Excel - Henter data i access
Fra : Ulrik Vadstrup

Dato : 08-01-05 21:16

Hej Folkens

Jeg har lavet følgende som fungerer fint

Dim cnt1 As Object
Dim MaxID

Set cnt1 = CreateObject("ADODB.Connection")

cnt1.Open "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;" & _
"Data Source=C:\Test\Projekter\Afdeling
belastning\Belastning.mdb;"

sSql = "SELECT MAX(ID) AS MAXID FROM T_OPGAVER"
cnt1.Execute(sSql)

Nu er problemet at jeg ikke rigtig kan finde ud af at få "MAXID"
pillet ud af det jeg får retur

Hjælp ?

Fra : Dagmar Ebbesen

Dato : 12-01-05 06:39

"Ulrik Vadstrup" <blackend@blackend.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> cnt1.Execute(sSql)
>

> Nu er problemet at jeg ikke rigtig kan finde ud af at få "MAXID"

Du skal nok spørge i visual basic gruppen.
Jeg ved ikke hvordan du gør, men..
Jeg programmerer i delphi og ville der skrive
celle:=fieldbyname('Maxid').asintiger.
Der må være tilsvarende i visuel basic

Peder