Motorcykel-tyveri-forsøg med motorsav!!!!!
Fra : Frederik Kier

Dato : 20-05-01 21:18

Hej NG,

jeg har lige en historie fra det virkelige liv, som jeg vil dele med jer.

Jeg er den lykkelige ejer af en Suzuki GS550 fra 1983.
Den holder til daglig parkeret på en parkeringsplads, der tilhører den
beboelsesejendom hvor jeg bor. Det er endda så heldig at jeg kan se
motorcyklen fra mit soveværelsesvindu fra anden sal.
Jeg parkerer den altid helt op af en træ der står på parkeringspladsen, der
har jeg nemlig indrettet det så smart, at jeg har smidt en stor wirelås
rundt om træet, og igennem denne, låser jeg så motorcyklen fast med en
granitlås.
Det mener jeg jo selv burde være nok til at man ikke lige løber afsted med
den, men der tog jeg åbenbart fejl.
Fredag aften kl. ca 23.30 hører jeg lyden af en motorsav fra
parkeringspladsen, jeg kigger selvfølgelig ud af vinduet for at se hvad der
sker, men kan ikke lige umiddelbart se noget. Efter ca. 2 minutters tid,
hører jeg fra en af naboopgangene en gut råbe "HEY" ud af vinduet, og
motorsavslyden forsvinder. Jeg tænker ikke videre over det og skynder mig
iseng, da jeg skal op kl. 04.20 næste morgen for at køre mine forældre i
lufthavnen.
Næste morgen kommer jeg ned på parkeringspladsen, og ser til min store
overraskelse, at det motorsaven har været brugt til, er at fælde det træ min
MC holdt parkeret op af. Naboens råberi har åbenbart skræmt ham/dem, så de
er stukket af, men tænk sig at gøre så meget besvær ud af at stjælen en MC
der er 18 år gammel. Hvordan havde de egentlig tænkt sig at de skulle løbe
afsted med den med en granitlås i forhjulet, med mindre de selvfølgelig har
haft en bil med de kunne smide den op i, og alligevel der kunne der da blive
problemer, for den vejer jo ca. 250 kg, så det er da ikke nogen man bare
lige gør.
Nu lykkedes det da heldigvis ikke for ham/dem, men jeg er sgu lidt nervøs
for den alligevel, så indtil videre holder den parkeret i en have hos min
kammerat.

/Frederik

Fra : Morten Juel

Dato : 20-05-01 21:46

Sorry, men jeg kan sq ikke lade være med at grine.. HVEM HELVEDE er så DUM
at starte en motorsav om natten, det er sq da noget der tiltrækker
opmærksomhed så det batter...
jeg er sq målløs !!

Mvh
Morten

Fra : Frederik Kier

Dato : 21-05-01 07:07

Jeg kan heller ikke lade være med at grine, starte en motorsav i en
beboelsesejendom kl. 23.30 en fredag aften.

Fra : Robert Eriksen

Dato : 23-05-01 10:04

Morten Juel wrote:

> Sorry, men jeg kan sq ikke lade være med at grine.. HVEM HELVEDE er så DUM
> at starte en motorsav om natten, det er sq da noget der tiltrækker
> opmærksomhed så det batter...
> jeg er sq målløs !!

Tjaaa.. min XJ'er blev da engang stjålet ved at skivelåsen blev savet væk med
en vinkelsliber.
Jeg ved ikke helt hvad der er dummest. At gå igang med en vinkelsliber midt om
natten eller ville køre væk med 3/4 bremseskive på forhjulet.

/Robert

Fra : Adam Milborg

Dato : 27-05-01 18:20

> Jeg ved ikke helt hvad der er dummest. At gå igang med en vinkelsliber
midt om
> natten eller ville køre væk med 3/4 bremseskive på forhjulet.
Det er nemmere at løsne de 6 skruer skiven sidder fast med og gaffa skiven
fast til gaffelbenet.

Milborg, zx9r.

Fra : Morten Dybdal

Dato : 27-05-01 18:48

Adam Milborg wrote:

> midt om
> Det er nemmere at løsne de 6 skruer skiven sidder fast med og gaffa skiven
> fast til gaffelbenet.
>
> Milborg, zx9r.

Tak for hjælpen. Jeg vil nu gå ud og stjæle en MC

--
Morten Dybdal

Fra : Mads Stetter

Dato : 27-05-01 19:10

"Morten Dybdal" <morten@dm-data.dk> skrev i en meddelelse

> Tak for hjælpen. Jeg vil nu gå ud og stjæle en MC

Mee 2..... Hmm, Jeg tror jeg tager den Hayabusa oppe på hjørnet!

Altså jeg låner den bare!

--
Med Venlig Hilsen
Mads Stetter

Fra : Allan jørgensen

Dato : 20-05-01 23:08

Frederik Kier <Frederik@Kier.nu> skrev i en
det motorsaven har været brugt til, er at fælde det træ min
> MC holdt parkeret op af.

damn, man bliver helt bange for hvad sådan nogle tyve ellers kan finde på.

Allan(fzr600us)