Suzuki DM50 - tips & tricks søges
Fra : Corty

Dato : 14-01-05 19:24

Hej med jer knallertfolket

Efter en pause væk fra de to-hjulede, er jeg nu på vejen igen.
Dennegang på en Suzuki DM50 (Samurai)2 gears udgaven.

Den er købt brugt, i god stand, men genet i mig forbyder mig
at køre 25 km/t op af bakke.

Jeg har ladet mig fortælle, at jeg ved at udskifte studsen med en
"uplomberet" kan vinde en 5-10 km/t uden yderligere indgreb.

Er dette rigtigt? Skal der virkeligt ikke mere til?
Den sidder jo helt frit og kan vel ikke tage mere end 2 minutter at skifte.

Jeg skal ikke til at lave drastiske indgreb i motoren såsom at plane
topstykket eller den slags. Den skal på ingen måde "tunes"...

Det er fint med mig at optrækket er helt standard og at den kan opnå 30
km/t op af bakke og 40 km/t ad lige vej.

Er der nogle gode bud til denne klassiker af en moped?

Er der forresten nogen der ved, hvor meget den kører pr liter benz?

På forhånd tak
/Corty

Fra : Brian Axelgaard

Dato : 14-01-05 19:58

"Corty" <email@cNoOrStPyAM.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Er dette rigtigt? Skal der virkeligt ikke mere til?
> Den sidder jo helt frit og kan vel ikke tage mere end 2 minutter at

Det er ganske rigtigt. Min Yamah FS1 2gears gik 55km/t efter det indgreb...
nu ligner de motorer godt nok langt fra hinanden, men effekten er ca. den
samme.

Fra : Kristian

Dato : 14-01-05 23:13

Hej

Corty wrote:
> Det er fint med mig at optrækket er helt standard og at den kan opnå
> 30 km/t op af bakke og 40 km/t ad lige vej.
>
> Er der nogle gode bud til denne klassiker af en moped?

Sæt en (eller 2) extra bundpakning i.
Bagpå luftfilteret sidder der en plastic "tut" som virker som begrænsning
hvis du piller den af, skal du huske at dyse et par numre op.

Det skulle få den op på den formidable hastighed af 45 km/t

Mvh
Kaj Kristian Thomsen