Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
Asus 7100 mx - hvordan tv-out
Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 20-05-01 20:14

Jeg har netop fået en pc med sådan et grafikkort med tv-out. Forbinder til
tv via composite kabel og scartstik (der er ikke supervhs på tv).
Jeg har hverken manual eller andet til kortet.
Når jeg er inde på display fanen er der 2 underfaner - vga og tv
Hvis jeg vælger rullefeltet oppe til højre og skifter til TV bliver skærmen
sort i 10 sekunder og vender så tilbage til det den var før. Klikker jeg på
TV fanen er alt greyed out, så der ikke kan ændres noget, bortset fra
genvejstast til at skifte til tv-skærm.
Der er ikke en dyt at se på tv. Skal den ikke stå på videokanalen? Jeg har
ladet fjernsynet søge efter en kanal med noget på, mens jeg afspillede en
film, og den fandt intet.
Kan nogen sige mig, hvordan man får det til at virke.
Jeg bruger p.t. driver version 5.33a. Jeg overvejer at opgradere til
Detonator 12.1, men vil det hjælpe noget. Er der evt. nogen som har en
manual og som ville være så venlig at scanne noget ind og sende til mig
vedr. ovenstående?
Jeg har netop læst indlæg her i gruppen 3 mdr tilbage, uden at se andre med
samme problem.
Derimod har jeg flere steder set omtalt, at der i forbindelse med TV skulle
være et sted med noget, som hedder Twinview. Hvor er det henne, jeg kan ikke
finde det.

Kurt

Fra : Peter Føns

Dato : 21-05-01 01:10

Hvis du har to SCART-stik på fjernsynet, skal du sørge for at skifte til det
rigtige.
Med et composite kabel skulle det køre perfekt - har selv samme grafikkort.

Venlig hilsen
Peter

Kurt B. Andersen <kurta@iname.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:BCUN6.994$W4.128972@news101.telia.com...

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 21-05-01 21:10

"Peter Føns" <pfoens@vjk.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
det
> rigtige.
> Med et composite kabel skulle det køre perfekt - har selv samme

Jeg har kun et scart stik. Jeg har nu opgraderet til detonator driver og nu
er der dukket en twinview fane op. Den kan tilsyneladende også detecte at
fjernsynet er sat på kablet, idet der dukker en ekstra skærm frem, når jeg
har trykket på knappen.
Men der er absolut intet at se på fjernsynet. Når jeg forsøger at skifte til
TV, meddeles det, at den nu vil forsøge, og hvis ikke det lykkes vil den
vende tilbage til normal skærm efter 15 sekunder, og det gør den så hver
gang.
Så jeg savner stadig, hvis en kunne fortælle nøjagtigt hvad man gør i
hvilken rækkefølge for at få det til at virke. Først var det selvfølgelig
rart at vide, om det er på videokanalen på tv, at man skal se billedet?
Dernæst bruger jeg nu detonator driver 12.10. Er der nogen, som kan sige, at
denne driver med sikkerhed virker til ovenstående. Sidste nye Via4in1 er
installeret.
Bundkortet er et Asus A7V med Thunderbird 950.

Kurt

Fra : Martin Bangsø

Dato : 21-05-01 21:17

On Mon, 21 May 2001 22:09:51 +0200, Kurt B. Andersen wrote:

> Så jeg savner stadig, hvis en kunne fortælle nøjagtigt hvad man gør i
> hvilken rækkefølge for at få det til at virke. Først var det selvfølgelig

Du skal indstille dit tv på AV-kanalen (den som du normalt bruger når
du vil se billede fra noget der er koblet til scart-stikket). Du skal
naturligvis også have et kabel der er korrekt forbundet. Og så ER det
bare at vælge tv som output. Det virker perfekt her.

--
Martin Bangsø * http://home.dkik.dk/~martin_b

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 21-05-01 22:00

"Martin Bangsø" <martin_b@iname.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> naturligvis også have et kabel der er korrekt forbundet. Og så ER det
> bare at vælge tv som output. Det virker perfekt her.

Øv, jeg mener ellers, at det er sådan jeg gør, men det er der den vender
tilbage til monitoren efter 15 sekunder. Måske er det mit kabel der er noget
i vejen med?
Jeg bruger det medfølgende composite kabel. Det har jeg sat i et løst scart
stik, som jeg har til at forbinde mit videokamera til tv med, og så burde
det i mine øjne virke.
Kan man evt. købe et composite kabel, hvor der sidder scart stik på? Eller
kan man købe et superVHS kabel, som ender i et scart stik? og vil det
virke
Men i øvrigt ellers tak for Jeres svar indtil nu.

Kurt

Fra : JK

Dato : 22-05-01 08:41

"Kurt B. Andersen" <kurta@iname.com> skrev i en meddelelse
[snip]

- få fat i TV Tool (http://www.tvtool.de/) se under Download - med dette
program får du betydeligt bedre mulighed for at styre diverse TV-out
relaterede ting.

- jeg sad selv og skiftede frem & tilbage inde i Display og det var en
pestilens - nu ka' jeg bare trykke ctrl+alt+F2 for at skifte til skærm og
ctrl+alt+F3 til monitor - jeg kan også styre opløsning og farver, samt
over/under-scan.

/JK

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 22-05-01 21:08

"JK" <dempsey@email.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> pestilens - nu ka' jeg bare trykke ctrl+alt+F2 for at skifte til skærm og
> ctrl+alt+F3 til monitor - jeg kan også styre opløsning og farver, samt

Ok. Det prøver jeg. Tak for tippet.

Kurt

Fra : Thumb

Dato : 28-05-01 17:24

On Sun, 20 May 2001 21:13:42 +0200, "Kurt B. Andersen"
<kurta@iname.com> wrote:

> [...]
>være et sted med noget, som hedder Twinview. Hvor er det henne, jeg kan ikke

Du får kun twinview og tv-out med asus' egne drivere og ikke
detonator.

ftp://ftp.asuscom.de/pub/ASUSCOM/TREIBER/VGA/V7100/

desuden skal du sætte skærm opløsning til 800x600 kun for at få tv-out
til at virke.

hilsen

John

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 28-05-01 23:24

"Thumb" <johnknuhtsen@mailme.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> ftp://ftp.asuscom.de/pub/ASUSCOM/TREIBER/VGA/V7100/
>
> desuden skal du sætte skærm opløsning til 800x600 kun for at få tv-out

Jeg har p.t. ikke haft tid til at eksperimentere videre med de råd, som jeg
har fået, men dit vil jeg selvfølgelig også prøve, så tak for tippet.

Kurt

Fra : Fischer & Døssing

Dato : 29-05-01 08:53

> [...]

> ftp://ftp.asuscom.de/pub/ASUSCOM/TREIBER/VGA/V7100/
>
> desuden skal du sætte skærm opløsning til 800x600 kun for at få tv-out

Hmm... jeg benytter Detonator 3 (v12.40)
Twinview virker fint her.

--
Peter Thomas Fischer
peter@fischer.as