Navne, rejse og pas
Fra : Maria Frederiksen

Dato : 14-01-05 22:34

Jeg har flere fornavne, og rejsebureauet vil kun registrere mig på første
fornavn (som jeg ikke bruger) og det mit "brugerfornavn" med M. Jeg har
underskrevet som Maria, både på pas, kørekortet og sygesikringskort.

Hvad kan det give af problemer at jeg står hos rejsebureaet som Maria, mens
mit fulde fornavn består af 2 navne? Og vil det overhovedet give problemer?
Hvad med forsikringer, som jo er tegnet med Maria som eneste fornavn?

Mvh Maria

Fra : Ole

Dato : 14-01-05 22:50

> [...]
> mens mit fulde fornavn består af 2 navne? Og vil det overhovedet give
> problemer? Hvad med forsikringer, som jo er tegnet med Maria som eneste

Hvis ikke navnet på en flybillet ikke stemmer overens med navnet i passet,
vil nok ikke komme med flyet. Jeg går ud fra, at det samme gælder
forsikringer.

Ole

Fra : Daniel Birch

Dato : 15-01-05 18:03

"Maria Frederiksen" <mf@easyfrag.dk> wrote in message
> [...]
> mens mit fulde fornavn består af 2 navne? Og vil det overhovedet give
> problemer? Hvad med forsikringer, som jo er tegnet med Maria som eneste

Kan du ikke uddybe det en ekstra gang for os tungnemme?
Måske oplyse dit virkelige navn?

Hvis navnet på billetten svarer til navnet i dit pas, er der jo ingen
problemer. Og det er sjældent, at du får hele dit navn på billetten. På mine
flybilletter står der fx ofte PETERSEN/DMR, altså Hr. D. Petersen.

Underskriften er i den henseende ligegyldig - min underskrift er fx komplet
ulæselig - det afgørende er, hvilket navn der er trykt i passet. Og der står
vel "alle" dine navne?

mvh
Daniel

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 15-01-05 22:43

Hej

> [...]

>mit fulde fornavn består af 2 navne? Og vil det overhovedet give problemer?
>Hvad med forsikringer, som jo er tegnet med Maria som eneste fornavn?

Jeg tror ikke det er noget der skal holde dig vågen om natten ! - Jeg
har godt bemærket at bureauer m.fl. de seneste år kraftigt har
understeget at navn(e) i pas og flybillet (booknings-navn) skal være
nøjagtigt ens, men det er vist kun teori ! - Jeg har nu rejst på
charterferie de sidste 45 år, flere gange årligt, og har aldrig
observeret nogen problemer i den retning på trods af at jeg har 2
fornavne, som altså står i offentlige papirer, pas, sygesikring m.v. men
har aldrig benyttet mere end det ene, som står på billetten, som derfor
ikke stemmer overens med passet.

Så glemt det blot ! og ha' en go' ferie...

--
M.v.h. Ole®

IP-Telefoni ? www.musimi.dk !
Simpelt - Enkelt - Billigst

Fra : Henrik Bøggild

Dato : 16-01-05 08:42

> [...]
problemer?
> Hvad med forsikringer, som jo er tegnet med Maria som eneste fornavn?

Du skal ikke forvente problemer. Der er kun efternavnet der kan give lidt
bøvl med check-in personalet. Jeg har flere gange fået billetter booket i
mit mellemnavn i stedet for mit efternavn. Det kræver altid en kort
forklaring (ikke i DK, men i udlandet), hvorefter jeg bliver checket ind
uden problemer. Jeg tror knap de vil opdage forskellen i fornavnet - især
når det er dit "rigtige" fornavn der står på billetten.

Henrik

Fra : Christian Carlsen

Dato : 16-01-05 15:53

Så er det fordi du ikke rejser til USA.........Der kræves der (især) efter
11.sep. at navn i pas stemmer overens med navn på billet. Dette betyder at
hvos dit navn er længere end det der er plads til på billetten er det en god
ide at have noget dokumentation med på at man er den person man er. (det
være sig kørekort o.lign.) Ellers er der risiko for at man kommer hjem med
det fly man kom med......Disse problemer er ikke helt så udtalte i Europa
(endnu). Men svaret er altså at hvis man hedder Olga Maria Andersen i
passet, så skal der også stå Olga Maria Andersen på fly billetten eller er
det risiko for store problemer og ekstra timer i lufthavnen for at forklare
hvem man er.......

God tur.

Fra : Hans Hansen

Dato : 16-01-05 22:25

"Christian Carlsen" <abc@abc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> billetten eller er det risiko for store problemer og ekstra timer i
> lufthavnen for at forklare hvem man er.......

Hvad nu hvis man er kongelig som hende: Hendes Majestæt Dronning Margrethe
Ingrid Thorhilddur Frederiksen

Jeg spørger bare

vh Hans

Fra : Daniel Birch

Dato : 18-01-05 17:22

"Hans Hansen" <hans@hansen.dk> wrote in message

> "Christian Carlsen" <abc@abc.dk> skrev i en meddelelse
>
> Hvad nu hvis man er kongelig som hende: Hendes Majestæt Dronning
> Margrethe Ingrid Thorhilddur Frederiksen

Så rejser man med diplomat-pas og så er formaliteterne meget mindre strikse!

db