Kaffe
Fra : Christian

Dato : 08-01-05 21:03

Jeg har besluttet mig til at jeg vil have endnu en dyr last, og vil derfor
høre om der er nogle der kan anbefale en eller anden kvalitetskaffe man kan
købe i alm. butikker - dvs. det skal ikke være en eller anden lille special
købmand på Østerbro eller hos vin- og delikatessehuset i Brovst.

Jeg foretrækker min kaffe ret stærk og bitter men uden syrlighed.

--
/Christian
csa [AT] snog [DOT] dk

Fra : Peter Westh

Dato : 08-01-05 21:15

"Christian" <nospam@void.nowhere> skrev i en meddelelse
> [...]
> købmand på Østerbro eller hos vin- og delikatessehuset i Brovst.
>
> Jeg foretrækker min kaffe ret stærk og bitter men uden syrlighed.

Hvad med Estate kaffe http://www.meyersmad.dk/meyers.asp?PageID=3595 , jeg
vil tro "Sumatra Indonesien" passer til din smag (den kan jeg i hvert fald
godt lide)

/P

Fra : Peter Westh

Dato : 08-01-05 21:27

"Peter Westh" <pwesth@fjern.hum.ku.dk> skrev i en meddelelse
> Hvad med Estate kaffe http://www.meyersmad.dk/meyers.asp?PageID=3595 , jeg
> vil tro "Sumatra Indonesien" passer til din smag (den kan jeg i hvert fald
> godt lide)

Jeg glemte... den kan få i flere supermarkeder, bla. Iso og Irma.

/P

Fra : Kasper Malmberg

Dato : 08-01-05 21:18

Christian wrote:
> [...]
> købmand på Østerbro eller hos vin- og delikatessehuset i Brovst.
>
> Jeg foretrækker min kaffe ret stærk og bitter men uden syrlighed.

he he Hej Christian

tænk sig det har jeg også lidt kig på, jeg har lige opdaget
http://www.risteriet.dk/

Måske var det noget for dig,,, har du tid til det ?

MVH
Kasper Malmberg

Fra : Bob

Dato : 08-01-05 21:55

Risteriet er nok det bedste, der er sket for min kaffe. Ever.

Det er ejet af tre hyggelige, flinke og meget dygtige gutter)og da de rister
hver dag, er der altid friskristet kaffe på lager. De sender vist også med
posten, så du kunne jo prøve at bestille hos dem - du vil ikke fortryde det.

Ellers er der også masser af inspiration og gratis kaffelærdom at finde på
www.coffeegeek.com, særligt under 'forums'.

God jagt!

Bob

Fra : Gainsbourg

Dato : 10-01-05 23:39

Hvis du vil have en virkelig skøn last, så køb en god italiensk
espressomaskine (fx. en Saeco Aroma) og "bland" den med friskristede,
friskmalede espressobønner

Fra : Bob

Dato : 11-01-05 10:53

....og du kan jo starte med at riste i en popkornsmaskine, så er du flyvende
for ingen penge.

Bob, der lige har opdaget cubanske bønners værdi i espressoblandingen fra i
forgårs

Fra : Bob

Dato : 11-01-05 11:54

....jeg ved ikke om det fremgik af min post, men jeg er enig med Gainsbourg.

Den bedste kaffe, du kan få, er den du selv har ristet. Det er nemt og
billigt (på kort sigt, inden du går amok med espressomaskine, store ristere
og al den slags)

Og så har du jo fuld kontrol selv. Kaffe er en herlig last.

Bob

Fra : livlykke

Dato : 14-01-05 07:01

"Christian" skrev d. 08-01-05 21:03 dette indlæg :
> [...]
> købmand på Østerbro eller hos vin- og delikatessehuset i Brovst.
>
> Jeg foretrækker min kaffe ret stærk og bitter men uden syrlighed.

Tjaa, kaffe har jeg ikke den store forstand på....
Men da jeg er fra brovst, kunne det da være rart at vide, hvor Vin- og
delikatessehuset ligger....

Held og lykke,
Hilsen
livlykke