Spise optøede, genfrosne flutes?
Fra : Ukendt

Dato : 09-01-05 09:19

Hej.
En pose frosne uåbnede Hatting mini-flutes blev lagt udenfor fryseren, og
ved et uheld ikke lagt tilbage igen. Da det blev opdaget efter nogle timer,
var indholdet tøet op. Jeg lagde posen tilbage i fryseren, men på emballagen
står, at optøede flutes ikke bør genfryses.
Ved nogen, om dette er pga ringere kvalitet, eller bliver man syg, hvis man
alligevel spiser indholdet - efter at det har været i ovnen?
God søndag.

Mvh, fru Karlsen - der er i tvivl om, hvorvidt hun skal smide hele posen ud.

Fra : Jørgen Hess

Dato : 09-01-05 22:09

"BK" <POST> skrev i en meddelelse
> [...]
> God søndag.
>
> Mvh, fru Karlsen - der er i tvivl om, hvorvidt hun skal smide hele posen ud.

Kan sagtens spises.
Det kan da godt være at brød der optøes og fryses igen kan blive lidt tørt når
det bruges. Men der kan aldrig nå at udvikle sig farlige bakterier eller mug på
så kort en optøningstid.
mvh
Jørgen