Vertikal Centrereing i CSS
Fra : Niels Skovmand

Dato : 12-01-05 18:30

Hej!

Ja, det åbenbart så onde spørgsmål..

Jeg har en div, "container", som skal centreres i midten af vinduet.
Dette skulle gerne være samtidig med siden er i XHTML Strict 1.0.

Jeg kan godt lave det med tabeltricket på
http://www.quirksmode.org/css/centering.html - men det virker ikke i
FireFox når jeg bruger de korrekte headers til XHTML 1, strict.

Har nogen en god idé? Jeg vil meget gerne kunne bevare stor
kompatibilitet - altså Firefox, IE, Opera, osv.

Siden ligger på nettet på
http://woodman.dk/temp/xhtml/index1.html
CSS på http://woodman.dk/temp/xhtml/sheet.css

Mange hilsner
Niels Skovmand.

Fra : Niels Skovmand

Dato : 12-01-05 20:05

Jeg har selv løst problemet nu, jeg fandt endnu en side med et forslag
til vertikal centrering.

Metode:

#boxsomskalcentreres {
position: relative;
top: 50%;
height: 100px;

/* sæt negativ margin på halvdelen af højden */
margin-top: -50px;
}

Jeg håber dette er min løsning, den virker i hvert fald i Opera,
FireFox, MSIE 5, 5.5 og 6 - alle i XHTML1-Strict.

Mere kan jeg ikke forlange lige nu.

Mange hilsner,
Niels.