Peru
Fra : Pia-Helene

Dato : 09-01-05 17:26

Peru sidst i februar er det en god idé ??
Hvordan er det at køre/leje MC der ??

Hvis du har erfaringer, så del dem endelig !!

Mvh
Pia-Helene

Fra : Kevin Vilhelmsen

Dato : 13-01-05 14:16

Pia-Helene wrote:
> Peru sidst i februar er det en god idé ??
> Hvordan er det at køre/leje MC der ??
>
> Hvis du har erfaringer, så del dem endelig !!
>
> Mvh
> Pia-Helene

Jeg har været i Peru dec-jan 1999-2000.
Vejret var rigtigt godt, og vi havde en fantastisk tur, men jeg ved ikke
om det er til at leje MC, vejene er relativt dårlige, når du kommer væk
fra hovedvejene og deres trafikkultur er meget anderledes end vores, men
på den anden side, hvis du/I er erfarne er det vel ikke noget problem?
Vi var mange steder og vi rejste i hele Peru stort set, incl amazonas,
så hvis jeg skal dele mine erfaringer (igen), jeg har skrevet her et par
gange, skal du spørge mere specifikt.
Man Machu Pichi er et must ligesom Iquitos og derfra på floderne er det,
og men der er rigtigt meget at lave og se, Spansk gør underværker.

--
Venlig Hilsen Kevin Vilhelmsen

Fra : Kim Malchau

Dato : 21-01-05 21:20

On Sun, 9 Jan 2005 17:25:54 +0100, "Pia-Helene"
<pia-helene@post.tele.dk> wrote:

>Peru sidst i februar er det en god idé ??
>Hvordan er det at køre/leje MC der ??

Jeg var i Peru i oktober sidste år. Det var en arrangeret tur, men jeg
nåede dog at opleve trafikken og vejene en hel del.

Lad mig sige det sådan: du skal være erfaren - endog GANSKE erfaren -
i trafikken, for at kunne begå dig i Peru. I byerne ville jeg ikke
turde køre bil (kører ikke MC). Billisterne virker dygtige, men det er
mere mentaliteten med, hvordan man liiige fletter sammen og sådan, der
viller bekymre mig.

Uden for byerne er det eneste problem vejene. De er ikke i en stand så
man kan blæse fra den ene by til den anden i samme tempo som her i
landet. Det vil i øvrigt også være synd, da der er smukt overalt hvor
man kører (undtagen i byerne).

Jeg tror egentlig at udlejerne vil være hæderlige nok. Det er mit
umiddelbare indtryk af peruanerne. Måske kan der være nogle issues i
forbindelse med uheld, men det vil nok have samme karakter, som det vi
kender fra det sydlige Europa.

Mvh
Kim

--