Drop down menu
Fra : Anne

Dato : 12-01-05 20:00

Jeg har lavet en drop down menu på min hjemmeside. Jeg har brugt
denne http://www.dynamicdrive.com/dynamicindex1/sm/index.htm og
den fungerer sådan set meget godt.
Problemet er bare at, jeg har opbygget min hjemmeside med rammer
(bruger frontpage 2000), og menuen forsvinder ind under rammen
neden under, når man åbner den.
Jeg har prøvet at ændre i koden for rammerne, men jeg ved ikke så
meget om programmering, så det hjælper ikke rigtig.

Er der nogen, der kan forklare mig, hvordan man gør - og helst
uden for meget programmering.

Mvh
Anne

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Per Rasmussen

Dato : 12-01-05 20:20

Anne wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
> meget om programmering, så det hjælper ikke rigtig.
>
> Er der nogen, der kan forklare mig, hvordan man gør - og helst

Sjovt nok så er der lidt det samme problem på den side du henviser
til, der forsvinder menuen også ind bag smileyerne.

Hvis du har et link til din side, så er det lettere at få hjælp..

PerR

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 12-01-05 20:33

Anne skrev:

>Problemet er bare at, jeg har opbygget min hjemmeside med rammer
>(bruger frontpage 2000), og menuen forsvinder ind under rammen
>neden under, når man åbner den

Kan du ikke, du skal bruge en anden menu, f.eks.
http://www.milonic.com/menu/frames/

PS. En bedre ide var at droppe frames, men det er selvfølgelig
nok et stort arbejde.
--
Knud

Fra : Anne

Dato : 13-01-05 13:06

Knud Gert Ellentoft wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> [...]
> http://www.milonic.com/menu/frames/
>
> PS. En bedre ide var at droppe frames, men det er selvfølgelig

Jeg har kigget på dit link, men jeg kan ikke rigtig finde ud af det.

Hvordan kan man ellers opbygge en menu, når man bruger rammer? Jeg
har tidligere bare lavet knapper, men nu har jeg så mange at de ikke
kan være der.

Jeg fandt i øvrigt en kode, som skulle få drop down menuen til at
folde sig ud oven i rammen neden under, men jeg forstår ikke ret
meget af det. Er der nogen, der kan forklare, hvad det er der står
her:

Step 1: Create frameset
Create frameset with coloms

<head>
<title>Your Title</title>
</head>
<frameset cols="150,*" framespacing='0' frameborder='0' border=0>
<frame frameborder='0' framespacing='0' src="MyNavigation.htm"
noresize scrolling='no' name="MyFrameOne"></frame>
<frame frameborder='0' framespacing='0' src="MyMain.htm"
name="MyFrameTwo"></frame>
</frameset>

Create frameset with rows

<head>
<title>Your Title</title>
</head>
<frameset rows="150,*" framespacing='0' frameborder='0' border=0>
[...]

Step 2: Inserting necessary codes
i) Add the below script in the <BODY> of MyframeOne, immediately
following the tag:

<head>your header html</head>
<script type='text/javascript'>
//HV Menu- by Ger Versluis (http://www.burmees.nl/)
//Submitted to Dynamic Drive (http://www.dynamicdrive.com)
//Visit http://www.dynamicdrive.com for this script and more
function Go(){return}</script>
<script type='text/javascript' src='exmplmenu_var.js'></script>
<script type='text/javascript' src='menu_com.js'></script>

your html
(Where MyFrameOne is the name of the navigation frame.)

ii) Then, add the below code inside the <BODY> tag itself of
MyFrameTwo, as follows:

<head>your header html</head>
onload="javascript:{if(parent.frames[0]&&parent.frames['MyFrameOne']
Go)parent.frames['MyFrameOne'].Go()}">