Excel og dato.
Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 16-01-05 17:02

Hej NG.

Jeg har et problem i Excel, når jeg skriver en data f.eks. 16/01/05, og så
vil trække den ned så der kommer til at stå 17/01/05, så kommer der til at
stå 16/01/06, hvordan ændre jeg det?
Og kan jeg gøre sådan at jeg kan nøjes med at skrive 160105, og tryk på
enter, så der kommer til at stå 16/01/05 eller måske 16/01-05?

--
Mvh. Jørgen Nielsen.
jorgenbs@nomorespamnielsen.tdcadsl.dk

Fra : Jan Kronsell

Dato : 16-01-05 20:32

"Jørgen Nielsen" <jorgenbs@nomorespamnielsen.tdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse news:41ea8f79$0$212$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> [...]
> Og kan jeg gøre sådan at jeg kan nøjes med at skrive 160105, og tryk på
> enter, så der kommer til at stå 16/01/05 eller måske 16/01-05?

Det første kan du løse ved at skrive 16-01-05 i en celle og 17-01-05 i
cellen under og så trække i begge på en gang.

Det andet kan du løses ved at formatere din celle som bruger defineret
format ##-##-##, men i så fald bliver det indtastede ikke til en rigtig
dato. Du kan altså ikke lave datoberegninger på tallene senere. Hvis du skal
kunne det, er du nødt til at lave en makro.

Jan

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 18-01-05 16:26

"Jan Kronsell" <kronsell(removebeforesend)@adslhome.dk> skrev i en
meddelelse news:41eac0ee$0$189$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> [...]
> skal
> kunne det, er du nødt til at lave en makro.

++++++++++++++++++++++++

Hej Jan.

Tak for hjælpen Vender lige tilbage hvis jeg ikke kan få det til at
virke, er ikke så meget inde i Excel.

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 22-01-05 12:18

> [...]
> Det første kan du løse ved at skrive 16-01-05 i en celle og 17-01-05 i
> cellen under og så trække i begge på en gang.

[KLIP]

> Jan
+++++++++++++++++++++++

Hej Jan.

Det hjælper ikke noget, det bliver stadig til 16/01/06 i stedet for
17/06/05.

Fra : Jørgen Bondesen

Dato : 22-01-05 14:33

Hej Jørgen.

Jeg bruger UK Excel, så min oversættelse kan være ukorrekt.
Mit bud er at din celle(r) er formateret til tekst.
Test, indtast: 16-1-2005 enter. (- og / er det samme)
Alm. celle= 16-01-2005. Tekstcelle= 16-1-2005 (ikke 0 før 1) fordi der ikke
er tale om en dato, men tekst der afslutter med et tal som skal stige med 1.
Menu: Rediger - Ryd - Alt. Nu skulle der være "ryddet op" i cellen, og klar
til et nyt forsøg.

Jørgen Bondesen

Followup to newsgroup only please.
Jeg ønsker, at vi kommunikere via nyhedsgruppen, tak.