Få fat på anden forms label !?!?
Fra : Lasse Madsen

Dato : 15-01-05 14:56

Hej !

Jeg har et problem ... jeg har siddet i 5 timer nu og undret mig over
hvordan dælan jeg får fat på en anden forms label1 kontrol ?

f.eks.

frmmain
frmlogin
frmstart
modulet (modul)

jeg er p.t. i frmlogin har lige sat navn = "Lasse" og vil gerne opdatere
frmmain.label1.caption = "Velkommen" & navn
navn er deklareret i modulet som public navn as string men det virker ikke
!?!?

M.v.h.
Lasse

Fra : Gert Krabsen

Dato : 15-01-05 16:16

Sat, 15 Jan 2005 14:55:43 +0100, Lasse Madsen <Lasse.madsen@elektronik.dk>
skrev:

> [...]
> frmmain.label1.caption = "Velkommen" & navn
> navn er deklareret i modulet som public navn as string men det virker

Det giver normalt ingen problemer - kan du ikke komme med lidt kode...

mvh
Krabsen

--
Sendt via Opera.
www.krabsen.dk

Fra : preben nielsen

Dato : 15-01-05 23:06

"Lasse Madsen" <Lasse.madsen@elektronik.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> opdatere frmmain.label1.caption = "Velkommen" & navn
> navn er deklareret i modulet som public navn as string men det

Du har garanteret en anden lokal variabel ved navn "navn" også....

Bruger du forresten Option Explicit ?

--
/\ preben nielsen
\/\ prel@post.tele.dk

Fra : Tomas Christiansen

Dato : 16-01-05 01:33

Lasse Madsen skrev:
> jeg er p.t. i frmlogin har lige sat navn = "Lasse" og vil gerne opdatere
> frmmain.label1.caption = "Velkommen" & navn
> navn er deklareret i modulet som public navn as string men det virker ikke

Det er vel ikke fordi du fra én form forsøger at tilgå en public variabel i
en anden form uden at præfikse med formens navn?
Kun hvis en variabel bliver lagt i et kode-module (de listes under "Modules"
og ikke "Forms") kan tilgå den fra andre moduler/forms uden præfiks.

Eksempel.

Form1:
Public A1 As Long

Module1:
Public A2 As Long

Form2:
Form1.A1 = 123
A2 = 456

-------
Tomas

Fra : Lasse Madsen

Dato : 16-01-05 15:51

Jeg ved ikke helt hvad der gik galt men jeg tror umildbart at jeg havde 2
variabler af samme navn for nu fungere det fint

Mange tak for de gode tips de hjalp mig igang !

/madsen