- ingen titel -
Fra : Rasmus Hansen

Dato : 11-01-05 13:51

Hej.
Jeg er i gang med at lege med noget HTML og CSS.
Jeg vil have, at når jeg musen over ét bestemt link, skal det
gøre nogle ting som de andre ikke skal gøre. Hvordan kan jeg gøre
det? Hvis det er muligt, vil jeg gerne holde mig 100% til HTML-
og CSS- koder, i hvert fald så længe jeg ikke er så sikker i det.

MVH
Rasmus

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 11-01-05 13:59

Rasmus Hansen skrev:

> Jeg vil have, at når jeg musen over ét bestemt link, skal det
> gøre nogle ting som de andre ikke skal gøre.

Hvad mener du med "gøre"? Er det udseendet af linket der skal ændres
(farve, understregning mv.) eller skal der ske noget andet på siden.

Hvis det er førstnævnte, kan det gøres med klasser - se fx her:
<http://html.dk/tutorials/css/lektion7.asp>

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Rasmus Hansen

Dato : 11-01-05 14:03

Jens GyldenkærneClausen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> [...]
> (farve, understregning mv.) eller skal der ske noget andet på siden.
>
> Hvis det er førstnævnte, kan det gøres med klasser - se fx her:

Der er noget med når jeg holder musen over det bestemte link, skal den
ændre udseende. I normal CSS bruger man a:hover, men kan man gøre det
inde midt i en anden kode. Eks.

#A {
a:hover{
letter-spacing: 1px;
}
}
Kan man det?

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 11-01-05 14:11

Rasmus Hansen skrev:

> Der er noget med når jeg holder musen over det bestemte link, skal den
> ændre udseende. I normal CSS bruger man a:hover, men kan man gøre det
> inde midt i en anden kode.

Nej - ikke sådan som du har skrevet eksemplet.

Men man kan definere :hover sammen med en klasse:

Eks.

a:hover { text-decoration: none; color: red; }

a.omvendt:hover { text-decoration: underline; color: blue; }

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Rasmus Hansen

Dato : 11-01-05 14:32

Nu har jeg fået det til at virke..!
Tusind tak for hjælpen, og undskyld det der med citaterne, eller hvad det
nu var.