Besked om mail pr. SMS - kan spam frasorte~
Fra : Filip Skjerning

Dato : 09-01-05 22:01

Hej.
Jeg får besked pr. SMS, når jeg modtager en ny email (en service fra
myorange.dk). Men efterhånden får jeg så mange spammails, at det er
temmelig belastende på mobilen... På computeren er der jo mange måder at
sortere spam'en fra, men findes der en service, der kan sortere
spammails fra, inden de videresendes - i mit tilfælde til mobilen?

Flere af de udbydere, jeg har afprøvet, har godtnok et centralt
spamfilter, men hvis man vælger at videresende sine mails, er det
SAMTLIGE mails, der bliver videresendt, og ikke kun de "rene".
Kender nogen en udbyder, hvor videresendelse også kan spamfiltreres,
eller er der nogen forslag til andre løsninger på mit problem?

Vh. Filip

Fra : Calle.

Dato : 09-01-05 22:19

Filip Skjerning wrote:
> [...]
> Kender nogen en udbyder, hvor videresendelse også kan spamfiltreres,
> eller er der nogen forslag til andre løsninger på mit problem?

jeg har sat min pc op til kun at videresende til mobil hvis afsender er i
mit kartotek. Det kræver så selvfølgelig, at PCen står tændt.
--
Calle.

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 09-01-05 22:28

Filip Skjerning <fornavnefternavn@hotmail.com> writes:

> [...]
> sortere spam'en fra, men findes der en service, der kan sortere
> spammails fra, inden de videresendes - i mit tilfælde til mobilen?

Jeg bruger den samme service hos Orange. Jeg hælder dog mine mails
gennem SpamAssassin først, og videresender så kun headeren af mailen
hvis den består SpamAssassin-testen. På den måde kan man heller ikke
alt for let fylde min mailbox hos Orange. Alt min mail kommer gennem
SpamAssassin, men jeg filtrerer hvad jeg sender til Orange vha.
procmail.

--
Jacob - www.bunk.cc
Avoid reality at all costs.

Fra : Filip Skjerning

Dato : 14-01-05 00:53

Jacob Bunk Nielsen wrote:

> Jeg bruger den samme service hos Orange. Jeg hælder dog mine mails
> gennem SpamAssassin først ...

Tak for svarene og beklager at jeg først vender tilbage nu.

Så vidt jeg forstår begge svar, skal jeg enten have en computer stående
tændt hjemme hele tiden eller også have min egen mailserver (hvilket
oftest er en variant af det første - altså det med en computer tændt
derhjemme).

En dag ender det måske sådan, men her og nu var jeg ude efter en
løsning, der betød, at jeg ikke skulle have computeren tændt i
døgndrift. Er der nogen, der kender til en online service eller udbyder,
der tilbyder spamfiltrering inden videresendelse (eller kender en anden
løsning)?

- Filip