Problemer med xhtml-validation
Fra : Jan Hansen

Dato : 12-01-05 04:00

Jeg forstår ikke de tilbagemeldinger jeg får på min validering:
http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Fwww.hum.aau.dk%2F%
7Ejlha02%2FSUNDHED_ef04%2Fvaegttab.html

Hvorfor er det ikke OK at bruge <p> osv., som validatoren brokker
sig over? Og hvad kan jeg erstatte det med så mit dokument
fortsat ser fornuftigt ud?

Se evt. også:
http://www.hum.aau.dk/~jlha02/SUNDHED_ef04/vaegttab.html

VH-Jan

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Lars Stokholm

Dato : 12-01-05 04:15

Jan Hansen skrev:

> Jeg forstår ikke de tilbagemeldinger jeg får på min validering:
> http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Fwww.hum.aau.dk%2F%7Ejlha02%2FSUNDHED_ef04%2Fvaegttab.html

Der er et eller andet galt med din bindestreg på linje 63. Den vil
ikke genkende det tegn. På linje 64 starter du et nyt <p> inden du
har afsluttet det du var igang med. Der er ingen color-attribut i
<hr>. Resten er følgefejl.

Fra : Per Rasmussen

Dato : 12-01-05 08:25

Lars Stokholm wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> Der er et eller andet galt med din bindestreg på linje 63.

Det opstår hvis teksten er kopieret over fra f.eks. Word

PerR

Fra : Kristian Bødker

Dato : 12-01-05 11:40

Jan Hansen wrote:
> [...]
>
> Hvorfor er det ikke OK at bruge <p> osv., som validatoren brokker
> sig over? Og hvad kan jeg erstatte det med så mit dokument

Som andre også skriver er det fordi du benytter dig af ulovlige tegn
(tankestreg og andre)

OFFTOPIC:
En helt anden problemstilling er at universitet (Aalborg Universitet)
ikke tillader kommercielle hjemmesider på derres servere og din ligger
som minimum på grænsen da siden virker som en firma-side. Blandt andet
fordi du skriver:

kernesund.dk - Vendelbogade 13, 2., 2. - 9000 Aalborg

Mht reglerne:
Se evt http://www.aau.dk/itafd/pdf/edbregler.pdf punkt 3.

Få det smit på din egen server før edb-afdelingen kommer efter dig det
ville være surt at miste sin brugerkonto for sådan noget!!

--
Kristian Bødker, Software Engineering studerende
http://www.bødker.dk/ eller http://www.xn--bdker-vua.dk/

Fra : Kristian Bødker

Dato : 12-01-05 14:32

Kristian Bødker wrote:

> [...]
>
> Få det smit på din egen server før edb-afdelingen kommer efter dig det
> ville være surt at miste sin brugerkonto for sådan noget!!

Jeg har set på http://www.hum.aau.dk/~jlha02/ at siden høre til et
eksamens projekt så bare se bort fra mit foregående indlæg, jeg var vist
lidt for hurtig ude, sorry!

Fra : Jan Hansen

Dato : 12-01-05 15:27

> [...]
> fordi du skriver:
>
> kernesund.dk - Vendelbogade 13, 2., 2. - 9000 Aalborg

Haha - jeg takker for dine ord, som jeg vil betragte som en kompliment.
Kernesund.dk er et fiktivt firma, jeg laver i forbindelse med min
14-dages eksamensopgave i "Grafisk præsentation". Emnet er miljø og
sundhed og jeg synes, jeg har gjort det godt indtil videre...Hehe.
Grundet eksamen er jeg meget på html.dk for at få hjælp til
frustrationer... og tak til alle for hjælpen!

Fra : Kristian Bødker

Dato : 12-01-05 17:51

Jan Hansen wrote:

> [...]
> Grundet eksamen er jeg meget på html.dk for at få hjælp til
> frustrationer... og tak til alle for hjælpen!

Men du skal nok overveje at fjerne reklamen på siden, for ellers kan
edb-folkene komme efter dig