Ensom kvinde
Fra : Andropov

Dato : 08-01-05 19:39

Ser en kvinde som kommer med en ældre dame under armen. Tænker hvilket
spild af liv. Ved kvinden er alene og altid har været det.
En dag har hun bobbet håret. Men til hvad nytte hvis hun ikke går lidt
på jagt efter en mand. Der er nok af ensomme mænd. Sammen har man det
bedre. Istedet for at leve hvert sit trøstesløse liv.

En anden kvinde i sin bedste alder samles med ældre kvinder og
hyggesnakker med dem. Kunne livet ikke være bedre...

Fra : Hobert Idiart

Dato : 09-01-05 13:38

Andropov wrote:
> [...]
>
> En anden kvinde i sin bedste alder samles med ældre kvinder og
> hyggesnakker med dem. Kunne livet ikke være bedre...

Selskab er generelt meget overhyped efter min mening. Man kan sagtens
have et godt liv uden venner, kæreste osv.

Fra : Jonny Jensen

Dato : 09-01-05 23:29

> Selskab er generelt meget overhyped efter min mening. Man kan sagtens have
> et godt liv uden venner, kæreste osv.

Nej. Det kan man ikke. Mennesker er sociale væsener, og påstår man at man
har det bedre alene, er man bare ikke realistisk, eller man er
selvfornægtende (tror mest det er den som passer på dig, med dine af og til
ret forskruede indlæg osv) eller man har slet og ret en skrue løs. Og nej,
det er ikke en klinisk betegnelse, men det er sgu normalt for mennesker at
søge hinandens selskab, derfor er det også umuligt at have et godt liv, hvis
ma holder sig isoleret.

Jonny.

Fra : Hobert Idiart

Dato : 09-01-05 23:37

Jonny Jensen wrote:

> Nej. Det kan man ikke. Mennesker er sociale væsener,

Så må konklusionen jo være, at jeg ikke er et menneske.

Jeg er meget uenig.

Fra : Non-Desperado

Dato : 10-01-05 09:21

Der var engang en bruger ved navn "Jonny Jensen" <a@b.com> der
skrev:

> [...]
>søge hinandens selskab, derfor er det også umuligt at have et godt liv, hvis

Man kan da godt leve uden venner og kærester.
Jeg får rigeligt med input fra mennesker i min dagligdag. Så når
jeg endelig har fri, vil jeg da have tid til mig selv.

Sex ?
Så længe jeg ikke har gigt i hænderne, kan jeg klare det hurtigt
og effektivt selv - og så er der garanti for fuld
tilfredsstillelse hver gang.

Det er ikke alle mennesker der har et stort kontaktbehov.
I går da jeg var i fitnesscentret, var der en der ringede til en
eller anden for at fortælle at nu var han på vej i bad.

Hold da kæft, en nar.

Hvem har dog glæde af en sådan oplysning ?

Hvis det var for at fortælle at man blev lidt forsinket, kunne
man bare sige "om ca. 15 minutter" eller sådan.

Jeg ringer sgu da heller ikke rundt for at fortælle at jeg lige
har lagt en "forårsrulle" i toilettet.

Det er sgu som om at hvis man ikke har en tlf.regning på mindst
2000 kr i kvartalet, er man unormal....ja, nærmest asocial.

Men tag endelig ikke mit indlæg fortrydeligt op, jeg er jo bare
endnu én af "de forskruede".
- -
Non-Desperado

Fra : Boerge

Dato : 10-01-05 10:41

Non-Desperado wrote:

> Man kan da godt leve uden venner og kærester.
> Jeg får rigeligt med input fra mennesker i min dagligdag. Så når
> jeg endelig har fri, vil jeg da have tid til mig selv.

Dermed antyder du, at du har rigeligt med sociale relationer, og det er
vel et definitionsspørgsmål, om nogen af dem kan kaldes venskaber.

Det fortæller mig, at du faktisk ikke ved, om man kan leve et god liv
uden venner.

> Det er ikke alle mennesker der har et stort kontaktbehov.
> I går da jeg var i fitnesscentret, var der en der ringede til en
> eller anden for at fortælle at nu var han på vej i bad.

Hvorfor var du i et fitnesscenter? Hvis du vil dyrke motion, kan du løbe
en tur eller købe motionsudstyr til hjemmet.

Min opfattelse er, at den vigtigste grund til at gå i et fitnesscenter
er et behov for sociale relationer og status ved at fremvise en sund
livsstil.

> Hvis det var for at fortælle at man blev lidt forsinket, kunne
> man bare sige "om ca. 15 minutter" eller sådan.

I et fitnesscenter er det nok mere neutralt at fortælle, at man går i
bad nu, og modtageren af beskeden ved sikkert, hvad det betyder.

Med venlig hilsen
Børge

Fra : Non-Desperado

Dato : 11-01-05 09:37

Der var engang en bruger ved navn Boerge <zxdfawd@asdf> der
skrev:

>Dermed antyder du, at du har rigeligt med sociale relationer, og det er
>vel et definitionsspørgsmål, om nogen af dem kan kaldes venskaber.

Det er IKKE venskaber, tro mig. Jeg er yderst kræsen mht. venner,
så kræsen at jeg ikke har haft nogle siden jeg var 15 år.

>Det fortæller mig, at du faktisk ikke ved, om man kan leve et god liv
>uden venner.

Fair nok.

>Hvorfor var du i et fitnesscenter? Hvis du vil dyrke motion, kan du løbe
>en tur eller købe motionsudstyr til hjemmet.

For at gennemføre den proces det er at tabe sig 90 -100 kg. Hvis
der kom en pille på markedet, der overflødiggjorde mit daglige 3
timers ophold i fitnesscentret, så var jeg ikke at finde på
medlemslisten længere.

Jeg bryder mig i øvrigt ikke om at løbe, så hellere cykle.
Men dels er det for koldt på denne årstid (for mig), og dels har
jeg allerede slidt en motionscykel til 2500 kr op derhjemme.
Det tog mindre end 1½ måned, og så meget koster det ikke at træne
i fitnesscenter.

> [...]
>
>I et fitnesscenter er det nok mere neutralt at fortælle, at man går i
>bad nu, og modtageren af beskeden ved sikkert, hvad det betyder.

Okay.
- -
Non-Desperado

Fra : Boerge

Dato : 11-01-05 10:14

Non-Desperado wrote:

> Det er IKKE venskaber, tro mig. Jeg er yderst kræsen mht. venner,
> så kræsen at jeg ikke har haft nogle siden jeg var 15 år.

Hvad er en ven for dig?

> [...]
> jeg allerede slidt en motionscykel til 2500 kr op derhjemme.
> Det tog mindre end 1½ måned, og så meget koster det ikke at træne

Ok.

Med venlig hilsen
Børge

Fra : Non-Desperado

Dato : 11-01-05 10:57

skrev:

>Hvad er en ven for dig?

En ven er én jeg ønsker at ses med privat. Det være sig hjemme
eller en tur i byen.
Det kan også være ém man kan tale fortroligt med, det har jeg dog
ikke behov for, eftersom jeg kan føre en fortrolig samtale med
mig selv - et slags alter ego.

Men jeg er vant til at være alene, så jeg ønsker ikke at have
folk rendende i tide og utide.

Og de få mennesker jeg taler med i fitnesscentret, kunne jeg
aldrig drømme om at invitere længere ind i min tilværelse.
De er ikke interessante nok, og det er jeg næppe heller for dem.

Ligesom min mobiltelefon altid står i silent mode. dvs. at den
vibrerer ikke en gang ved opkald.
Hvis det er vigtigt kan folk indtale en besked på
telefonsvareren, og så ringer jeg tilbage inden for en uges tid,
hvis jeg finder det vigtigt nok.

Så kan folk kalde mig underlig og sær, men det virker fint for
mig. (for så holder folk sig også væk per automatik. Voila ! To
fluer med et smæk.)
- -
Non-Desperado

Fra : Hobert Idiart

Dato : 11-01-05 15:03

Non-Desperado wrote:
> [...]
>
> Så kan folk kalde mig underlig og sær, men det virker fint for
> mig. (for så holder folk sig også væk per automatik. Voila ! To

Jeg har det på samme måde.

Fra : nusle nuslesen

Dato : 11-01-05 21:45

"Hobert Idiart" <in@your.dreams> skrev i en meddelelse

Hej,

> Jeg har det på samme måde.

Hobart, er du Non-desperado's alter-ego?

Sorry, men den var næsten for oplagt

mange hilsner

Fra : Hobert Idiart

Dato : 11-01-05 21:57

nusle nuslesen wrote:
> "Hobert Idiart" <in@your.dreams> skrev i en meddelelse
>
> Hej,

> Hobart, er du Non-desperado's alter-ego?

Det tror jeg ikke.

> Sorry, men den var næsten for oplagt

Du behøver ikke at undskylde. God humor har ingen taget skade af.

> mange hilsner

Det samme herfra.

Fra : Boerge

Dato : 11-01-05 16:04

Non-Desperado wrote:

> [...]
> Det kan også være ém man kan tale fortroligt med, det har jeg dog
> ikke behov for, eftersom jeg kan føre en fortrolig samtale med

Jeg definerer venskaber på samme måde. Derimod må jeg erkende, at de
samtaler, jeg fører med mig selv, fører til tankespind og irritationer.
Der er jo intet andet end mine egne konklusioner og handlinger, der kan
være forkerte, til at stoppe tankerækkerne.

Endnu værre er det, når jeg har haft nogle store oplevelser, som fylder
meget i min bevidsthed.

> Men jeg er vant til at være alene, så jeg ønsker ikke at have
> folk rendende i tide og utide.

Sådan har jeg det også, men jeg ønsker heller ikke altid at være alene.
PÅ den anden side er jeg temmelig kritisk med hvem, jeg ønsker at være
sammen med.

I sidste uge meldte jeg mig til spansk for begyndere med start 27/1.
Noget andet er, at jeg fik brev fra Nordisk Kontakt Bureau i dag med
oplysninger om en pige, der har ønsket og fået min adresse og mine data,
og jeg som medlem var forpligtet til at skrive til inden 10 dage. Jeg
skrev til hende samme dag, og er lidt spændt på, hvad der sker ved det.

> Ligesom min mobiltelefon altid står i silent mode. dvs. at den
> vibrerer ikke en gang ved opkald.

Det gør min mobiltelefon ikke, men det er underordnet, da den sjældent
ringer, og den ligger hjemme, når jeg skal et sted hen, hvor den ikke må
forstyrre.

Med venlig hilsen
Børge

Fra : Hobert Idiart

Dato : 11-01-05 16:19

Boerge wrote:

> [...]
> og jeg som medlem var forpligtet til at skrive til inden 10 dage. Jeg
> skrev til hende samme dag, og er lidt spændt på, hvad der sker ved det.

Held og lykke med det.

Fra : Hobert Idiart

Dato : 10-01-05 12:58

Non-Desperado wrote:

> Det er ikke alle mennesker der har et stort kontaktbehov.

Korrekt. Jeg har ikke snakket med eller har set andre mennesker siden i
fredags.

Fra : Jens Bruun

Dato : 10-01-05 15:58

> Korrekt. Jeg har ikke snakket med eller har set andre mennesker siden
> i fredags.

Den lader vi lige stå et øjeblik...

--
-Jens B.

Fra : Hobert Idiart

Dato : 10-01-05 17:08

Jens Bruun wrote:
> "Hobert Idiart" <in@your.dreams> skrev i en meddelelse

> Den lader vi lige stå et øjeblik...

Hvorfor?

Fra : Paul

Dato : 10-01-05 21:53

Hobert Idiart wrote:

> Hvorfor?

Tja, betragter du da ikke deltagerne i denne nyhedsgruppe som mennesker?

--
M.v.h.

Paul

~~~~~
Få Firefox: http://www.spreadfirefox.com/?q=affiliates&id=41526&t=1
Få Thunderbird: http://www.spreadfirefox.com/?q=affiliates&id=41526&t=183

Fra : Hobert Idiart

Dato : 10-01-05 22:04

Paul wrote:

> Tja, betragter du da ikke deltagerne i denne nyhedsgruppe som mennesker?

Nej.

Men man snakker jo ikke på usenet, man skriver.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 11-01-05 18:42

On Mon, 10 Jan 2005 22:03:32 +0100, Hobert Idiart wrote:

> Men man snakker jo ikke på usenet, man skriver.

Så snakker du også - du fører en samtale.

Altså har vi hermed konkluderet at både dig og Desperado (?) har brug
for social kontakt - ellers skrev I her jo ikke..

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : Hobert Idiart

Dato : 11-01-05 21:40

Martin Johansen [6000] wrote:

> Så snakker du også - du fører en samtale.

Nej.

> Altså har vi hermed konkluderet at både dig og Desperado (?) har brug
> for social kontakt - ellers skrev I her jo ikke..

Så farvel da.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 11-01-05 21:45

On Tue, 11 Jan 2005 21:40:28 +0100, Hobert Idiart wrote:

> Nej.

Jo.

> Så farvel da.

Smutter du nu?

Nå pyt du kommer nok tilbage under et andet navn snart jo

Fra : Hobert Idiart

Dato : 11-01-05 21:59

Martin Johansen [6000] wrote:

> Jo.

Nej.

> Smutter du nu?

Vil du da savne mig?

> Nå pyt du kommer nok tilbage under et andet navn snart jo

Det skal du nu ikke regne med.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 11-01-05 22:20

On Tue, 11 Jan 2005 21:58:37 +0100, Hobert Idiart wrote:

> Nej.

Jo.

> Vil du da savne mig?

Ja.. fnis.

> Det skal du nu ikke regne med.

Ærgerligt.

Dog skal du ikke regne med det er noget jeg ligger søvnløs over :)

Fra : Hobert Idiart

Dato : 12-01-05 16:06

Martin Johansen [6000] wrote:

> Jo.

Nej.

> Ja.. fnis.

Hehe.

> Ærgerligt.

Jeg tror ikke, at Usenet kan ikke eksistere uden mig.

> Dog skal du ikke regne med det er noget jeg ligger søvnløs over :)

Jo, kom nu. Indrøm det bare.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 12-01-05 17:26

On Wed, 12 Jan 2005 16:06:28 +0100, Hobert Idiart wrote:

> Jeg tror ikke, at Usenet kan ikke eksistere uden mig.

Ved nærmere eftertanke.. du har ret!!

> Jo, kom nu. Indrøm det bare.

Ja okay

Fra : Hobert Idiart

Dato : 12-01-05 22:35

Martin Johansen [6000] wrote:

> Ved nærmere eftertanke.. du har ret!!

Hey, der var da lige et "ikke" for meget.
Det er nok alderen, som trykker.

> Ja okay

Good boy!

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 13-01-05 15:31

On Wed, 12 Jan 2005 22:35:00 +0100, Hobert Idiart wrote:

> Good boy!

I know :)

Fra : Non-Desperado

Dato : 11-01-05 22:50

Der var engang en bruger ved navn "Martin Johansen [6000]"
<visit_tuxx.dk@for.contactinfo> der skrev:

>Altså har vi hermed konkluderet at både dig og Desperado (?) har brug
>for social kontakt - ellers skrev I her jo ikke..

For min part kan jeg kun sige: "Meget muligt, men newsgroups er
ikke mere for mig end folk i samfundet omkring mig. Jeg
accepterer og respekterer at I findes, men jeg lukker Jer ikke
indenfor. Hverken på den ene eller anden måde"
- -
Non-Desperado