Kalorieforbrænding
Fra : Ukendt

Dato : 10-01-05 13:52

Hej

Jeg søger en side/liste over hvor meget man forbrænder pr. time.
Jeg har nogle få ting, fra en diætist, fx. at liggende hvile forbrænder
1,06/kcal/time/kg kropsvægt løb 10km/kcal/time/kg kropsvægt
Er der en side, hvor man kan se flere af disse vejledninger.
Jeg er absolut klar over, at det kun er vejledende. Men det er da meget rart
at vide, hvor mange kalorier man indtager og hvor manger kalorier man
forbrænder.

Hilsen Ditte

Fra : Iben

Dato : 10-01-05 17:52

"Ditte" <ditte-1977tamuin.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> rart at vide, hvor mange kalorier man indtager og hvor manger kalorier man

Hej Ditte,

Fandt følgende på I Forms hjemmeside:

"Hvad forbrænder min motion?
Hvor mange kalorier har du forbrændt efter to timer på step-bænken? Eller
efter en hel aftens square dance? Eller 4 minutters hed sex?

Få svaret her: http://www.iform.dk/polopoly.jsp?d=794&a=5806"

Vh. Iben c",)

Fra : Ukendt

Dato : 10-01-05 21:39

> [...]
> Hvor mange kalorier har du forbrændt efter to timer på step-bænken? Eller
> efter en hel aftens square dance? Eller 4 minutters hed sex?

Hej

Det var netop sådan et link jeg søgte.
Tak for hjælpen.

Hilsen Ditte

-26 kg, siden 1/7-04

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 10-01-05 18:07

In article <41e27a63$0$297$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>, Ditte wrote:
> [...]
> at vide, hvor mange kalorier man indtager og hvor manger kalorier man

Løb/gang er 1kcal per km per kg du flytter.
Cykling regnes for at kræve ca. 4x længere distance end løb for
at forbrænde de samme kalorier.

Men hvis du søger på: calories swimming running
på google, så får du masser af relevante hits.

Fra : Ukendt

Dato : 10-01-05 21:39

> [...]
> at forbrænde de samme kalorier.
>
> Men hvis du søger på: calories swimming running
> på google, så får du masser af relevante hits.

Jeg var ikke sikker på, hvad jeg skulle søge på, så tak for hjælpen.
Som altid er google ens ven.

Hilsen Ditte

-26 kg. siden 1/7-04

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 10-01-05 20:38

> Jeg søger en side/liste over hvor meget man forbrænder pr. time.
> Jeg har nogle få ting, fra en diætist, fx. at liggende hvile forbrænder
> 1,06/kcal/time/kg kropsvægt løb 10km/kcal/time/kg kropsvægt

1 kcal pr kg vægt pr km ved løb/gang
5 km løb/gang svarer til 1400 m svømning eller 14 km cykling. Rulleskøjter
tæller som cykel de fleste steder, men der er ikke helt enighed.

Mvh Maria

Fra : Alex Berg

Dato : 11-01-05 23:37

On Mon, 10 Jan 2005 13:52:10 +0100, "Ditte" <ditte-1977tamuin.dk>
wrote:

> [...]
>at vide, hvor mange kalorier man indtager og hvor manger kalorier man

Der findes flere programmer, som kan give disse informationer.

Ingen nævnt ingen glemt!

Alex Berg
www.max30.dk
Bliv overvægten kvit. Brug Max30 tit.