Så starter jeg på Atkins i dag!
Fra : Freedom

Dato : 10-01-05 17:46

Nu har jeg ville starte i snart et år, så nu skal det være. Jeg har læst
hvad jeg kan på nettet, læst her og får bogen om nogle dage. Det eneste jeg
gerne lige vil høre er at jeg ofte har lyst til lige at tage en snack, hvad
går i så? Jeg kunne se at flæskesvær var et forslag, men må man spise
ubegrænset af dem?

Ellers andre forslag?

Det er nogle gode råd der kommer her så dem har jeg gemt:))
Mvh
Iben

Fra : Freedom

Dato : 10-01-05 17:51

Jo jeg ville også høre om man kan spise ubegrænset af sukkerfri slik uden
kulhydrater? Hvis det findes...

Iben

Fra : Sune Vuorela

Dato : 10-01-05 18:27

On 2005-01-10, Freedom <nomail@nomail.dk> wrote:
> Jo jeg ville også høre om man kan spise ubegrænset af sukkerfri slik uden
> kulhydrater? Hvis det findes...

Der findes sukkerfri slik - men hold dig i nærheden af et toilet...

--
Sune

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 10-01-05 18:44

Sune Vuorela wrote:

> Der findes sukkerfri slik - men hold dig i nærheden af et
> toilet...

Det er nok individuelt. Jeg kunne i hvert fald fint kværne en pose
sukkerfri vingummi, uden at skulle på tønden.
--
103 kg => 80 kg med lav kulhydrat: http://ekot.dk/projekter/mindre/
Næste projekt: At holde vægten. Status: 82 kg

Fra : Jan Hansen

Dato : 10-01-05 20:09

"Freedom" <nomail@nomail.dk> skrev i en meddelelse
> Jo jeg ville også høre om man kan spise ubegrænset af sukkerfri slik uden
> kulhydrater? Hvis det findes...

Det der med sukkerfri slik uden kulhydrater - synes jeg ikke rigtíg passer
med virkeligheden.
Hvis jeg læser rigtig på varedeklarationen indeholder såkaldt sukkerfri
slik - rigtig mange kulhydrater !
Men måske er der nogen der er klogere på det end jeg ?

mvh Jan

Fra : Stefan Holm

Dato : 10-01-05 22:12

"Jan Hansen" <jahans@yahoo.com> writes:

> Hvis jeg læser rigtig på varedeklarationen indeholder såkaldt sukkerfri
> slik - rigtig mange kulhydrater !

Jo, men det er i form af sukkeralkoholer - ikke omsættelige
kulhydrater. Men som nævnt bør man helst holde sig i nærheden af et
toilet hvis man spiser for meget af det.

--
Stefan Holm
"Totalt vigtig oplysning!"

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 14-01-05 13:30

[Freedom | Mon, 10 Jan 2005 17:51:22 +0100]

>Jo jeg ville også høre om man kan spise ubegrænset af sukkerfri slik uden
>kulhydrater? Hvis det findes...

Det findes, men det kan du ikke :)

Sagt på en anden måde, Atkins sætter ikke grænser, men det gør din
fordøjelse - spiser du alt for meget sukkerfrit slik indeholdende
polysakkarider (maltitol, isomalt o.l.) kan du risikere at få en hel del
tarmluft og hvad der er værre :)

Grænsen for hvor meget man kan tåle er individuel og skal evt. prøves, men
den kan godt rykkes som tiden går.

René
www.rene.hjorth.com
www.lowcarb.dk

Fra : Zed

Dato : 10-01-05 18:11

"Freedom" <nomail@nomail.dk> wrote in message
> [...]
hvad
> går i så? Jeg kunne se at flæskesvær var et forslag, men må man spise

Kan ikke huske om de indeholder 0 gr kulhydrat, men det er i hvert fald
anseelige mængder du kan spise :)

Jeg spiste dog meget "kims baconsnacks" istedet - de indeholder kun 0-1 gr
kulhydrat
pr 100 gr., så der kan der jo også guffes i store mængder :)

> Ellers andre forslag?

Der er jo så meget at sige, vi ved jo ikke hvad du ved allerede :)

> Det er nogle gode råd der kommer her så dem har jeg gemt:))

Ja jeg nød også denne gruppe meget da jeg var på atkins :)

Mvh.
-Kennet/Zed

Fra : Freedom

Dato : 10-01-05 18:30

KLIP....
> [...]

> Det er nogle gode råd der kommer her så dem har jeg gemt:))

Ja jeg nød også denne gruppe meget da jeg var på atkins :)

Hej Kennet,

Åh det lyder godt med bacon snack!
Jeg ved ikke så meget syntes jeg, det man kan læse sig til er meget
generalt!

Det er min første dag og jeg har MEGET at lære:) Jeg er dog VILDT
sulten.....måske jeg skulle snuppe en ostehaps:)
Iben

Fra : Zed

Dato : 10-01-05 19:02

"Freedom" <nomail@nomail.dk> wrote in message
<snip>

> Hej Kennet,
>
> Åh det lyder godt med bacon snack!

Ja de er rare :) men de er jo i bund og grund bare igen flæskesvær, lavet
mere luftige
og med en god gang krydderi.

> Jeg ved ikke så meget syntes jeg, det man kan læse sig til er meget
> generalt!

jeg tror du bare skal spørge når du vælter ind i nogle spørgsmål. Der er
garanteret
altid nogen her i gruppen der kan svare dig :)

> Det er min første dag og jeg har MEGET at lære:) Jeg er dog VILDT
> sulten.....måske jeg skulle snuppe en ostehaps:)

Ja den første tid kan godt være lidt øv :)

Mvh.
-Kennet/Zed

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 14-01-05 13:31

[Zed | Mon, 10 Jan 2005 18:11:29 +0100]

>Jeg spiste dog meget "kims baconsnacks" istedet - de indeholder kun 0-1 gr
>kulhydrat pr 100 gr., så der kan der jo også guffes i store mængder :)

Ditto - stadig én af mine yndlingssnacks; der forøvrigt ofte kan findes på
tilbud i Netto.

René
www.rene.hjorth.com
www.lowcarb.dk

Fra : Sune Vuorela

Dato : 10-01-05 18:28

On 2005-01-10, Freedom <nomail@nomail.dk> wrote:
> går i så? Jeg kunne se at flæskesvær var et forslag, men må man spise
> ubegrænset af dem?

Nej - regnskabet med hvor meget energi man indtager i forhold til hvor
meget man forbrænder skal jo stadig gå op.. Men man kan godt nå en del
flæskesvær - og de smager jo godt ;)

--
Sune

Fra : Freedom

Dato : 10-01-05 18:47

"Sune Vuorela" <nospam@vuorela.dk> skrev i en meddelelse

> Nej - regnskabet med hvor meget energi man indtager i forhold til hvor
> meget man forbrænder skal jo stadig gå op.. Men man kan godt nå en del
> [...]

Åhhh....det er gået helt forbi mig.....jeg troede netop man kunne spise alt
det kød man vil uden at skulle tænke på hvad man forbrænder....hmmm......

Iben

Fra : Zed

Dato : 10-01-05 18:59

> [...]
alt
> det kød man vil uden at skulle tænke på hvad man forbrænder....hmmm......

Det gik for mig at følge selvsamme filosofi. Altså at spise alt det kød man
havde lyst til
- og jeg tabte mig stadig. Så drop evt nogle af de "regler" i starten og se
om det ik virker
alligevel. Man kan jo lige så godt gøre det så nemt for en selv, som muligt.

men - er flæskesvær kød? :)

Mvh.
-Kennet

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 10-01-05 19:18

Freedom wrote:

> Åhhh....det er gået helt forbi mig.....jeg troede netop man kunne
> spise alt det kød man vil uden at skulle tænke på hvad man
> forbrænder....hmmm......

Det kan man normalt også. Det regulerer sig selv, hvis du lader være
med at proppe dig uhæmmet. Protein og fedt giver ikke samme rush, med
efterfølgende spisetrang, som kulhydrater gør, så forhåbentlig vil du
ikke have trang til at overspise. I praksis tænkte jeg ikke over hvor
meget protein og fedt jeg indtog.

Du ved det nok allerede, men den første uge kan være ret hård. På 3-4
dagen vil du sikkert få voldsomt lyst til en flødeskumskage eller en
lignende sukkerbombe.

Fra : Jan Hansen

Dato : 10-01-05 20:07

"Toke Eskildsen" <darkwing@daimi.au.dk> skrev i en meddelelse
> Du ved det nok allerede, men den første uge kan være ret hård. På 3-4
> dagen vil du sikkert få voldsomt lyst til en flødeskumskage eller en
> lignende sukkerbombe.

He he det prøvede jeg nøjagtig som du skriver her.
Man føler sig lidt som en gammel junkie uden dope, når sukkertrangen melder
sig på 3-4 dagen - Men det drejer sig lige om at få de svære dage overstået,
derefter så er det no problemos

Jan

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 14-01-05 13:36

[Jan Hansen | Mon, 10 Jan 2005 20:07:03 +0100]

>He he det prøvede jeg nøjagtig som du skriver her.
>Man føler sig lidt som en gammel junkie uden dope, når sukkertrangen melder
>sig på 3-4 dagen -

Ja, ganske bestemt - hvor er det egentlig uhyggeligt at trangen kan blive så
voldsom?

>Men det drejer sig lige om at få de svære dage overstået, derefter så er det no problemos

Nemlig!

René
www.rene.hjorth.com
www.lowcarb.dk

Fra : Jan Hansen

Dato : 16-01-05 00:24

"Rene' Hjorth" <rhjorth@spamcop.net> skrev i en meddelelse
> [Jan Hansen | Mon, 10 Jan 2005 20:07:03 +0100]

> Ja, ganske bestemt - hvor er det egentlig uhyggeligt at trangen kan blive
> så
> voldsom?

Jeg har tænkt på at vi måske er disponerede for at udvikle en afhængighed af
sukker ? Lidt ligesom nogle mennesker bliver narkomaner og andre bliver
alkoholikere og en tredie gruppe bliver rygere ?

Jeg ved ikke om det er sådan - Men starten på Atkins er vel egentlig en kold
tyrker hvad kulhydrater og afvænning angår.
vh Jan

Fra : Freedom

Dato : 16-01-05 10:49

Ja, det har man vidst længe, sukker er et afhængigheds stof!

Iben:)

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 16-01-05 10:45

"Jan Hansen" <jahans@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Jeg ved ikke om det er sådan - Men starten på Atkins er vel egentlig en
kold
> tyrker hvad kulhydrater og afvænning angår.

Min personlige erfaring er, at man kan vænne sig af med sin sukkertrang ved
at lade være med at spise sukker. De gode kulhydrater spiller i den
forbindelse ingen rolle.

Mvh. Lisbeth

Fra : Jan Hansen

Dato : 16-01-05 20:57

"Lisbeth Jacobsen" <lisbeth_jacobsen@hotmail_com.invalid> skrev i en
meddelelse news:41ea3b8d$0$23059$ba624c82@nntp05.dk.telia.net...
> [...]
> ved
> at lade være med at spise sukker. De gode kulhydrater spiller i den

Når først man har vænnet sig af med at spise sukkerholdige produkter, er det
slående hvor enormt sødt forskellig produkter smager - Man kan blive helt
forskrækket over hvor meget sukker der bliver puttet i vores mad.

Vh Jan

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 17-01-05 16:43

[Jan Hansen | Sun, 16 Jan 2005 00:23:50 +0100]

>Jeg har tænkt på at vi måske er disponerede for at udvikle en afhængighed af
>sukker ? Lidt ligesom nogle mennesker bliver narkomaner og andre bliver
>alkoholikere og en tredie gruppe bliver rygere ?

Jeg ved det ikke, men det har vel også noget at gøre med hvilke "laster" der
tiltrækker én? Jeg kender da også en stak rygere der fandt ud af deres
sukkerafhængighed da de startede på Atkins.

Jeg tror i og for sig at vi alle er disponeret ens for alle laster, men
f.eks. for mig der ikke ryger er tobakken ikke så interessant som de store
evige kager var det tidligere - for andre er det måske anderledes.

>Jeg ved ikke om det er sådan - Men starten på Atkins er vel egentlig en kold
>tyrker hvad kulhydrater og afvænning angår.

Ja, mon ikke - og nogle rygere har forklaret mig at de faktisk fandt det at
lægge tobakken fra sig nemmere end sukkeret... skræmmende.

René
www.rene.hjorth.com
www.lowcarb.dk

Fra : Freedom

Dato : 17-01-05 18:27

> [...]
> at
> lægge tobakken fra sig nemmere end sukkeret... skræmmende.

Ja, det gælder også mig, jeg har ikke rget i 15 år....................men
dette sukkerstop/brd stop...................well it is killing me!
Er ellers ved at læse bogen og det er meget spændende læsning;)
Iben

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 18-01-05 01:01

> Ja, det gælder også mig, jeg har ikke rget i 15 år....................men
> dette sukkerstop/brd stop...................well it is killing me!

Måske det hænger sammen med, at det regnes for fint, OK og ligefrem bedst at
stoppe med at ryge. Men prøv du at forklare folk, at du ikke vil spise de
(tomme) kulhydrater, det er almindeligt at guffe i sig, så skal du bare se
løjer og
mangel på opbakning *S*

Du bliver med andre ord motiveret til det ene - men modarbejdet hvad det
andet angår. Sådan overordnet og enkelt set.

Mvh. Lisbeth

Fra : Freedom

Dato : 18-01-05 12:49

Hej Lisbeth,

Det er bare så rigtigt, jeg sagde i starten bare at jeg ikke vil spise slik
og kage..................hold da op en reaktion! Nu siger jeg at jeg ikke
kan lide slik og kage....nå siger folk så....................
Jo jo, du har så evigt ret!

Iben

"Lisbeth Jacobsen" <lisbeth_jacobsen@hotmail_com.invalid> skrev i en
meddelelse news:41ece5ec$0$13729$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...

Fra : Jan Hansen

Dato : 18-01-05 21:12

> [...]
> (tomme) kulhydrater, det er almindeligt at guffe i sig, så skal du bare se

Ja du har fuldstændig ret i det her !
Der er ikke megen forståelse for at man ikke har lyst til at guffe
sukkerstads i sig (sammen med andre).
Måske er det samme reaktionsmønster, og mangel på forståelse, som drankeren
på bænken møder fra sine gamle drukfæller når han forsøger at komme ud af
sit alkoholmisbrug

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 18-01-05 22:24

[Lisbeth Jacobsen | Tue, 18 Jan 2005 01:01:27 +0100]

Kloge ord Lisbeth, meget kloge ord :)

René
www.rene.hjorth.com
www.lowcarb.dk

Fra : Freedom

Dato : 10-01-05 22:53

Okay, tak det vil jeg så gøre...næææ flæskesvær skal vel nydes i det
små...æhem..æhem...

Var død sulten, wspiste så et kylling lår og lidt ost og det tog det
faktisk:)))
Iben

Fra : Jan Hansen

Dato : 10-01-05 23:15

> [...]
> små...æhem..æhem...
>
> Var død sulten, wspiste så et kylling lår og lidt ost og det tog det

Hej Iben

Du skal sørge for at spise dig mæt til måltiderne - og gør det i de sager
der ikke indeholder de forbudte kulhydrateter. Glem alt det du har lært
under tidligere slankekure med at sulte dig.
Til gengæld skal du selvfølgelig ikke overspise men spise langsomt til du
mærker du er mæt.
Tro mig det mætter utroligt godt at spise protein og fedt.
Om nogle dag savner du slet ikke kulhydrater og sukker

hilsen Jan

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 14-01-05 13:35

[Toke Eskildsen | 10 Jan 2005 18:17:32 GMT]

>Du ved det nok allerede, men den første uge kan være ret hård. På 3-4
>dagen vil du sikkert få voldsomt lyst til en flødeskumskage eller en
>lignende sukkerbombe.

Man kan så dér vælge at lave sig en lille flødeskumsdessert - erstatter man
sukkeret i en citronfromage med godt sødemiddel, får man en fin dessert.

På induction skal man så nøjes med mindre portioner af denne dessert, men
det kan stille trangen.

René
www.rene.hjorth.com
www.lowcarb.dk

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 14-01-05 13:34

[Freedom | Mon, 10 Jan 2005 18:47:17 +0100]

>Åhhh....det er gået helt forbi mig.....jeg troede netop man kunne spise alt
>det kød man vil uden at skulle tænke på hvad man forbrænder....hmmm......

Det kan du næsten også; sagt på en anden måde - spiser du mere end det
tredobbelte kød i forhold til hvad andre spiser, er det måske lidt for
meget? :)

René
www.rene.hjorth.com
www.lowcarb.dk

Fra : Tommy Fer

Dato : 10-01-05 22:36

> [...]
> hvad går i så? Jeg kunne se at flæskesvær var et forslag, men må man spise

Hej Iben

Har samme plan..

Men jeg venter stadig på at atkins bogen kommer hjem på bibloteket, jeg har
ikke rigtig råd til at købe den :s

Har du en god linkssamling, du må ihvertfald have samlet en del sammen nu
når du heller ikke har bogen.

mvh Tommy Fer

Fra : Freedom

Dato : 10-01-05 22:52

Hejsa, jeg gav nu kun 187 kr for den!

Men ja, den bedste side er denne:

http://atkins.com/Archive/2004/12/28-312957.html

Der står det hele næsten, jeg har ikke rigtigt fundet nogle på dansk, men
her er også en okay side:

http://www.atkins-diet-information.com/

Ellers surfer jeg blot rundt og læser lidt her og der! Men den føste har jeg
læst næsten det hele af!

Iben

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 14-01-05 13:28

[Freedom | Mon, 10 Jan 2005 17:46:11 +0100]

>Jeg kunne se at flæskesvær var et forslag, men må man spise
>ubegrænset af dem?

De "tørre" flæskesvær, altså dem der er oppustet af luft kan du spise løs
af, men de meget fede af dem indeholder en stor mængde hærdet animalsk fedt,
og det er ikke for sundt.

>Ellers andre forslag?

Ristede mandler og mange andre nødder, Agurk, Bladselleri, kogte æg, stegt
ost :)

René
www.rene.hjorth.com
www.lowcarb.dk

Fra : Freedom

Dato : 14-01-05 16:27

Tak alle for de gode råd, jeg føler mig bedre rustet nu....

Ja, jeg holdte 2½ dag og gik så amok i brød....men jeg var 4 år om at stoppe
med at ryge så jeg er ved godt mod!

Jeg begynder igen i morgen!

Fra : Karsten

Dato : 14-01-05 18:26

On Fri, 14 Jan 2005 16:26:52 +0100, "Freedom" <nomail@nomail.dk>
wrote:

>Jeg begynder igen i morgen!
>
>Iben

hej -
synes at denne artikel skal læses:

http://www.bt.dk/nyheder/artikel:aid=335260/

en alsidig kost er nu nok det bedste ?

tro mig, det er ret enkelt , spis bare lidt mindre og bevæg dig lidt
mere, sådan ca. bare 300 kcal. dagligt, så smutter der 1 kg. om
måneden, stille og roligt
sådan har jeg smidt de første 12 kg. nu , simpelthen en
livstilsændring

mvh. Karsten

Fra : Zed

Dato : 14-01-05 19:25

"Karsten" <no@spam.org> wrote in message

> hej -
> synes at denne artikel skal læses:
>
> http://www.bt.dk/nyheder/artikel:aid=335260/
>
> en alsidig kost er nu nok det bedste ?

Mon ikke også man kan finde et eller andet
harskt ved salat osv? :)
Jeg er personligt blevet immun for for alle
de undersøgelser, samt eksperter. Synes
efterhånden ik at man kan finde en saglig
diet-undersøgelse osv., og mange gange
modsiger de forskellige undersøgelser
hinanden.

> [...]
> måneden, stille og roligt
> sådan har jeg smidt de første 12 kg. nu , simpelthen en

Nemt for dig, men hvad der er nemt for dig
er ikke nødvendigvis nemt for andre :)

Mvh.
-Kennet

Fra : Karsten

Dato : 14-01-05 20:16

On Fri, 14 Jan 2005 19:24:40 +0100, "Zed" <zed@dont.mail.me.whatever>
wrote:

-klip-
>Nemt for dig, men hvad der er nemt for dig
>er ikke nødvendigvis nemt for andre :)

nej, det er rigtig nok, synes bare aspektet skulle med, :)

>Mvh.
>-Kennet

mvh. Karsten

Fra : Freedom

Dato : 14-01-05 19:46

> hej -
> synes at denne artikel skal læses:
>
> http://www.bt.dk/nyheder/artikel:aid=335260/
>
> en alsidig kost er nu nok det bedste ?

Den har jeg læst, jeg har ALDRIG spist alsidigt alligevel så.....

> [...]
> måneden, stille og roligt
> sådan har jeg smidt de første 12 kg. nu , simpelthen en

Ja, sådan er vi jo så forskellige, jeg vil nu give det en changse mere...

Iben:)

Fra : Karsten

Dato : 14-01-05 20:21

On Fri, 14 Jan 2005 19:46:21 +0100, "Freedom" <nomail@nomail.dk>
wrote:

>Den har jeg læst, jeg har ALDRIG spist alsidigt alligevel så.....

he...he...fair nok.. :)

>Ja, sådan er vi jo så forskellige, jeg vil nu give det en changse mere...

OK, der skal lyde et held og lykke herfra, klø på, bare man gør
et eller andet , hvis man føler et problem ;)

>Iben:)

mvh. Karsten

Fra : Freedom

Dato : 14-01-05 22:19

"Karsten" <no@spam.org> skrev i en meddelelse

> he...he...fair nok.. :)

:))) Og desværre er jeg først blevet overvægtig de sidste 5 år af mit
liv...:)) Hvor jeg er begyndt at spise mere SLIK, KAGE og deslige pga. for
meget strees, men kiloerne skal altswå af igen!

> OK, der skal lyde et held og lykke herfra, klø på, bare man gør
> et eller andet , hvis man føler et problem ;)

Tak;) Dejligt at du har klaret det så fint!

Iben