Erfaringer med gode iltmålere
Fra : Allan Hansen

Dato : 09-01-05 21:55

Jeg skal indkøbe 2 iltmålere. Jeg har erfaringer med iltsticken og Analox
D2, men findes der andre som der er gode praktiske erfaringer med.
Den ene skal bruges garagen i forbindelse med dekantering. Den må gerne have
en sådan størrelse at den ikke lånes fra "dekanteringsanlæget" og jeg har
overvejet en Aircon hvor sensoren sidder i et 1 m langt kabel. Sensoren er
angivet til at have en levetid på 8 år i atm luft.
Den anden skal være bl.a til undervisning. Praktisk, lang levetid på
sensor, temperaturkorrektion og skal være til at have med overalt. Hvilken
kan anbefales ?

Allan Hansen

Fra : Søren Arnvig

Dato : 09-01-05 22:43

"Allan Hansen" <REMOVETHISenghans@post.cybercity.dk> wrote in message
> [...]
> på
> sensor, temperaturkorrektion og skal være til at have med overalt.

Jeg har gode erfaringer med OxySpy
http://www.dynatron.ch/OxySpy-e.htm

Den er nem og sikker at betjene, med auto kalibrering, så man er
fri for at stå og dreje på en knap og alligevel ramme forkert.

Den sidste sensor holdt i lidt under 3 år, heldigvis , for man er nødt
til at skille instrumentet ad for at skifte sensor, dog rimeligt nemt.

Den kommer i en skumforet nylontaske, som fylder lidt,
så man har den ikke lige med i inderlommen. Tilgengæld kan
man sansynligvis smide en 2x10 på den, uden at analysatoren
tager skade.

Som "fast" analysator, ville jeg tage en standard analysator
med ledning (Vandagraph eller lign.) og bygge den ind i en lidt
større kasse, som ikke lige forsvinder, alternativt selv bygge en
analysator. http://oxycheq.com/el_cheapo_II.html

Søren Arnvig

Fra : Morten Saabye

Dato : 10-01-05 09:35

Se evt. også Jan Jørgensens.

http://www.jj-technique.com/Shop_htm/shop_blender-fittings.htm

Min har virket upåklageligt de sidste 3 år..

/Morten

Fra : Jonas Lüttichau

Dato : 10-01-05 11:16

"Allan Hansen" <REMOVETHISenghans@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> Den anden skal være bl.a til undervisning. Praktisk, lang levetid på
> sensor, temperaturkorrektion og skal være til at have med overalt. Hvilken
> kan anbefales ?

Hej Allan,

vi har har købt El Cheapo som Søren også anbefaler og det fungerer fint, det
er jo ret simpel teknologi.

Fra : Christian

Dato : 10-01-05 12:54

"Jonas Lüttichau" <jluttichau@gmail.com> wrote in message

> vi har har købt El Cheapo som Søren også anbefaler og det fungerer fint,
> det
> er jo ret simpel teknologi.
>
> mvh

Hej,

En el Cheapo virker glimrende, men da jeg købte den som "byggesæt" fra USA
var servicen elendig.
I første omgang sendte de kun halvdelen af hvad jeg havde bestilt. Resten
kom en måned senere...
Efter dernæst at have haft store problemer med overhovedet at få den til at
virke, åbnede jeg også en anden sensor, jeg som reserve havde købt med, og
satte den til, hvorefter alt virkede i skønneste stand.
At få ombyttet den defekte sensor var dog umuligt, da ingen emails blev
besvaret. At jeg desuden sendte den defekte sensor tilbage til dem, hjalp
heller ikke.
1½ år efter har jeg opgivet og køber aldrig mere noget fra Oxycheq igen....

vh
Christian

p.s.
Køb hellere delene i EU og saml en selv. Der er masser af diagrammer på
nettet... Sæt den i en pæn plastickasse fra en elektronik forretning og du
har en pæn o2måler.

Fra : Jonas Lüttichau

Dato : 10-01-05 18:27

"Christian" <no-junk-chr_2077@yahoo-no-junk.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> nettet... Sæt den i en pæn plastickasse fra en elektronik forretning og du

enig, det er så simpelt at det ikke er nødvendigt at få det sendt hele vejen
fra USA..