Instrumental nummer
Fra : Bj@rne

Dato : 14-01-05 14:43

Hvad i alverden gør jeg???
Jeg har et instrumental nummer som af og til dukker op i hovedet på mig.
Det var et nummer jeg hørte første gang for omkring 25 år siden.
Det indeholder Hammond orgel som har den funktion at den skal
underbygge stemningen i nummeret. Melodien spilles på guitar, og så
selvfølgelig også bas og trommer.
Det specielle ved den er at den cykler rundt i forskellige tonearter -
så meget at det er helt svært at ramme de rigtige toner hvis man skal
nynne den. Jeg hørte den engang til en Rod Stewart koncert jeg så i
fjernsynet ... Bandet spillede nummeret mens Roden var ude at skifte
kostume.
Jeg kunne muligvis mistænke Ritchie Blackmoore for at have en finger
med i spillet fordi den ligesom har et klassisk islæt.
Hvis nogen her har et bud på hvad det kan være for et nummer hvad den
hedder og hvem som spiller ville jeg blive frygtelig glad.

Mange hilsner Bjarne