Proteus motionscykel
Fra : Torben

Dato : 08-01-05 19:46

Jeg har købt en proteus motionscykel PEC-3320 i Harald Nyborg.
Hvordan indstiller man vægt og højde?
Det står desværre ikke i vejledning.

Fra : Frandsen

Dato : 09-01-05 20:22

"Torben" <thoroee@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Jeg har købt en proteus motionscykel PEC-3320 i Harald Nyborg.
> Hvordan indstiller man vægt og højde?
> Det står desværre ikke i vejledning.

Hvad skal det bruges til?

Fra : KatjaStrofen

Dato : 09-01-05 20:34

"Frandsen" <DetKanDuGlemme@invalid.kd> skrev i en meddelelse
> "Torben" <thoroee@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> .
>
> Hvad skal det bruges til?

Udregning af kalorieforbrug, vil være mit gæt :)

katja

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 09-01-05 22:24

In article <crs0us$1dec$1@news.cybercity.dk>, KatjaStrofen wrote:

> Udregning af kalorieforbrug, vil være mit gæt :)

Hvor kommer højden ind ? Der er vel ingen luftmodistand på
en motionscykel.

Fra : Frandsen

Dato : 10-01-05 10:33

> Udregning af kalorieforbrug, vil være mit gæt :)

Ja, det ville også være mit gæt, men det kan man ikke bruge til noget. I det
regnskab indgår kun belastningen og omdrejninger/pr. tidsenhed på
drivhjulet. Der skal tilføres en bestemt kraft til drivhjulet for at dreje
det rundt, og det er lige meget, om man en 170cm høj eller 200cm. - det er
den samme kraft. Nogle af programmerne kræver dog, at man indtaster diverse
data, og der kan man taste hvad som helst. Man skal dog indtaste den rigtige
alder ved programmer der arbejder ud fra ens puls. Hvis man f.eks. kører et
program, hvor man skal holde en puls på 85% af max.-puls, så er man
hardcore, hvis man indtaster en alder af 20, hvis man i virkeligheden er 40

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 10-01-05 10:37

> Hvis man f.eks. kører et program, hvor man skal holde en puls på 85% af
max.-puls,
> så er man hardcore, hvis man indtaster en alder af 20, hvis man i
virkeligheden er 40

Det er almindeligt at regne med, at en persons maxpuls er 220 minus alder.
Det gælder dog kun som et gennemsnit. Hvis man eksempelvis VED at ens
maxpuls er 200 (når man cykler), vil det derfor være mest rigtigt at angive
sin alder til at være 20 på omtalte maskine - uanset hvad ens alder reelt
er.

Mvh. Lisbeth

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 10-01-05 18:09

In article <41e2492a$0$29450$ba624c82@nntp06.dk.telia.net>, Lisbeth Jacobsen wrote:
> [...]
> sin alder til at være 20 på omtalte maskine - uanset hvad ens alder reelt

Derudover er der en del forskel på maxpuls på cykel og ved løb, den ved
løb er nomalt en del højere.