Program til at snakke over nettet?
Fra : Michael Melby

Dato : 13-01-05 17:34

Hey

Findes der ik et program hvor man kan snakke over nettet?? Det skulle kunne
bruges til Call of Duty. Og hvor vi kan lave en gruppe samtale, når vi kører
i teams.
Findes det???

Mvh

Michael

Fra : Michael Melby

Dato : 13-01-05 17:36

Skal os være nemt at sætte op.

Fra : Larsen

Dato : 13-01-05 18:03

> Skal os være nemt at sætte op.
>
> "Michael Melby" <michael.melby@FJERNDETTEcity.dk> skrev i en meddelelse

I min clan bruger vi Team Speak:
http://www.goteamspeak.com/news.php

mvh

Larsen

Fra : Rasmus Thorsø Nielse~

Dato : 13-01-05 18:31

"Michael Melby" <michael.melby@FJERNDETTEcity.dk> wrote in message
> [...]
>
> Findes der ik et program hvor man kan snakke over nettet?? Det skulle
> kunne bruges til Call of Duty. Og hvor vi kan lave en gruppe samtale, når

Jeg har gode erfaringer med Ventrilo: www.ventrilo.com
Det fylder meget lidt, og er utrolig nemt at bruge

Mvh. Rasmus

Fra : N/A

Dato : 13-01-05 18:37

Fra : jens

Dato : 13-01-05 18:37

"Morten Wulff Nielsen fjern_dette" <wulffnielsen----@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:WCxFd.753$9a4.71@news.get2net.dk...

Har kun erfaring med skype, og er meget tilfreds med det, så jeg undrer mig
over, at det ikke bliver nævnt her.
er det fordi dem i nævner er bedre eller hvad.

Jens

Fra : Larsen

Dato : 13-01-05 19:46

> er det fordi dem i nævner er bedre eller hvad.
>
> Jens

Næe, det er vist fordi vi er nogle reaktionære knallerter.....man hænger jo
nemt fast i det første program man får kendskab til, og det jo også funker
fint
Skype har jeg kun hørt lidt (men godt) om - er der ikke noget med det er
dansk udviklet? Har det forresten nogen begrænsninger i hvor mange man kan
være på i samme session?

Larsen

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 13-01-05 20:27

In article <41e6b23e$0$23070$ba624c82@nntp05.dk.telia.net>, jens wrote:

> [...]
> over, at det ikke bliver nævnt her.
> er det fordi dem i nævner er bedre eller hvad.

Hvorfor bruge en lukket skodstandard som skype ? Det er vel bare
at bruge sin SIP telefon til en træfpunktlinie. Eller noget SIP
software.

Fra : N/A

Dato : 16-01-05 13:55

Fra : gg

Dato : 16-01-05 13:55

>Jeg har ikke nogen praktisk erfaring med Skype, men svjh kan man ikke snakke
>flere sammen af gangen og man kan ikke oprette flere kanaler eller "Rum"..
>derfor er det ikke særligt velegnet når man spiller på nettet...

Det er lige det, TS kan alt inden for online gaming, så det er indtil
viderer den rigtige vej at gå...

Fra : Cag

Dato : 17-01-05 01:01

"gg" <tgg@gg.dk> wrote in message

> Det er lige det, TS kan alt inden for online gaming, så det er indtil
> viderer den rigtige vej at gå...

Jeg ser flere og flere som siger at de bruger Skype til at snakke sammen
under online gaming.
Problemet er at Skype er et telefon-prg. hvorimod
Teamspeak/Ventrilo/Roger Wilco er walkie-talkie-programmer....

Så er det liiiige jeg tænker: hvomange kan man (normalt) snakke sammen i
en tlf i forhold til hvormange man kan snakke med via en
walkie-talkie???

Skype er et udmærket prg. men det er ikke designet til at bruge sammen
med online-gaming (når man spiller mere end to af gangen!!!) det er
TS/Ventrilo/RW derimod.

/Cag

Fra : Simon Nejmann

Dato : 17-01-05 13:40

On Mon, 17 Jan 2005 01:01:06 +0100, "Cag" <cag_dk@yahoo.danmark>
wrote:

> [...]
>Problemet er at Skype er et telefon-prg. hvorimod
>Teamspeak/Ventrilo/Roger Wilco er walkie-talkie-programmer....

Hvad er forskellen på et telefon-program og et walkie-talkie-program?

>Så er det liiiige jeg tænker: hvomange kan man (normalt) snakke sammen i
>en tlf i forhold til hvormange man kan snakke med via en
>walkie-talkie???

I Skype: "Tools" menu -> "Create Conference..." -> vælg dem du vil
tale sammen med -> tryk "Start" og I kan alle snakke sammen. Skype er
ikke kun for to personer.

--
Med venlige hilsner
Simon Nejmann

Fra : Cag

Dato : 19-01-05 16:44

"Simon Nejmann" <snejmann@worldonline.REMOVETHIS.dk> wrote in message

> Hvad er forskellen på et telefon-program og et walkie-talkie-program?

Sædvanligvis snakker jeg i en tlf. med én i den anden ende, altså 1-1 (i
Skype's tilfælde med Conference kan det blive 1-4) her skal man jo så
huske at der skal ringes op til de andre 2.
Hvad jeg ved om konference er småt, men svjv. er dette en udbygning af
en mødetlf. der er en tlf. med medhør.. altså stadig én til én (én til
ét rum, at der så sidder 10 i dette rum er en anden historie!)

En walkie virker umiddelbart som 1-???, forudsat at de køre på samme
kanal (her tænkes på de håndholdte modeler). TS / Ventrilo virker efter
dette princip, (går ud fra at RW også bruger denne metode).
Her skal de andre ikke ringes op, de vælger selv om de vil join'e den
samme kanal.

Principerne i hhv. tlf og walkie, er alt andet lige, præcis så
forskellige at man som tingene er i dag (og har været så længe jeg ved),
stadig kan være flere på en walkie-fq. end på en tlf.-linie.
Ordene siger det jo i sig selv; radio-fq. spredes jo i ringe fra et
punkt A til punkt B,C,E,H...Z, hvorimod en tlf-linie jo følger en ja
linie fra punkt A til B.

Som beskrevet er dette begrænset til 4.

/Cag

Fra : Simon Nejmann

Dato : 20-01-05 11:22

On Wed, 19 Jan 2005 16:44:08 +0100, "Cag" <cag_dk@yahoo.danmark>
wrote:

> [...]

<snip forklaring>

Oho, så giver det jo ligefrem mening - tak :)

Andet spørgsmål: Walkie-talkier tillader ikke at man lytter mens man
taler - altså kun een kan tale på samme tid. Den begrænsning er
w-t-programmerne vel forhåbentligt kommet over, ikke?

>Som beskrevet er dette begrænset til 4.

Hmm, det havde jeg så ikke set før, men de skriver det nu godt nok på
deres hjemmeside... (Hvorfor kun 4? I dont get it...)
Nåja, men det gør jo Skype meget tæt på ubrugeligt til spil...

--
Med venlige hilsner
Simon Nejmann

Fra : Cag

Dato : 20-01-05 14:43

> [...]

[--8<-- Jørgen Clevin en længere historie --8<--]

> Andet spørgsmål: Walkie-talkier tillader ikke at man lytter mens man
> taler - altså kun een kan tale på samme tid. Den begrænsning er
> w-t-programmerne vel forhåbentligt kommet over, ikke?

Nej, det 'tror' jeg ikke men jeg aner det faktisk ikke 8(
TS og Ventrilo kører stadig med "push-to-talk" men har dog set/hørt at
flere kan "snakke i munden på hinanden", ved ikke om man stadig kan høre
de andre når man selv snakker eller det kun er "envejs".

Denne "begrænsning" har Skype dog også!! her er det kun een af gangen
der kan høres, dette er vist et ? om båndbredde og duplex (gælder for
alle nævnte prg.)

Svjv. er antalsbegrænsningen (længere udregning der inkl. kvalitetsvalg
af signalet(codecs)) i TS "kun" afhængig af båndbredden.

Fra : Mikael Schøler

Dato : 20-01-05 19:17

Cag wrote:

> [...]
> flere kan "snakke i munden på hinanden", ved ikke om man stadig kan høre
> de andre når man selv snakker eller det kun er "envejs".

Vi snakker på livet løs hos os på TS ihvertfald. Det er både i munden på
hinanden og jeg ved ikke hvad. TS har den feature at den kan aktivere
mikrofonen ved en bestemt stemmevolume... eller bare lyd generelt. Gav
lidt problemer da en tastede liiiiiiiidt for hårdt på sit keyboard :)

Mikael

Fra : Cag

Dato : 21-01-05 16:15

> [...]

> aktivere mikrofonen ved en bestemt stemmevolume... eller bare lyd
> generelt. Gav lidt problemer da en tastede liiiiiiiidt for hårdt på

roflmao, det er simpelhen for griner... tak for den Mikael 8)

/Cag