Pop-corn maskine
Fra : René Hjorth

Dato : 20-05-01 22:18

Hej,

Som noget af en Popcorn fanatist, har jeg brug for lidt hjælp.

Indledningsvist vil jeg lige nå at sige at de bedste pop-corn laves ved
at opvarme lidt kokosolie, holde det på en fast varm temperatur,
tilsættet Blomberg pop-corn majs, og forsigtigt omrøre det hele mens de
popper og fugtighed kan komme ud, og til sidst tilsætte lidt meget
fintmalet salt.

Så meget så godt - og hertil havde jeg indtil for en måned siden haft
min amerikanske pop-corn maskine, der klarede det hele. Den ligner en
stor kugle hvor den nedeste 1/3 er sort og er varmeplade og rørepind, og
den overste 2/3 er en gennemsigtig skål med huller (kan lukkes) hvori de
færdige pop-corn kan serveres.

Min maskine er nu gået i stykker, og efter talrige forsøg på reperation
er ikke lykkedes, så jeg er i de argeste feberfantasier forskrækket
efter at aldrig finde den slags maskine igen

Hvad der ellers findes med gryder, potter og pander; færdige løsninger
på microbølgeovne - samt umulige varmluftpoppere o.l. er slet ikke
acceptable - der er en milevid kvallitetsforskel.

Er der ikke nogle flinke mennesker der ved hvor man kan finde den slags
hjemme pop-corn maskiner i Danmark? Jeg tilbyder både en testkørsel og
evig taknemmelighed?

René
www.rene.hjorth.com

Fra : Peter W. Bosse

Dato : 22-05-01 06:11

"René Hjorth" <rhjorth@spamcop.net> skrev i meddelandet...
> Er der ikke nogle flinke mennesker der ved hvor man kan finde den
> slags hjemme pop-corn maskiner i Danmark? Jeg tilbyder både en
> testkørsel og evig taknemmelighed?

Jeg er ikke sikker, men prøv evt. "Kunst & Køkkengrej" Østergade 26
(Bernikow gården), 1100 Kbh. K. Tel: 33 13 29 28.

eller...

"Århus Isenkram", Michael Drewsensvej 15, 8270 Højbjerg
Tel: 86 29 16 33.

Har du forsøgt i Køkkenland, El-Giganten, Metro, Inco el. lign...

PS: Nysgerrig - hvad hed din amerikanske poppe-maskine?

--
Mvh.
Peter W. Bosse

-Cheers, and bottoms up!

Fra : René Hjorth

Dato : 22-05-01 20:32

Tue, 22 May 2001 07:11:09 +0200 skrev "Peter W. Bosse"
<peterw.bosse@worldonline.dk>

Hej Peter,

> [...]
>(Bernikow gården), 1100 Kbh. K. Tel: 33 13 29 28.
>eller...
>"Århus Isenkram", Michael Drewsensvej 15, 8270 Højbjerg

Tak, dem vil jeg prøve i morgen

>Har du forsøgt i Køkkenland, El-Giganten, Metro, Inco el. lign...

Ja, Ja, Ja, Ja og Ja - desværre...

Problemet at er popcorn-maskiner havde sit indtog i danmark i en low-fat
periode, hvorfor det blev disse afskyelige varm-luft-poppere, der af en
masse årsager ikke er anvendelige.

At spise den slags popcorn, er som at spise en Borgmesterstang lavet af
Anne Larsen

>PS: Nysgerrig - hvad hed din amerikanske poppe-maskine?

Noget så ucharmerende som "Big Pop!"...

René
www.rene.hjorth.com

Fra : René Hjorth

Dato : 26-05-01 16:51

Tue, 22 May 2001 21:32:15 +0200 skrev René Hjorth <rhjorth@spamcop.net>

Det var ikke noget hit, en rigtig popcorn maskine var ikke noget de
havde, men ellers tak for forsøget.

René
www.rene.hjorth.com

Fra : Morten Wartou

Dato : 24-05-01 18:06

"René Hjorth" <rhjorth@spamcop.net> wrote in message

> [...]
> stor kugle hvor den nedeste 1/3 er sort og er varmeplade og rørepind, og
> den overste 2/3 er en gennemsigtig skål med huller (kan lukkes) hvori de

Mon det er en af disse:

http://www.westbend.com/westbend/catalog.cfm?dest=dir&linkon=section&linkid=
6

Uhm, sådan en kunne jeg godt tænke mig. Brugte du strømkonverter 110V->220V?

Jeg er frisk på at købe - de er jo ekstremt billige - vi kunne evt. bestille
et par stykker sammen (og mon ikke der er en del andre i denne gruppe der er
interesserede?) for at spare noget porto.

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 24-05-01 22:20

Morten Wartou <morten_remove_when_replying@wartou.dk> wrote:

> [...]
> et par stykker sammen (og mon ikke der er en del andre i denne gruppe der er
> interesserede?) for at spare noget porto.

Eftersom Netto har fjernet deres gode amerikanske popcorn fra hylderne
og indført dansk lort, så må man sige at 9 dollars er vildt billigt.
Hvad koster det egenligt at bestille fx. 20 styk i moms og told ?

Måske kan man få den samme model i Europa til 220 volt ?

Sender lige en mail til firmaet og spørger om de har en agent i Europa
!!

--
Cordiali saluti Jesper

Fra : Morten Wartou

Dato : 24-05-01 23:02

> [...]
> Måske kan man få den samme model i Europa til 220 volt ?
> Sender lige en mail til firmaet og spørger om de har en agent i Europa

Det har jeg allerede gjort. :)

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 25-05-01 10:10

> og
> de
> > >
> http://www.westbend.com/westbend/catalog.cfm?dest=dir&linkon=section&linkid=
> 110V->220V?
> bestille
> der er
>
> Det har jeg allerede gjort. :)
>

> Med venlig hilsen,
>
> Morten Wartou

Nu tror de sgu nok vi er helt vilde for at starte produktet op i
Danmark/Europa, hvis de ikke har en agent i forvejen. )

--
Cordiali saluti Jesper

Fra : René Hjorth

Dato : 26-05-01 16:58

Thu, 24 May 2001 23:20:27 +0200 skrev jesper@gylling.net (Jesper Haaber
Gylling)

Hej Jesper,

>og indført dansk lort, så må man sige at 9 dollars er vildt billigt.
>Hvad koster det egenligt at bestille fx. 20 styk i moms og told ?

Duy har ret, det er en investering værd (bortset fra at nu HAR jeg
bestilet en stor version af den maskine).

>Sender lige en mail til firmaet og spørger om de har en agent i Europa
>!!

Jeg vil gerne høre resultatet alligevel - sådan en maskine varer jo
heller ikke evigt

René
www.rene.hjorth.com

Fra : René Hjorth

Dato : 26-05-01 16:56

Thu, 24 May 2001 19:05:46 +0200 skrev "Morten Wartou"
<morten_remove_when_replying@wartou.dk>

Hej Morten,

>http://www.westbend.com/westbend/catalog.cfm?dest=dir&linkon=section&linkid=6

Jeps, det er sådan én jeg just har bestilt - det er 6 oz. versionen.

>Jeg er frisk på at købe - de er jo ekstremt billige - vi kunne evt. bestille
>et par stykker sammen (og mon ikke der er en del andre i denne gruppe der er
>interesserede?) for at spare noget porto.

Beklager, for sent - men ja, de er rimelige i pris - dog er portoen
rimelig dyr, og den er ift. vægt, så selv med den "billige" fragt er min
maskine her første om 2-7 uger

Bemærk også at det danske Toldvæsen sandsynlig vil blive fristet til en
slags "ekstra told" på ca. 11% - det oplevede jeg nemlig sidst; jeg
kunne ikke få at hvide hvorfor, blot at det måtte jeg slippe for at få
min maskine

René
www.rene.hjorth.com

Fra : Michael Schrøder

Dato : 29-05-01 12:08

> [...]
6

> Jeps, det er sådan én jeg just har bestilt - det er 6 oz. versionen.

Hvordan vil du håndtere at den skal have 110 V og ikke 220 V ?

En 1000 W trafo eller hva' ?

mvh Michael Schrøder

Fra : René Hjorth

Dato : 29-05-01 19:26

Tue, 29 May 2001 13:07:35 +0200 skrev "Michael Schrøder" <mis@fabel.dk>

Hej Michael,

>Hvordan vil du håndtere at den skal have 110 V og ikke 220 V ?
>En 1000 W trafo eller hva' ?

Præcist - jeg skal ud og købe én, imens jeg græder mine salte tårer

Jeg har set sådan én til kr. 795,- incl. moms

Jeg har søgt intensivt efter en popcorn maskine på det europæiske
marked, og blandt de ganske få jeg fandt, var der *ingen* der ville
sende til DK, derfor måtte jeg bide i det sure...

René
www.rene.hjorth.com

Fra : Gerner

Dato : 27-06-01 21:02

On Tue, 29 May 2001 20:26:00 +0200, in dk.kultur.mad+drikke, René Hjorth
<rhjorth@spamcop.net>, wrote:

> [...]
>marked, og blandt de ganske få jeg fandt, var der *ingen* der ville
>sende til DK, derfor måtte jeg bide i det sure...

Lidt sent, men her er en link til en dansk sælger/udlejer af f.eks. dem man ser
i tivoli'er her til lands.

http://www.coolex-oest.dk/