billige flybilletter til canada
Fra : Herbert Giulio Garon~

Dato : 12-01-05 18:12

Jeg skal til canada til august.. nærmere bestemt Halifax, Nova Scotia.. Jeg
vil selvfølgelig gerne have nogle billige flybilletter, men jeg har aldrig
rejst så langt væk før, så jeg vil gerne vide hvad I mener en returbillet
til Halifax cirka bør koste, samt hvor jeg skal starte med at kigge, når jeg
skal købe billetten.

Jeg regner med at flyve fra Kastrup, men hvis det fx er billigere først at
flyve til england med Ryanair og så ta' den derfra, så gør jeg fx gerne det.

/Herb

Fra : Ulvir

Dato : 12-01-05 18:40

Herbert Giulio Garonfolo wrote:

> Jeg regner med at flyve fra Kastrup, men hvis det fx er billigere
> først at flyve til england med Ryanair og så ta' den derfra, så gør
> jeg fx gerne det.

Ryanair eller easyJet til England, derefter:
http://travel.kelkoo.co.uk/browse/b/172201/t_Halifax.html

Venlig hilsen/Regards- Ulvir.

Fra : bingo

Dato : 12-01-05 18:43

On Wed, 12 Jan 2005 18:12:19 +0100, "Herbert Giulio Garonfolo"
<dont@write.me> wrote:

> [...]
>flyve til england med Ryanair og så ta' den derfra, så gør jeg fx gerne det.

Hejsa !

Du skal selvfølgelig henvende dig her :
MyPlanet
Nørregade 51
7500 Holstebro
Tlf.: 70 12 50 11
Fax: 36 98 91 20
hol@myplanet.com

MyPlanet
Frederiksberg Álle 18-20
1820 Frederiksberg
Tlf.: 70 12 50 11
Fax: 33 55 75 00
cph@myplanet.com

Det er en Skandinavisk-Canadisk-Amerikansk venskabsforening. De ved
alt om at rejse derover. De sælger flybilletter - og så ved de havd de
snakker om. Har selv brugt dem som arrangør og alt klappede perfekt.
De kræver godt nok, at man er medlem af foreningen - det koster 100,-
for en hustand (lidt mindre for en enkelt person). Men køber du billet
gennem dem trækkes der en rabat - og så er det kontingent jo betalt

Der sker jo ikke noget ved tage en snak med dem - de kan arrangere det
hele fra start til slut.
Hilsen Mogens

Fra : Lau

Dato : 12-01-05 18:57

Hej NG

Snip fra den 3. januar 2005 22:19

> "men det er da kun myplanet der samarbejder med Dansk/Australsk/
> New Zealandsk venskabsforening?"

Snip fra denne tråd

> Det er en Skandinavisk-Canadisk-Amerikansk venskabsforening. De ved
> alt om at rejse derover. De sælger flybilletter - og så ved de havd de
> snakker om.

OK - er det ved at være nemmere at fortælle om hvem "myreplan" IKKE er en
venskabsforning med og af (eller samarbejder med)?

Hvad med Langbortistan, Fur og Bornholm.

Ikke for at være negativ, men det ligner efterhånden reklame.

vh
Lau
___,
\o

/ \ .

Fra : Daniel Birch

Dato : 12-01-05 19:14

"Lau" <lauremovethis@pc.dk> wrote in message
> [...]
>
> Hvad med Langbortistan, Fur og Bornholm.
>
> Ikke for at være negativ, men det ligner efterhånden reklame.

Så længe ingen af os har økonomiske interesser i foretagendet, kan det vel
være det samme?

Jeg ville fx ikke tøve med at anbefale Myplanet når det gælder rejser til
Australien. Det er de gode til. Jeg vil ikke udelukke, at andre er lige så
gode. Men hvis folk beder om et godt råd, giver jeg det gerne, når jeg kan.

I øvrigt er Myplanet organisation for venskabsforeningerne for hhv.
Australien/New Zealand og USA/Canada. Så værre er det heller ikke. Bornholms
Befrielsesfront har vist en anden adresse...

mvh
Daniel

Fra : bingo

Dato : 12-01-05 19:19

> [...]
>
>Hvad med Langbortistan, Fur og Bornholm.
>
>Ikke for at være negativ, men det ligner efterhånden reklame.

NÅ !
Jeg fortæller kun om mine egen oplevelser - og de var positive.
Manden spørger on steder at købe billetter, og jeg svarede ud fra mine
erfaringer. Ha¨vde jeg nævnt FDM-Gate Eleven-SAS- Lufthansa osv.
Hva´så ? Ville det ikke være reklame også - Hva´fa´en skal man gøre
her i forummet uden, at I "politibetjente" farrer frem.
I stedet kunne du jo komme med forslag til, hvor der skal søges en
billig flybillet - men det har du vel ingen erfaring med ??????
Hvis du har så sig dog fem i stedet for sådan en gang galde, der ikke
hjælper manden en dyt !!!!!!

Mogens

Fra : Pernille og Kennet F~

Dato : 12-01-05 21:46

"Herbert Giulio Garonfolo" <dont@write.me> skrev i en meddelelse
> [...]
> til Halifax cirka bør koste, samt hvor jeg skal starte med at kigge, når

Jeg har selv overvejet turen, og er kommet frem til, at en billet til NY med
efterfølgende tog/bus kan være billigst, men det er meget langt. Det er for
mig at se helt umuligt at få billige billetter til Halifax. Hvis du kommer
frem til en fornuftig pris må du meget gerne poste den her.

Kennet
--
... og hvor går rejsen mon hen næste gang?
se det her: www.pernille-kennet.dk

Fra : Ulvir

Dato : 12-01-05 22:12

Pernille og Kennet Föh wrote:

> [...]
> langt. Det er for mig at se helt umuligt at få billige billetter til
> Halifax. Hvis du kommer frem til en fornuftig pris må du meget gerne

En hel del flyselskaber flyver både direkte, og inddirekte til Halifax fra
London Heathrow, med priser fra ca. 2.500kr.- for en retur billet, afhængig
af rejsetidspunky, flyselskab, osv.

Her er London - Halifax linket-
http://travel.kelkoo.co.uk/browse/b/172201/t_Halifax.html

som iøvrigt er magen til den i mit indlæg længere oppe..

Fra : Pernille og Kennet F~

Dato : 12-01-05 22:43

">
> En hel del flyselskaber flyver både direkte, og inddirekte til Halifax fra
> London Heathrow, med priser fra ca. 2.500kr.- for en retur billet,
> [...]

452 pund! Det er det billigste jeg kan finde på dit link i sommerperioden
(stikprøve). Det er ikke i nærheden af 2.500! Den oprindelig poster nævner
august, og det er den dyreste periode. Jeg vil gemme dit link til senere
brug, men lige nu er det ret dyrt. 7.351 finder man hos flybillet.dk.

Kennet

Fra : Ulvir

Dato : 12-01-05 22:59

> [...]
> oprindelig poster nævner august, og det er den dyreste periode. Jeg
> vil gemme dit link til senere brug, men lige nu er det ret dyrt.

Jeg har lige taget følgende stikprøve- retur Heathrow - Halifax, afrejse
25. januar, retur 2 februar. Total pris: £232 inklusiv skatter. Det er
ca. 2.500 kr.-

Se:
http://travel.kelkoo.co.uk/ctl/do/compare?from=shopbot&catPath=uk%2FflightTickets&catId=172201&waitingTravelPopup=yes&partner=kelkoo&type=Round%2FTrip&d
epartureTEXT=LON&arrivalTEXT=Halifax&dday=25&dmonth=1&dyear=2005&departureTi
meOutbounds=&rday=2&rmonth=2&ryear=2005&departureTimeReturn=&airlineFormatte
d=No+preference&airline=&ticketclass=economy&first=no&level=2&nbadults=1&nbc
hilds=0&nbbabies=0&x=26&y=6&complementArrival=HALIFAX,YHZ,CA&complementDepar
ture=LONDON,LON,UK&departure=LON&arrival=Halifax&catch=no

Fra : Kennet og Pernille

Dato : 13-01-05 14:14

> Jeg har lige taget følgende stikprøve- retur Heathrow - Halifax, afrejse
> 25. januar, retur 2 februar. Total pris: £232 inklusiv skatter. Det er
> ca. 2.500 kr.-

Jo, men nu ville den oprindelige poster afsted i august, så det er lidt
irrelevant, hvad det koster i februar. I højsæsonen har jeg ikke kunnet
finde billigere priser end angivet (igen under den forudsætning, at jeg kun
har testet 3-4 datoer i juli og august)

Kennet

Fra : sailor99

Dato : 12-01-05 22:47

Hej!

Du kan ringe til FDM´s rejesebureau i Odense og få fat i en medarbejder, der
hedder Kim. - Han ved en masse om fly til Canada og er supergod til at finde
meget fornuftige priser.

Mvh
Georg

Fra : steen

Dato : 13-01-05 18:01

On Wed, 12 Jan 2005 17:12:19 UTC, "Herbert Giulio Garonfolo"
<dont@write.me> wrote:

> Jeg skal til canada til august.. nærmere bestemt Halifax, Nova Scotia.

Jeg har tidligere brugt www.travelocity.com - der har jeg et par gange
kunnet finde en billigere pris en rejseselskabet, men så hjalp jeg jo
gerne den flinke dame på vej med det flightnummer jeg havde fundet på
travelocity. ;)

hygge
--
steen - menzi.dk
      Lat 55.33254   Long 9.91410

Fra : Christiansen

Dato : 14-01-05 22:52

Det nemmeste fra København er nok over London til Halifax med Air Canada.
Der er afgang fra London Heathrow til Halifax 1130 så du skal tidlig ud af
København med SAS eller British Airvay, hvorfor du nok ikke kan nå der over
med Ryan Air uden en overnatning i London.
Air Canada AC861 mellemlander i St. John's på NewFoundland hvor alle
passagerer skal ud og gennem immigation og told da St. John's er første
landing i Canada, pokkers besværligt hvorefter man så kan gå ombord igen og
fortsætte til Halifax med ank ca 1630 lokal tid. (4 timers forskel fra
London)
Det billigste er 14 dages og 28 dages billet som man kan være heldig at få
for helt ned til 4000. Du kan også tage en med åben retur så koster det bare
16000.
Kender ikke så meget til andre ruter til Halifax, kun at de er betydelig
længere og meget mere besværlige.
Hjemtur fra Halifax foregår om natten og du er ikke i København førend over
middag godt træt og søvnig.
Tager selv turen 8 til 12 gange hver år

Christiansen

Fra : Lars H. Jørgensen

Dato : 15-01-05 10:25

www.condor.de

De flyver fra Hamburg til Toronto

Det koster kun iomegnen af 4000 kr tur/retur

Her rejser man blandt andet også til mallorca for 29eur pr vej( og det
passer)