JFrame - i centrum - og i fuldskærm.
Fra : Kresten P. Vester

Dato : 20-05-01 20:15

Hvordan får jeg min JFrame til at blive vist midt på siden når jeg afvikler
den.

Og hvordan kan jeg hente den lokale opløsning ind så jeg kan få en JFrame
til at fylde hele skærmen.

Jeg kan godt se at hvis den fylder hele skærmen er det ligemeget med
centrum - men de skal heller ikke bruges på samme JFrame

Fra : Martin Møller Bæk

Dato : 20-05-01 23:53

Du kan få skærmens opløsning ved følgende:

Dimension dim = Toolkit.getDefaultToolkit().getScreenSize();
int screenWidth = dim.width;
int screenHeight = dim.height;

Du kan så bruge .setBounds(x1,y1,x2,y2)
til at sætte JFramen placering. x1,y1 bestemmer koordinatet, hvor
framens øverste venstre hjørne skal stå. x2,y2 bestemmer programmets
bredde,højde. Ved lidt simpel matematik kan du så sætte framen i centrum
eller du kan bare sætte framen til at fylde det hele.

Martin Bæk

--
- Name: Martin Møller Bæk
- Phone: 77 42 47 04