ligger i toppen.
Den kunne du så passende lave med CSS, og kan så redigere den i dit eksterne
style.

Kan gøres på andre måder også.
Blot lige hvad jeg plejer

--

Mvh John
www.johns-web.dk

Fra : Dan Petersen

Dato : 16-01-05 21:34

> [...]
>
> Menuen ligger i toppen.
> Den kunne du så passende lave med CSS, og kan så redigere den i dit eksterne

Jeg har ikke rigtigt arbejdet med php/asp, og kun lige lavet mit første externe
stylesheet... men ja kan godt bruge både php og asp på min side...

Så kan du ikke lige forklare det lidt nærmere? (evt. kontakte mig på msn -
dbz_kuririn@hotmail.com)

Dan

Fra : jopa

Dato : 16-01-05 21:45

Dan Petersen skriblede bla:

> Så kan du ikke lige forklare det lidt nærmere? (evt. kontakte mig på
> msn - dbz_kuririn@hotmail.com)

Hej Dan netop på html.dk's sider hvor du befinder dig må der være en masse
om netop dette emne at inkludere.

--
Mvh.John
www.jp-web.dk

Fra : Dan Petersen

Dato : 16-01-05 21:48

> Hej Dan netop på html.dk's sider hvor du befinder dig må der være en masse
> om netop dette emne at inkludere.

Jeg prøver at lede... ;)

-Dan

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 17-01-05 16:01

Dan Petersen wrote:
> [...]
> par rammesider har jeg besluttet at lave én uden rammer.
>
> Jeg er bare lige stødt på et problem: det er ret besværligt at

Som John allerede var inde på: forudsat du kan bruge ssi, asp, php - hvilket
du allerede har tilkendegivet, at du kan:

http://www.hjemmesideskolen.dk/html/incl.asp

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk