CSS - igen...
Fra : Ukendt

Dato : 12-01-05 16:10

Hej alle...

Lavede nogle ændringer for nylig, og det ser jo rimeligt ud...synes
jeg..

Tilfældig var jeg på en PC i går med en IE 5.0 installeret, og oplevede,
at siderne ses anderledes.

Topboxen (div.header) er OK, men den venstre kolonne (div.navi) med
"velkommen" boxen lå helt oppe ved header (der er kun den 1px tykke
border i mellem.

Det er til at leve med , men denne er værre..:( :
Den højre box (div.indhold) starter først hvor menuen (div.navi)
slutter...(vertikalt set - hvilket vil sige, at indholdet ikke ses med
IE5 i 640x480. ..

Der er kun headeren og menuen og 2/3 side med baggrundsfarven, medmindre
man scroller..:(

I IE 6, FF og Opera ser det rimeligt ud... er der et "hack" til IE5.0?

Siden er www.dinotec.dk

Har nogle andre spørgsmål, men de kommer i en anden tråd.. ..snart.:)

--
Venlig hilsen / Best regards
Thore Sorensen - DK2700 Brønshøj / DK2620 Albertslund

(Erstat evt. AT med @ i mailadressen hvis du mailer direkte)

Fra : Ukendt

Dato : 13-01-05 22:46

On Wed, 12 Jan 2005 16:10:25 +0100, Thore <dinotecATmail.dk> wrote:

>Hej alle...

Er indlægget kommet igennem...?

Sør'me ja..

--
Venlig hilsen / Best regards
Thore Sorensen

(Erstat evt. AT med @ hvis du mailer direkte)

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 13-01-05 23:08

Thore wrote:
> I IE 6, FF og Opera ser det rimeligt ud... er der et "hack" til IE5.0?
>
> Siden er www.dinotec.dk

Prøv at kigge på

http://hjemmesideskolen.dk/html/float.asp#menu
http://hjemmesideskolen.dk/html/flyd.asp

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk

Fra : Ukendt

Dato : 27-01-05 07:40

On Thu, 13 Jan 2005 23:07:57 +0100, "Erik Ginnerskov"
<erik@donotspammmeplease.invalid> wrote:

>Prøv at kigge på
>
> http://hjemmesideskolen.dk/html/float.asp#menu
> http://hjemmesideskolen.dk/html/flyd.asp

Har prøvet i flere dage... men ingen løsning, synes jeg...

Andre?

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 27-01-05 14:00

Thore wrote:

> Har prøvet i flere dage... men ingen løsning, synes jeg...

Desværre har et lynnedslag smadret min maskine med IE 5.x installeret, så
jeg kan ikke se dit problem mere (foreløbig).

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk

Fra : Ukendt

Dato : 28-01-05 16:40

On Thu, 27 Jan 2005 14:00:05 +0100, "Erik Ginnerskov"
<erik@donotspammmeplease.invalid> wrote:

>Desværre har et lynnedslag smadret min maskine med IE 5.x installeret, så
>jeg kan ikke se dit problem mere (foreløbig).

Trist at man kan få lynnedslag på denne tid af året...:( Verden er af
lave...:)

Fra : Ukendt

Dato : 31-01-05 13:42

> [...]

>man scroller..:(
>

>I IE 6, FF og Opera ser det rimeligt ud... er der et "hack" til IE5.0?

Ingen der har en løsning på IE50-problemet?

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 31-01-05 13:59

Thore skrev:

> Ingen der har en løsning på IE50-problemet?

Du kan jo starte med at skjule den "besværlige" css for IE5.

Du kan fx bruge metoden her:
<http://hintzmann.dk/articles/skjulecss/propertyescape/>

Se flere muligheder her: <http://hintzmann.dk/articles/skjulecss/>.

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Ukendt

Dato : 01-02-05 19:51

> [...]

>man scroller..:(
>

>I IE 6, FF og Opera ser det rimeligt ud... er der et "hack" til IE5.0?

....problemet løst... dog ikke med "hack"... det viste sig at være et
table-problem (nogle af siderne har lidt tables)

En table kan åbenbart ikke være 100% (eller 99%) bred, men alt fra
50-70% i bredden, så bliver div'erne på sin plads..:)