terminsprøver 8kl
Fra : KS

Dato : 16-01-05 09:28

Er der nogen steder på nettet hvor man se gamle terminsprøver i matematik og
evt. sidde og lave dem med sin søn der er lidt bekymret for en kommet
terminsprøve i matematik???
Eller er der en i gruppen der ligger inde med en eller to man ku få
tilsendt???

mvh
Kenneth

Fra : Per Rønne

Dato : 16-01-05 09:57

KS <Kenneth_1@FJERNSPAMofir.dk> wrote:

> Er der nogen steder på nettet hvor man se gamle terminsprøver i matematik og
> evt. sidde og lave dem med sin søn der er lidt bekymret for en kommet
> terminsprøve i matematik???

Hvorfor bekymret? En terminsprøve er da ingen eksamen.
--
Per Erik Rønne

Fra : KS

Dato : 16-01-05 13:40

> Per Erik Rønne fik skrevet:
>
> Hvorfor bekymret? En terminsprøve er da ingen eksamen.
> --
- som du sikkert ved, er der nogen unge der er usikre på bedømmelser og
derfor gerne vil øve sig inden. Uanset hvordan og hvorledes man ser på den
sag - er det et ønske fra hans side, og som god forældre er jeg klar til at
hjælpe.

Jeg har fortalt det ikke er en eksamen... men en bedømmelse kommer der jo på
præstationen, hvad enten det er dansk stil eller matematik.

så tilbage til mit spørgsmål :Er der nogen steder på nettet hvor man se
gamle terminsprøver i matematik og
evt. sidde og lave dem sammen eller nogen der ligger inde med noget der kan
sendes på min mail?

mvh
Kenneth

Fra : Niels Aage Schmidt

Dato : 16-01-05 15:31

"KS" <Kenneth_1@FJERNSPAMofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
Her er et karakteristisk eksempel på den negative virkning af prøver og
tests.

> [...]
> gamle terminsprøver i matematik og
> evt. sidde og lave dem sammen eller nogen der ligger inde med noget der

Kontakt matematiklæreren! (Det er Alfa og omega i den sammenhæng. Lad helst
dit barn gøre det! Ansvar for egen læring, du ved!) Jeg har da ofte lånt de
gamle prøver ud til elever, der har lyst til ekstra træning. Det er vigtigt,
at det går gennem læreren.
Hvis dit barn ønsker at træne, så lad træningen være i de gamle, gennemgåede
opgavetyper i matematikbogen!
Jeg har et standardråd til de af mine elever, som gerne vil blive bedre.
Regn opgaver, du har regnet før. - så har du også en detaljeret facitliste
ved hånden (i den gamle kladde.)
Hvis en elev har brug for flere udfordringer, er det mig som matematiklærer,
der styrer disse, så de har sammenhæng med klassens øvrige arbejde. (Eks:
Alle elever er i gang med at repetere og udvide brøkbegrebet. Lille Abel,
der altid er færdig på 10 minutter får til opgave at opstille og
bevise/undersøge brøkreglerne ved hjælp af variable. Evt. kunne han
undersøge brøkreglerne, hvis alle tællere og nævnere er kvadratrødder og
aflevere resultaterne indført.)

hilsen Niels Aage

Fra : KS

Dato : 16-01-05 16:21

"Niels Aage Schmidt" <nielsaa@otium.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> bevise/undersøge brøkreglerne ved hjælp af variable. Evt. kunne han
> undersøge brøkreglerne, hvis alle tællere og nævnere er kvadratrødder og

Takker - hans matematiklærer bliver spurgt i morgen...

fortsat god søndag

mvh
Kenneth

Fra : Niels Aage Schmidt

Dato : 17-01-05 14:33

> Takker - hans matematiklærer bliver spurgt i morgen...
>
> fortsat god søndag

Jeg er lidt spændt på, hvad matematiklæreren svarede??

hilsen Niels Aage Schmidt

Fra : KS

Dato : 17-01-05 22:08

> "KS" <Kenneth_1@FJERNSPAMofir.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg er lidt spændt på, hvad matematiklæreren svarede??
>
> hilsen Niels Aage Schmidt

- der vil blive udleveret lidt materiale i løbet af i morgen

mvh
Kenneth