Hjælp!!!
Fra : Simon

Dato : 10-01-05 13:25

Hvad er der galt med det lille program her:

dim text
inputbox ("skriv hvad der skal stå: " )
dim title
inputbox ("skriv hvad titlen skal være: ")
msgbox ("din popup fil er nu gemt på C:\ som popup.vbs")

sub VbsGem()
Dim FilNummer
Dim FilNavn

FilNummer = FreeFile
FilNavn = "C:\popup.vbs"

Open FilNavn
Print #FilNummer, "msgbox(Prompt:= " & """ & text & ", " & "title:=
"_ & title & ")"
Close #FilNummer

End Sub

Jeg kan bare ikke finde fejlen i den... Er der nogen af jer der kan?

På forhånd tak
Simon

Fra : Gert Krabsen

Dato : 10-01-05 14:18

Mon, 10 Jan 2005 13:24:35 +0100, Simon <assaultdk@gmail.com> skrev:

> [...]
> Close #FilNummer
>
> End Sub
>
> Jeg kan bare ikke finde fejlen i den... Er der nogen af jer der kan?

Flere ting. Men de fleste burde du blive fanget i af debuggeren Har du i
det hele taget prøvet at afvikle koden i Visual Basic?

Men primært:

1. en funktion (som 'inputbox') kan ikke afvikles uden for en procedure.
2. funktionen inputbox har forkert syntaks
3. funktionen 'Open' mangler parametre
4. du bør adskille brugerens input og din output..

--------------------------

Option Explicit

Sub VbsGem()
Dim text
Dim title
Dim filtekst
Dim FilNummer
Dim FilNavn
text = InputBox("skriv hvad der skal stå: ")
title = InputBox("skriv hvad titlen skal være: ")

FilNummer = FreeFile
FilNavn = "C:\popup.txt"
filtekst = text & ", " & title

Open FilNavn For Output As FilNummer
Print #FilNummer, filtekst
Close FilNummer

MsgBox ("din popup fil er nu gemt på C:\ som popup.txt")
End Sub

Krabsen

--
Sendt via Opera.
www.krabsen.dk

Fra : preben nielsen

Dato : 10-01-05 16:37

"Simon" <assaultdk@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Close #FilNummer
>
> End Sub
>
> Jeg kan bare ikke finde fejlen i den... Er der nogen af jer der

Der er rigtig mange ting galt !

-du bruger inputbox() udenfor en procedure og gemmer alligevel
ikke resultatet.
-Du bruger Open sætningen uden filnummer
-text og title har ingen værdi når du prøver at skrive til filen

Det ville næsten være nemmere at vise hvad der IKKE er galt
Din Close og din End Sub er helt perfekte !

--
/\ preben nielsen
\/\ prel@post.tele.dk

Fra : Simon

Dato : 10-01-05 18:03

preben nielsen wrote:

> [...]
>
> Det ville næsten være nemmere at vise hvad der IKKE er galt
> Din Close og din End Sub er helt perfekte !

Hurra!!!
Tusind tak for hjælpen!!! Til jer begge to...
Jeg prøvede bare et eksempel fra en bog jeg har lånt på biblioteket...
Virker tydeligvis IKKE
Simon

Fra : Simon

Dato : 10-01-05 18:15

Simon wrote:

> [...]
> Tusind tak for hjælpen!!! Til jer begge to...
> Jeg prøvede bare et eksempel fra en bog jeg har lånt på biblioteket...

Det gør Gerts for resten heller ikke

Fra : Gert Krabsen

Dato : 10-01-05 20:07

Mon, 10 Jan 2005 18:14:43 +0100, Simon <assaultdk@gmail.com> skrev:

> Det gør Gerts for resten heller ikke

Det kommer an på, hvad det skal. Det danner en tekst-fil med indholdet af
felterne 'tekst' og 'titel'.

/Krabsen

--
Sendt via Opera.
www.krabsen.dk

Fra : Simon

Dato : 11-01-05 11:17

Gert Krabsen wrote:

> Det kommer an på, hvad det skal. Det danner en tekst-fil med indholdet
> af felterne 'tekst' og 'titel'.
>

> /Krabsen

Yes det er det der er meningen. Men det gør det bare ikke!!

Fra : Gert Krabsen

Dato : 11-01-05 14:06

Tue, 11 Jan 2005 11:17:28 +0100, Simon <assaultdk@gmail.com> skrev:

> Yes det er det der er meningen. Men det gør det bare ikke!!

Det gør det hos mig. Men så må du jo igang med debuggeren )
...for at se, om jeg har lavet en klippe-klistre-fejl.

--
Sendt via Opera.
www.krabsen.dk

Fra : Tomas Christiansen

Dato : 12-01-05 09:54

Simon skrev:
> Yes det er det der er meningen. Men det gør det bare ikke!!

Hvorfra og hvordan kalder du Gerts VbsGem procedure?
Må jeg se din kode?

-------
Tomas