Records/ADO/Datagrid?
Fra : Lasse Madsen

Dato : 14-01-05 21:47

Hej

Jeg har lige et par begynder spørgsmål i Records m.v.

Jeg har en MySQL database kaldet sjov kørerende på min pc denne vil jeg
gerne forbinde til og manipulere med de data der i denne.
Jeg har fået hul igennem til databasen og læst diverse ting ud men jeg kan
ikke finde ud af at sortere i det og benytte de data der kommer til noget...

<Min kode>

Dim masterRecord As Recordset
Dim rowcount As Integer
Dim library As MySQLVB.cMysql
Dim strSQL As String

' Database: SJOV
' |
' +--- RAS
' +---ID (primær nøgle)
' |
' +---Brugernavn
' |
' +---Kodeord
'
'
' Nuværende data i RAS:
'
' Brugernavn: Kodeord: Id:
' lm lm 1
' tm tm 2
' dp dp 3

Private Sub Form_Load()
Set library = New MySQLVB.cMysql
With library
.user = "root"
.Password = ""
.host = "localhost"
.DB = "sjov"
.Port = 3306
.real_connect
Set masterRecord = .query("select brugernavn from ras;")
rowcount = .num_rows
MsgBox masterRecord.RecordCount 'Get Record count from ADO.
End With
Set DB.DataSource = masterRecord ' DB = Datagrid kontrol
Set library = Nothing
End Sub

</min kode slut>

Koden viser en datagrid med navnene lm, tm og dp dette er også korrekt men
hvordan kan jeg f.eks. få flyttet disse navne ind i en dbcombo box ?

m.v.h.
Lasse

Fra : Lasse Madsen

Dato : 14-01-05 23:29

Hej

Jeg fandt en kringlet løsning men tak for læsningen...

m.v.h.
lasse