Øv Bøv bussemand!
Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 20-05-01 22:18

Tjahh..

Hvad sker der tænker man så.
Min udstødning raslede, så jeg ville lige afmontere den for at stramme det
hele, og monterede den så igen. Samtidig havde jeg lige mit luftfilter
afmonteret for at se om jeg ik kunne sætte det lidt bedre fast. Da jeg så er
færdig, og vil ud og trille en lille tur, starter jeg scooteren uden
problemer og triller ud af indkørslen, og holder stille for at tage hjelm
på, da motoren bare går ud. HELT DØD! Hvaaa faen tænker jeg, og prøver
elstarteren igen.. Den siger "klik" og vil intet. Så mærker jeg
kickstarteren, den sidder nærmest fast. (Har ikke vadet til, da jeg vil
skille det hele ad, og se om det kan reddes).
Mit gæt er nu at der ved et uheld er kommet lidt snavs ind i indsugningen
under af-påmonteringen af luftfilteret, som har sat sig fast mellem cylinder
og stempel. Er der mulighed for at det kan laves igen? Kan man evt. hone
cylinderen op til 47,4 mm, og smide et Polini Alu stempel i?

Sur røv og godnat fra mig

--
Venlig Hilsen
Thomas Buus

Fra : Lasse Trudslev

Dato : 20-05-01 22:31

> [...]
> Mit gæt er nu at der ved et uheld er kommet lidt snavs ind i indsugningen
> under af-påmonteringen af luftfilteret, som har sat sig fast mellem

Det tror da fanedens' du kører jo så hurtigt at maskinen ikke har en chance
for at følge med i alt det du laver ved den .. men tak' så kan det da være
der er ro et par dage i kvarteret ))

/Lasse

Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 20-05-01 22:34

"Lasse Trudslev" skrev i en meddelelse

> Det tror da fanedens' du kører jo så hurtigt at maskinen ikke har en
chance
> for at følge med i alt det du laver ved den .. men tak' så kan det da være
> der er ro et par dage i kvarteret ))

Arhh... Mon ikke jeg får lortet på vejen igen inden for en lille uge?
Hvis det ik kan laves det der er på nu, så må der jo bare en Polini Corsa
Cylinder på. BASTA :)
Jeg kan da ik gøre for du kun triller små 50km/t

/Thomas

Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 21-05-01 15:35

Så havde jeg lige det hele skildt ad for at se hvad der kunne være galt. Men
jeg blev ikke meget klogere. Cylinderen var meget nem at trække ud, så der
var ik noget der sad i klemme ved stemplet.
Så afmonterede jeg variatoren for at se hvad der mon kunne være galt, men
der var heller ikke noget at se. Så måtte blæserhjulet af, og jeg forsøgte
også at fjerne svinghjulet eller hvad det hedder, men det kunne jeg desværre
ikke. Møtrikken fik jeg af, men det hele sidder fast!
Krumtappen sidder godt fast. Den kan ca. dreje 1 cm frem og tilbage, og ikke
andet.
Hvad kan der være galt? Skidt der sidder i klemme, et lejre der er gået ,
eller noget helt andet? Stemplet sidder halvt inde i motorblokken, så det er
ikke til at se noget derinde.

Hilsen Thomas

Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 21-05-01 15:48

"Thomas Buus Andersen" <t-buus@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> eller noget helt andet? Stemplet sidder halvt inde i motorblokken, så det

Cylinder og stempel så forresten ikke ud til at have det så dårligt igen.
Dog var der nogle hakker i topstykke samt stempeltoppen, som mest af alt
lignede små indtørrede ris, som var blevet sorte.
Hjælp.. Hvad er der galt med min stalker?

Fra : Gundersen

Dato : 21-05-01 19:07

Hej

> Dog var der nogle hakker i topstykke samt stempeltoppen, som mest af alt
> lignede små indtørrede ris, som var blevet sorte.
> Hjælp.. Hvad er der galt med min stalker?

Tja... De indtørede ris! Tror du ikke at det kunne være nåle lejet?

Mvh Emil

--
www.ScooterZone.dk
Yamaha Neo's @ Polini Sport

Fra : Martin Sørensen

Dato : 21-05-01 20:39

> Tja... De indtørede ris! Tror du ikke at det kunne være nåle lejet?

Det lyder meget rigtigt.. Der kan også være kommet nogle ruller ind og sætte
sig i klemme i krumtappen, så den ikke kan drejes.

Men det er jo ikke nemt at pille stemplet af, hvis det sidder inde i
motorblokken. Måske har rullerne i motoren ikke sat sig helt fast, men kan
fjernes ved brug af trykluft, evt. kombineret med at vende motoren på
hovedet.

signing off.. demolition

Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 22-05-01 06:54

"Martin Sørensen" <demolition@laxity.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> motorblokken. Måske har rullerne i motoren ikke sat sig helt fast, men kan
> fjernes ved brug af trykluft, evt. kombineret med at vende motoren på

Det tror jeg desværre ikke.. De ser noget mindre ud. Men det er da en
mulighed. Men stemplet kan fint vippes lidt, så mon det er det ?

/Thomas