Brug jeres BIBLIOTEK når det gælder Musik ~
Fra : Friturekokken

Dato : 20-05-01 22:12

Hej ALLE Musik Fans ....

Om det gælder Gl. Dansk Musik - Grethe Klitgaard
Preben Uglebjerg - you name it ... eller det gælder -

Nyere Dansk Musik - brug Internet og brug de danske
biblioteker ....

Gå feks. på www.jubii.dk og skriv Århus Bibliotek -
værsgo adgang til en kæmpe Musikdatabase i ikke
finder mange andre steder - og finder i ikke svaret i
Århus så søg i feks. Glostrup eller Albertslund ....

En vigtig ting - husk at stav jeres ønske rigtigt - og tror I
ikke på hjælp ved det Lokale Bibliotek så gå på besøg i
Ålborg - Århus - København - Glostrup o.s.v. ....

Så kan i bag efter sige på det Lokale bibliotek - jeg ved
cd'en findes for den findes i ... bla - bla - bla og så er jeg
sikker på at også Jeres bibliotek kan skaffe ønsket hjem.

Hjælp til selvhjælp ..... god fornøjelse ....

Det er utroligt hvad man kan finde og det er utroligt nemt.

Med venlig hilsen
"Friturekokken"

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 21-05-01 00:21

Jøsses!

www.bibliotek.dk

Tilmeld dig på dit lokale bibliotek og lån fra (næsten) alle biblioteker i
landet.

Hilsen

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : Friturekokken

Dato : 21-05-01 05:19

Michael Lund Sørensen ...

Som skriver :

> Jøsses!

Hej Michael Lund Sørensen

Der er altså ting du ikke finder på dit lokale bibliotek,
som du først finder ved at søge på Internet og vælge dig
det rigtige bibliotek - så det med "Jøsses!" kan du godt
glemme alt om ....

I øvrigt ved folk ikke hvor nemt det er at finde Musik
på Internet via biblioteker ... www.bibliotek.dk er da
meget god men ikke god nok ....

Folk bør søge på landets storer biblioteker i stedet for,
se tidlige tråd om Grethe Klitgaard og gå så ind og find
netop det på www.bibliotek.dk så vil du sande hvad
jeg anbefaler er rigtigt ....

Derefter kan du skrive "Jøsses!" - "kokken" har ret ...

Med venlig hilsen
Friturekokken

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 21-05-01 10:47

Hej Kok!

www.bibliotek.dk er ikke mit lokale bibliotek. Det er en landsdækkende
biblioteksservice.

En hurtig (enkel) søgning på www.bibliotek.dk (som automatisk søger i næsten
alle landets biblioteker)
gav 7 hits:

GRAMMOFONPLADE
Fangens brev ; Til Madonna
R. Ljungdal, Allan Larsen, med Edv. Grønlunds ensemble, Anna Krebs, Chr.
Richardt, guitar: Karlo Jensen, det hele: Grethe Klitgaard
1 grammofonplade, 78 o/min, mono
Forlag: Tono
Tono L 28228
Flere oplysninger

GRAMMOFONPLADE
Rosen fra Milano ; Den lille skomager
M. Panzeri, V. Ripa, Arvid Müller, Grethe Klitgaard med Bertrand Bechs
ensemble og kor, Rudi Revil, Knud Pheiffer, Birgit Zacho med Willy Sørensens
ensemble
1 grammofonplade, 78 o/min, mono
Forlag: Tono
Tono L 28231
Flere oplysninger

GRAMMOFONPLADE
Bytte partner ; Giv mig dit hjerte
Larry Coleman, Bent Ryan, det hele: Knud Pheiffer, Grethe Klitgaard med
Bertrand Bechs ensemble
1 grammofonplade, 78 o/min, mono
Forlag: Tono
Tono L 28154
Flere oplysninger

GRAMMOFONPLADE
Nu skal vi hygge os -! ; Ci - ciu - ci
Bob Merrill, Knud Pheiffer, S. Seracini, B. Linz, det hele: Grethe Klitgaard
og Erik Michaelsen med Willy Sørensens orkester
1 grammofonplade, 78 o/min, mono
Forlag: Tono
Tono G 16036
Flere oplysninger

GRAMMOFONPLADE
Rosen fra Milano ; Kun et ord
M. Panzeri, V. Ripa, Arvid Müller, med kor, Louis Gasté, Helge Hampe,
trompetsolo: Arne Lamberth, det hele: Grethe Klitgaard med Bertrand Bechs
ensemble
1 grammofonplade, 78 o/min, mono
Forlag: Tono
Tono L 29000
Flere oplysninger

GRAMMOFONPLADE
Kun du ; Hvis mit hjerte siger ja
Erwin Drake, Knud Pheiffer, Erik Michaelsen, Al Jacobs, Jimmy Brewster,
Robert Arnold, Grethe Klitgaard, det hele: med Bertrand Bechs ensemble
1 grammofonplade, 78 o/min, mono
Forlag: Tono
Tono L 28224
Flere oplysninger

GRAMMOFONPLADE
Refrainsanger-kavalkaden, 1-2
med Poul Verlis kvintet
1 grammofonplade, 78 o/min, mono
Forlag: Tono
Tono L 28143
Flere oplysninger

Under Flere oplysninger kan man se hvilket bibliotek der har pladen, og så
er det bare at bestille den.

Det er _da_ _meget_ _nemmere_ at søge et centralt sted og der få oplyst hvor
pladerne befinder sig, end at søge på de enkelte biblioteker.

Et eksempel: Jeg ledte efter en Cheap Trick In Color (colour?) plade og jeg
havde da aldrig fundet på at søge på Blåvandshugs bibliotek.... Jeg bor i
København.
Jeg aldrig fået pladen hvis ikke jeg havde søgt på www.bibliotek.dk

Et andet eksempel: Bee Gee Tales from the Brothers Gibb - denne firdobbelte
cd findes nogle få steder. En kammerart var skrevet op til den på
Frederiksberg bib, men den var reseveret adskillige gange, så det tog næsten
et halvt år. I mellemtiden havde jeg bestilt den på www.bibliotek.dk og
derigennem lånt den i Lyngby. Det tog 1½ måned.

Et tredie eksempel: Jeg er i øjeblikket ved at stifte bekendskab med R.E.M.
Jeg har selvfølgelig bestilt nogle plader via www.bibliotek.dk og minsanten
om ikke jeg har lånt en vaske ægte piratplade fra Tårnby bib! Den kan du
ikke låne alle vegne.

Og til dem der tror jeg rejser landet rundt for at låne plader alle vegne:
Nixen!
Jeg får dem sendt til mit lokale bibliotek og henter dem der!
Man kan sågar få dem sendt til Biblioteksbussen og så afhente dem hos den!
Det behøver altså ikke at være et STORT bibliotek.

Fra : Friturekokken

Dato : 21-05-01 12:18

Hej igen Michael Lund Sørensen ....

Nu vil jeg ikke ind i en debat med dig .... jeg vil blot spørge
om du fandt det jeg søgte efter - nemlig en Cd kaldet :

"Paradiso" med Grethe Klitgaard - Den fandt du ikke ergo er
www.bibliotek.dk ikke et godt alternativ til det at gå ind og
søge på i stedet for et stort bibliotek ....

Hvorfor fandt du ikke omtalte Cd - fordi denne brede database
_ikke_ er god nok .... :-/

Du kunne ha søgt på noget andet - Monologer med Ebbe Rode
skrevet af Robert Storm P - dem vil du heller ikke finde på den
omtalte side www.bibliotek.dk - kort sagt fordi den er for dårlig.

EOD !

Med venlig hilsen
"Friturekokken"

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 21-05-01 15:14

> [...]
>
> Du kunne ha søgt på noget andet - Monologer med Ebbe Rode
> skrevet af Robert Storm P - dem vil du heller ikke finde på den

Røg i køkkenet ?

Hvis jeg havde søgt på titlen havde jeg fået:

Kassettelydbånd
Klitgaard, Grethe
Paradiso
Grethe Klitgaard med Ib Renard og hans Orkester, Ole Høyer og hans Orkester
m. fl.
{1991}. 1 kassettebånd, Mono, stereo og stereo (transskription)
Forlag: Light Sound
Light Sound LS 61251
Flere oplysninger

CD
Klitgaard, Grethe
Paradiso
Grethe Klitgaard med Ib Renard og hans Orkester, Ole Høyer og hans Orkester
m. fl.
{1991}. 1 cd, Mono, stereo og stereo (transskription)
Forlag: Light Sound
Light Sound LS 81251
Flere oplysninger

www.bibliotek.dk
Søg på:
Titel= Paradiso
Forfatter= Grethe

Resultat:
4 fundne emner (2 vist ovenfor)

Hilsen

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : Friturekokken

Dato : 21-05-01 16:58

Undskyld Michael Lund Sørensen

Det er mig der _ikke_ har sat mig godt nok ind i www.bibliotek.dk

Kan kun beklage - jeg har ikke læst på teksten .. og er ikke bleg
for at give min uforbeholdne undskyldning ...

Håber den bliver modtaget ....

Folk skal blot vide hvad _Forfatter_ i opslag dækker over ...

En 50 Cm. fejl fra min side - fra hoved til Monitor

Endnu engang undskyld .... og TAK for hjælpen ... jeg har ofte
brug for at finde Gl. Dansk Musik og er gået over åen efter vand.

Med venlig hilsen
"Friturekokken"

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 21-05-01 17:18

Hej Kok

Du skal ikke undskylde.
Du holdt på din mening, og du forsøgte at hjælpe - det er prisværdigt.
Det du skrev var jo ikke forkert.

Men de lokale bibliotekers *) database er indlæst i www.bibliotek.dk
derfor kunne du ikke have ret. Og som skrevet - det er det utroligste jeg
har lånt rundt om i landet.

*) forståes kun de biblioteker der er med, men det er efterhånden de fleste
folkebiblioteker.

Fra : Jette H.

Dato : 21-05-01 22:39

> [...]
> har lånt rundt om i landet.
>
> *) forståes kun de biblioteker der er med, men det er efterhånden de

Når man søger i bibliotek.dk søger man i en webversion af den database der
hedder DanBib. Pågældene base er landsdækkende, og indtil åbningen af
bibliotek.dk har søgninger i denne base været forbeholdt fagfolk.

Mvh Jette

Fra : Ronja Røver

Dato : 21-05-01 23:10

Helt enig i at udvalget er overvældende. Har selv brugt biblioteket her i Århus meget.

Hvormange gange tror i de populære plader er blevet kopieret? Jeg var ude for en dag jeg var nede og hente en af de ,så venligt pr. e-mail annoncerede, bestillinger i sidste uge, at måtte vente i kø på en gut der skulle aflevere _mindst 75_ cd'er.. Tror i han har nået at høre og lære hver enkelt plade? Nej vel!! Hvad må de kære bibliotekarer ikke tænke?

Ronja

Fra : Friturekokken

Dato : 21-05-01 23:33

Hej Ronja

Tror du ikke ham du har stået i kø bag ved kommer fra en institution - her
på vores lokale bibliotek kan vi max. låne 5 eller 6 cd'er ad gangen og jeg
tro vi må ha dem i 3 uger.

Jo naturligvis bliver der lavet meget kopimusik fra bibliotekerne - læs blot
med her i gruppen - altså - ja men hvad skal man gøre - du må sælge en
brænder - du må sælge skiver til at brænde på og originalen koster evt.
176.50 Kr. - ja men hvad så - et kopi koster dig 4-5 Kr. og tager 10-15 min
at lave ... - ok der er stadig folk som ønsker Originaler det kan man se på
salget af cd'er - men der er det ved biblioteks musik at der ofte findes
cd'er som er udgået i handlen ....

Ak - ja - ! - Men som nævnt kan vi max. låne 5-6 cd'er på en gang her på
vores rigtig gode lokal bibliotek ....

Med venlig hilsen
Friturekokken

Fra : Ronja Røver

Dato : 22-05-01 23:14

"Friturekokken" <gydum@mail.dk> wrote in message news:9ec53i$mrp$1@news.inet.tele.dk...

> Tror du ikke ham du har stået i kø bag ved kommer fra en institution - her
> på vores lokale bibliotek kan vi max. låne 5 eller 6 cd'er ad gangen og jeg
> tro vi må ha dem i 3 uger.

Jo,,my mistake. Man skal selvfølgelig også have tiltro til folk.. Men denne "kunde" lignede nu altså ikke en pædagog ell. lign.!!

På Århus hovedbibliotek er det typisk 14-dages udlån, og jeg har ikke hørt om nogle begrænsninger. Så der er noget at tage op på næste lokalforeningsmøde for brugere i din lokale biblo??.......

Ronja

Fra : Morten Bock Sørensen

Dato : 22-05-01 17:56

"Ronja Røver" wrote in message

[...]

Jeg tror nu ikke de er blevet kopieret. Jeg låner gerne en 30-40 CD'er (det
må man gerne i Århus) blot for at høre lidt på dem, og for at finde ud af om
det er noget musik jeg kan li'. Dermed er der måske ofte nogle CD'er der
ikke er på afspilleren i mere en 1-2 minutter. Desuden er bibliotekets Cd'er
ofte så ridsede, at det er en større proces hvis de skal brændes over, og
være værd at høre på.....har jeg hørt.....

Morten
http://mortenbock.dk

Fra : Ronja Røver

Dato : 22-05-01 23:11

"Morten Bock Sørensen" <news@mortenbock.dk> wrote in message news:9eecp0$3g3$1@news.inet.tele.dk...

> [...]
> ofte så ridsede, at det er en større proces hvis de skal brændes over, og
> være værd at høre på.....har jeg hørt.....

Helt enig,, Morten,, pladerne er desværre meget ridsede, og jeg mistænker ikke kun den lempfældige omgang brugerne af bibliotekerne har med materialerne, men især den tåbelige indpakning tror jeg har skylden.. Hvad er der galt med rigtige covers, med inlay og originale covers?

Ronja

Fra : Morten Bock Sørensen

Dato : 23-05-01 01:30

<klip>
[...]

De fylder ganske simpelt for meget.

Morten Bock - Musiker - 22år
"Finder det altid mere interessant at svare folk, hvis jeg ved en lille
smule om hvem de er."
http://www.mortenbock.dk

Fra : Alex Bach Andersen

Dato : 22-05-01 16:53

I indlægget <KSfO6.1597$4f3.145739@news010.worldonline.dk>
dateret 21 May, forfattede Jette H.:

[snip]
>Når man søger i bibliotek.dk søger man i en webversion af den database der
>hedder DanBib. Pågældene base er landsdækkende, og indtil åbningen af
>bibliotek.dk har søgninger i denne base været forbeholdt fagfolk.

Er det mine browsere der er mangelfulde eller virker linksene til Københavns
Kommunes Biblioteker bare ikke?

--
Alex Bach Andersen, freelance conductor UIN: 8285066
NodeSats/MusicTypesetting - Acorn RISC PC 600 - StrongARMed