OT - Virusalert!
Fra : Armand

Dato : 21-05-01 00:28

Jeg har her til aften fået en virus tilsendt som en "MAILER DAEMON"
returnering af en fejl-afsendelse =

Jeg reddede mig grundet en solid instruks fra Kim Johnsen:
- I modsætning til andre tilsendelser fra MAILER DAEMON, var der ingen
subj. på denne.
- Ved at checke den vedhæftede (uden at åbne den!!!), viste det sig at
være en .EXE fil, som IKKE kan være en tilbagesendelse eftersom .EXE er
program/system -filer!

Be alert - And DONT!

--
Armand.

Fra : Morten Juel

Dato : 21-05-01 07:25

hehe Armand regel nr.1 ALDRIG åben exefiler fra folk du ikke kender + nogle
der ser underlige ud !

Mvh
Morten

Fra : Mich@el

Dato : 21-05-01 21:54

Hej Morten

Morten Juel wrote:

> hehe Armand regel nr.1 ALDRIG åben exefiler fra folk du ikke kender.

Æhhh - hva`så mæ dem du kender ??? !!!

De sidste 4 mails med vedhæftet virus jeg har fået tilsendt er netop fra
vennerne...

Skod mailprogrammet Outlook sender jo netop virussen videre til alle
kammiraterne fra Addr. listen.

Så det er sku tit vennerne man skal passe på, ikk.

Netscape RULES

--

Med tilbagelænet hilsen.........

(o; dk.fritid.motorcykel

Mich@el

Yamaha XV 1100 Virago
Med i http://www.mc-customania.dk
Virago MC Club Danmark # 1101

Loud pipes saves lives

Fra : Armand

Dato : 22-05-01 00:35

Mich@el <mick@post5.tele.dk> skrev i en

> [...]
fra
> vennerne...
> Så det er sku tit vennerne man skal passe på, ikk.

Jup!

Det gælder alle uopfordret tilsendte .EXE, .VBS, .COM -filer
og hvis der ikke er nogen emne eller et mystisk emne (á engelsk emne fra
en dansk kammi!), hæftet på, så bryd med din nysgerrighed og slet
lortet!

--
Armand
(der heldigvis var nyinformeret om virus-principperne, så han først

Fra : Henry

Dato : 21-05-01 10:41

> [...]
> - Ved at checke den vedhæftede (uden at åbne den!!!), viste det sig at
> være en .EXE fil, som IKKE kan være en tilbagesendelse eftersom .EXE er
Hej Armand

Det gælder ALLE absolut ALLE vedhæftede filer, virus filer exe, com, vbs
osv. kan nemlig kommet forklædt som f.eks. bmp, gif eller lign. Problemet
akn forstærkes hvis man benytte default indstillingerne i windows som er at
skjule extentions (efteranvnet) på filer hvor efternavenet er kendt i som,
feks. exe, com og vbs. Dvs. hvis jeg vedhæfter en exe, com eller vbs fil og
jeg kalder den f.eks. "motorcykel.gif.vbs" så kan du risikere at du kun får
"motorcykel.gif" at se og det ser jo harmløst ud da en gif fil ikke er
skadelig i sig selv. MEN nede under overfladen gemmer der sig en vbs (visual
basic script) program fil... og så er fanden løs i laksegade...

Iøvrigt er det en meget STOR fejl at stole på dem man kender, for netop en
del vira, f.eks. WORMS spredes via folks mail kartotek, så når du får en fil
fra en god ven er det ikke sikkert at han selv har sendt den, den kan have
sendt sig selv osv. osv.

mvh
Henry (der anbefaler virusscannere selvom det jo heller ikke er en garanti,
vira har det med at mutere) ha en god dag.