Tsunami investment (investering)
Fra : Soren_M

Dato : 16-01-05 11:41

Hello Group,

I am an Artist and Designer and i am interestet in donating the monny i get
from selling this picture "The
last Tsunami 2004" that i made right after the catastrophy, because i dident
have any money then i desidet to make this my contribution.

The painting is made with thourghts of my frind wich lives in Phuket that i
havent heard from since the catastrophy.

if you are interested in bying this please give me a bid, the highest bidder
will get the picture and the money will go to the help organisations in
Asia.

please look in to see the painting:

hawaii.binaries.pictures ( The last tsunami 2004" painting )

or at dk.binaer ( The last Tsunami 2004" Asien auktion )

best regards
Soren M

Fra : Soren_M

Dato : 17-01-05 15:30

Picture of painting can also be seen and downloaded as screen background
here:
http://www.usenet-replayer.com/cgi/content/framebanner_3?http://www.usenet-replayer.com/8/3/9/1/1105291938.19.jpg

Best regards
Soren M

Fra : Soren_M

Dato : 22-01-05 11:49

København 08.01.2005

"The last Tsunami 2004"

Jeg malede dette maleri da jeg havde min veninde Yodkamon som bor i Phuket
(Thailand) i tankerne. Yodkamon, lejede et værelse hos mig under sit
praktikophold i Danmark.

Lige efter katastrofen forsøgte jeg på forskellig vis at komme i kontakt med
hende, men intet svar.

Dagene er nu gået og jeg er overbevist om at hun ligesom så mange andre er
ofre for bølgernes kræfter.

I den forbindelse havde jeg et behov for at udtrykke mine tanker.

Her er nogle af de tanker der har været oppe under tilblivelsen af maleriet:

- Maleriet leder tankerne hen mod en stor bølge, hvor bruset er formet som
et hjerte, til minde om min veninde og inde i hjertet er husene, der i takt
med flodbølgens brus nedbrydes og langsomt forsvinder hjertet som drages med
af naturens kræfter

- Bølgens blå, grønne og hvide nuancer er i komplementære (kontrast) farver
til husene som er i røde, orange og gule nuancer. Dette har jeg gjort bevist
for at skabe en form for modsætning.

- Maleriet skal være til at holde ud at have hængende og se på, og jeg har
derfor undgået uhyggelige billeder men har i stedet forsøgt at skabe et
maleri, hvor naturens kræfter kommer til udtryk.

- Maleriet indeholder også andre billeder, men disse er overladt til
fantasien.

Så til minde om min veninde vil jeg skænke dette maleri og med pengene
derfra hjælpe de uskyldige ofre for jordskælvet og den efterfølgende tsunami
i Asien.

Venlig hilsen

Søren M

Fra : jens jensen

Dato : 21-01-05 14:55

> [...]
> Asia.
>

> please look in to see the painting:
>
> hawaii.binaries.pictures ( The last tsunami 2004" painting )

Jeg vil godt byde på det, men hvis jeg vinder auktionen, så er det vel ok
jeg selv indbetaler pengene til røde kors og giver dig kvitteringen for
billedet ?

Mvh Jens.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 21-01-05 21:24

Den 21-01-05 14.55 skrev jens jensen følgende:

> Jeg vil godt byde på det, men hvis jeg vinder auktionen, så er det vel ok
> jeg selv indbetaler pengene til røde kors og giver dig kvitteringen for
> billedet ?

Tsk tsk, stoler du ikke på ham, bare fordi han reklamerer lidt
usmageligt i en ikke dertil indrettet nyhedsgruppe.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Man behøver ikke købe et maleri for at donere, besøg nedenstående side,

Fra : Soren_M

Dato : 22-01-05 12:06

Hej Kim,

Nu var det mit bidrag at male et maleri og på måde så jeg kunne skaffe flere
penge end jeg selv ville ha råd til at undvære.

læs evt. brevet som sidder bag på maleriet som jeg har postet i denne tråd.
(og nederst i denne meddelelse)

og ang. investering så kan det jo være in investering at købe et billede af
en som måske bliver kendt:
på fx. mine lamper der har vundet "The European design award 2000" i Milano
2 gange, 1 gang i Frankfurt og 1 gang i USA og andre design priser i DK.

at male er bare en hobby indtil videre.
link til maleri:
http://www.zazzle.com/products/product/popups/view_super.asp?product_id=228463063073393116&width=140&height=14.5

mvh
Søren
www.momsendesign.com

Fra : Soren_M

Dato : 22-01-05 11:53

Hej Jens,

jo der er mange muligheder for betaling og overdragelse af maleriet det
kunne evt. foregå gennem Røde kors,
Jeg har sat billedet på forsk. auktioner.

Jeg skal bare sikre mig at pengene går til Asien og behøver ikke at have
kontakt med pengene.

Mvh
Søren

NB. har sat en tekst bag på billedet sin jeg vil bringe her:

Fra : Soren_M

Dato : 28-01-05 00:37

> [...]
>>

> Jeg vil godt byde på det, men hvis jeg vinder auktionen, så er det vel ok
> jeg selv indbetaler pengene til røde kors og giver dig kvitteringen for

Hej Jens,

det måler
hvad vil du byde på mit maleri?
malet med: Acryl
malet på: Masonite
det måler: 613 x 400mm excl. svæveramme (guld)

Mvh.
Søren M

NB.
maleri link:
http://www.zazzle.com/products/product/popups/view_super.asp?product_id=228463063073393116&width=140&height=14.5

Fra : Soren_M

Dato : 22-01-05 11:49

København 08.01.2005

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 22-01-05 12:09

Den 22-01-05 11.49 skrev Soren_M følgende:

> Jeg malede dette maleri da jeg havde min veninde Yodkamon som bor i Phuket

Hej Søren. Gruppen her er ikke beregnet til den slags salg. Det burde
også fremgå af de besvarelser, du har fået på dit forrige indlæg. Skal
der virkelig sendes en klage til din internetudbyder, før du forstår det?

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Nemmere, hurtigere og mere sikkert internet med Firefox

Fra : Soren_M

Dato : 22-01-05 12:38

Undskyld Gruppe,

jeg skal nok begrænse min ivrighed for at støtte Asien.

Mvh.
Søren

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 22-01-05 12:50

Den 22-01-05 12.38 skrev Soren_M følgende:
> Undskyld Gruppe,
>
> jeg skal nok begrænse min ivrighed for at støtte Asien.

Det behøver du såmænd ikke. Du skal bare bruge din ivrighed de steder,
hvor det er relevant og i overensstemmelse med gruppens fundats. Vi kan
ganske rigtigt debatere investering her, men gruppen er ikke beregnet
til salg af investeringsprojekter.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Læs om nyhedsgrupperne, hvordan de opstod længe før internettet, og

Fra : Sune

Dato : 22-01-05 13:43

> jeg skal nok begrænse min ivrighed for at støtte Asien.
Ikke alle i gruppen der mener det er forkert, synes jeg blot du skulle vide.
Hvis man endelig vil lege politibetjent er der andre steder ens indsats og
trusler ville være mere nyttig...
Sune