Kalender-problem...
Fra : Dennis Munding

Dato : 14-01-05 11:38

Hej NG!

Jeg har et problem med en kalender, som jeg er ved at lave...

Udseendet skal være som her: http://www.cantica.dk/Includes/Boern-kal2.html
men problemet er, at jeg ikke kan åbne et lille vindue med tekst-indhold -
jeg har forsøgt at bruge samme metode, som jeg har brugt i fotoalbummet på
samme domæne - men uden held!

Hvis I prøver at klikke på tallet 28 ud for januar, kan I se hvilken effekt,
jeg gerne vil have...

Det nemmeste vil jo være bare at skrive hændelserne ud for hver dato, som
jeg har gjort her: http://www.cantica.dk/Includes/Drenge-kal.html og så lave
link til næste side, men jeg synes, at det kommer til at blive til alt for
mange sider...

Nu vil de "hurtige" spørge mig om, hvorfor jeg ikke bare fylder på siden
nedad!?
Det vil jeg ikke, da sidens struktur er bygget op efter, at man ikke skal
scrolle!
Så det er fuldstændig udelukket!

Kan man ikke åbne et vindue med tekstindhold, lige som man kan med et
billede??

På forhånd tak for hjælpen!

Dennis Munding
Webmaster
http://www.skovaa-munding.dk/ & http://www.mundings-memorial.dk/

Fra : Dennis Munding

Dato : 14-01-05 22:16

"Dennis Munding" <mail@invalid.com> skrev i en meddelelse
> Hej NG!
>
> Jeg har et problem med en kalender, som jeg er ved at lave...

Det havde jeg - nu er problemet løst - så det var "falsk alarm"....
Se resultatet på: http://www.cantica.dk/Includes/Drenge-kal.html

Fra : Ukendt

Dato : 16-01-05 18:06

> Se resultatet på: http://www.cantica.dk/Includes/Drenge-kal.html

Uheldigt design. Kører 800x600 og kan altså ikke se december uden at
vælge fuldskærm

> --
> Med venlig hilsen
> Dennis Munding
> Webmaster
> http://www.skovaa-munding.dk/ & http://www.mundings-memorial.dk/

Carsten Sørensen

http://www.forshus.dk

Fra : Dennis Munding

Dato : 17-01-05 18:26

Hej CS!
"CS" <askmeforanaddress> skrev i en meddelelse

> "Dennis Munding" <mail@invalid.com> skrev i en meddelelse

> Uheldigt design. Kører 800x600 og kan altså ikke se december uden at
> vælge fuldskærm

I hvilken browser??
Jeg har ingen problemer i IE - jeg har desværre ikke fået den tilpasset til
andre browsere endnu, men det kommer...

Fra : jopa

Dato : 17-01-05 18:24

Dennis Munding skriblede bla:

> I hvilken browser??
> Jeg har ingen problemer i IE - jeg har desværre ikke fået den
> tilpasset til andre browsere endnu, men det kommer...

Hej Dennis næste gang du skal lave en side så start tidligt med at checke i
gængse browsere

--

Mvh.John
www.johns-web.dk

Fra : Dennis Munding

Dato : 18-01-05 11:07

Hej John!
"jopa" <admin@jp-web.invalid> skrev i en meddelelse
> Hej Dennis næste gang du skal lave en side så start tidligt med at checke
> gængse browsere

Skal jeg nok...

Fra : Allan Vebel

Dato : 16-01-05 00:51

Dennis Munding <mail@invalid.com> skrev:

> da sidens struktur er bygget op efter, at man ikke skal
> scrolle!

Sådan et design er faktisk ret uheldigt - du kender jo ikke
brugerens browserstørrelse.

Jeg ved godt at du ikke har "ret meget" på hver side, og at
brugeren bare kan maksimere deres browservinduer hvis
de ikke kan se hele siden, men det er ikke det der er
meningen.

Du bider dig selv i halen ved den løsning, for du kan for
eksempel ikke tilføje flere links på din link-side, uden at det
ser underligt ud - og din footer dækker for de nederste ved
mindre browservinduer end du havde tænkt på at brugerne
skulle anvende.

Tænk derfor løsningen igennem endnu en gang!

Din side ser i øvrigt mærkelig ud i Mozilla og Firefox - her
dækker menuen den øverste grafik.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Dennis Munding

Dato : 17-01-05 18:32

Hej Allan!
"Allan Vebel" <spam@do.not> skrev i en meddelelse

> Sådan et design er faktisk ret uheldigt - du kender jo ikke
> brugerens browserstørrelse.

Jeg ved ikke, om det er "uheldigt"?!!
Jeg kan også finde på at åbne et vindue i mindre størrelse end normalt, men
hvis siden interesserer mig, åbner jeg da vinduet i fuld størrelse. Der er
da ikke noget mere belastende, end at skulle scrolle både lodret og vandret
for at se en sides indhold!! (synes jeg!)
Og efter min bedste overbevisning, bruger de fleste i dag ikke en
skærmopløsning mindre end 800x600px...??

> [...]
> ser underligt ud - og din footer dækker for de nederste ved
> mindre browservinduer end du havde tænkt på at brugerne

Nu ved jeg på forhånd, at der ikke vil blive tilføjet ret mange flere links,
så det er ikke noget problem - ellers kunne man jo dele det op i to eller
tre kolonner...!

> Tænk derfor løsningen igennem endnu en gang!

Har skam tænkt meget....!

> Din side ser i øvrigt mærkelig ud i Mozilla og Firefox - her
> dækker menuen den øverste grafik.

Troede det hed "Mozilla Firefox"....???
Det problem skulle være løst nu, men der er jo selvfølgelig mange flere, som
skal løses...

Mange tak for kritikken.

Fra : Allan Vebel

Dato : 17-01-05 20:57

> [...]

> Jeg kan også finde på at åbne et vindue i mindre størrelse
> end normalt, men hvis siden interesserer mig, åbner jeg da

Ja, det er det der er uheldigt - du tvinger brugeren til at åbne i
fuld størrelse, hvor man ellers bare kan scrolle ned for at se
det sidste.

> Der er da ikke noget mere belastende, end at skulle scrolle
> både lodret og vandret for at se en sides indhold!

Helt enig! Det er dog helt i orden at skulle scrolle lodret - her
har vi jo scrollhjulet lige ved hånden, ned-pilen eller PageDown.
Det er meget nemmere end at skulle tvinges til at forstørre
vinduet, og bagefter skulle skalere det til normalstørrelse igen.

> Troede det hed "Mozilla Firefox"....???

Der er Mozilla (som er den ældste) - og så er der Mozilla
Firefox. De to browsere skulle køre på samme motor, og vise
siderne ens, men alligevel er der små forskelle.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 17-01-05 23:30

Dennis Munding wrote:

> Og efter min bedste overbevisning, bruger de fleste i dag ikke en
> skærmopløsning mindre end 800x600px...??

Det har du ret i, men du kan bare ikke bruge den oplysning til noget i
forbindelse med webdesign. Det er størrelsen på brugerens browservindue, der
skal bekymre dig. Og fordi brugerens skærm måske er på 1024*768 px eller
meget mere, er det ikke nogen garanti for, at browservinduet er åbnet i mere
end ca. 800*600 px.

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk