Aldersforskel på Mand / kvinde - hvad hvis~
Fra : Tp

Dato : 08-01-05 17:12

Hej.

Jeg har et spørgsmål. Normalt / typisl er det jo kvinden i et forhold som er
den yngste eller de lige gamle.

Ved godt at det er sådan pga. modenheden hos kvinden typisk er højere end
hos Manden og det kan være derfor. Men hvad er grunden ellers til denne
forskel ?

Vi er selv Mand 22 og kvinde 26. Hvilke problemer kan / vil de indebære i
ens fremtidige liv, er det er problem. ?

Mvh Pedersen

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 08-01-05 17:36

On Sat, 08 Jan 2005 17:11:53 +0100, Tp wrote:

> Vi er selv Mand 22 og kvinde 26. Hvilke problemer kan / vil de indebære i
> ens fremtidige liv, er det er problem. ?

Hvis I aldersmæssigt psykisk passer sammen er der ingen problemer.

Personligt er jeg 24 med et sind som en på 18 så at leve med en kvinde
der er ældre end mig ...... uha det ville gå galt. Kvinder på min alder
er som regel (!) nogle modne nogle som kun har en ting i hovedet:
Villa-Volvo-Vovse og et par børn.

Jeg er slet ikke færdig med at være "barn" og ung endnu så derfor ville
det for mig slet ikke gå. Med mindre kvinden selvf. selv er ung af sind -
de hænger bare ikke på træerne eller dvs. det gør de hvis de selv skal
sige det men fakta er noget andet *GG*.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : Andropov

Dato : 08-01-05 17:49

Kvinder er ofte så borgerdyrsagtige.

Fra : Jens Bruun

Dato : 08-01-05 17:53

"Tp" <dsl52001@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Vi er selv Mand 22 og kvinde 26. Hvilke problemer kan / vil de
> indebære i ens fremtidige liv, er det er problem. ?

Ja.

--
-Jens B.

Fra : Per Vadmand

Dato : 08-01-05 18:08

> "Tp" <dsl52001@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Ja.

Snak for dig selv. Selvfølgelig er det ikke i sig selv et problem. Det er
ganske individuelt. Der findes masser af eksempler på velfungerende
arforhold med stor aldersforskel til begge sider og på dårligt fungerende
forhold mellem jævnaldrende. At opstille gererelle regler er både umuligt og
ubegavet.

Per V.

Fra : Jens Bruun

Dato : 08-01-05 18:48

> Selvfølgelig er det ikke i sig selv et problem.

Selvfølgelig er det et problem, når man som 22-årig mand finder det
nødvendigt at spørge om noget så tåbeligt i dk.snak.seksualitet. Allerede
dér er kimen lagt.

> At opstille gererelle
> regler er både umuligt og ubegavet.

Snakker du om dig selv nu?

--
-Jens B.

Fra : Per Vadmand

Dato : 08-01-05 22:49

> [...]
>
> Selvfølgelig er det et problem, når man som 22-årig mand finder det
> nødvendigt at spørge om noget så tåbeligt i dk.snak.seksualitet. Allerede

Kan du virkelig ikke komme med noget bedre forsvar for, at du dummede dig
end "det ka du sæl være"?

Per V.

Fra : Jens Bruun

Dato : 09-01-05 07:32

> Kan du virkelig ikke komme med noget bedre forsvar for, at du dummede
> dig end "det ka du sæl være"?

Gud hvor kan du være belastende forudsigelig ud over alle grænser.

--
-Jens B.

Fra : Per Vadmand

Dato : 09-01-05 11:20

> "Per Vadmand" <perve@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Gud hvor kan du være belastende forudsigelig ud over alle grænser.

Nu er det så min tur til at sige: "Det kan du selv være." Du har INTET
konstruktivt bidraget med i denne tråd.

Per V.

Fra : PerX ...

Dato : 13-01-05 00:15

In article <41e10546$0$303$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>,
perve@post.tele.dk says...

> "Jens Bruun" <bruun_jens@hotmail.com> wrote in message

> Nu er det så min tur til at sige: "Det kan du selv være." Du har INTET
> konstruktivt bidraget med i denne tråd.

Prøv i stedet at overraske med noget uforudsigeligt. Sig noget pænt om
Pia Kjærsgård fx *g*

Fra : Bj@rne

Dato : 09-01-05 12:32

Jens Bruun wrote:
> "Per Vadmand" <perve@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Gud hvor kan du være belastende forudsigelig ud over alle grænser.

Det samme gør sig gældende for dig Jens. Når man ser dit navn ved en
reaktion på et indlæg...(jeg har endnu aldrig set dig starte en tråd)
Kan man da roligt regne med at det er en eller anden provokerende
udtalelse, et forsøg på at nedgøre den som har skrevet noget eller bare
en eller anden kommentar på 5 ord.
Hahahahahaha GGGGGG lol.... JEG synes også det er skægt.
BJarne

Og så må dette indlæg være masser af vand på din mølle.

Så HIT ME

Fra : Jens Bruun

Dato : 09-01-05 15:17

"Bj@rne" <Refsing@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> BJarne
>
> Og så må dette indlæg være masser af vand på din mølle.

Hold lidt igen med de euforiserende stoffer.

--
-Jens B.

Fra : Bj@rne

Dato : 09-01-05 19:37

Jens Bruun wrote:
> "Bj@rne" <Refsing@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Hold lidt igen med de euforiserende stoffer.

Kæft mand...... Var det virkelig det beste du kunne komme op med???? Jeg
troede det var noget med "søg læge" Eller måske "Du MENER da ikke at de
2 første bogstaver i dit navn skal staves med stort?"

Helt ærligt Jens .. kom nu med nogen ORDENTLIGE beskyldninger eller
kritikpungter om formuleringer ... du ved sådan noget ÆVBÆV som du plejer.

PS. Der er to stavefejl i sidste indlæg... prøv og se om du kan finde
dem og giv mig så det glatte lag
God Fornøjelse
Bjarne

Fra : preben nielsen

Dato : 08-01-05 18:45

"Tp" <dsl52001@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Vi er selv Mand 22 og kvinde 26. Hvilke problemer kan / vil de
> indebære i ens fremtidige liv, er det er problem. ?

Ja ! Hun vil ikke bryde sig om at blive 30, 40, 50, 60 etc. før
dig

--
/\ preben nielsen
\/\ prel@post.tele.dk

Fra : Hans Joergensen

Dato : 11-01-05 14:55

preben nielsen wrote:
> Ja ! Hun vil ikke bryde sig om at blive 30, 40, 50, 60 etc. før
> dig

Det er kun en fordel, så har man nemlig noget (mere) man kan drille
hende med

// Hans, med en kæreste der er 12 år ældre.
--
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/Hans_Joergensen

Fra : Ole Laursen

Dato : 08-01-05 18:45

"Tp" <dsl52001@vip.cybercity.dk> writes:

> Ved godt at det er sådan pga. modenheden hos kvinden typisk er højere end
> hos Manden og det kan være derfor. Men hvad er grunden ellers til denne
> forskel ?

Måske har det også noget at gøre med typiske kønsrollemønstre - måske
skal en mand helst virke succesrig for at være attraktiv, og den slags
tager lidt mere tid?

> Vi er selv Mand 22 og kvinde 26. Hvilke problemer kan / vil de indebære i
> ens fremtidige liv, er det er problem. ?

Jeg er selv i nøjagtig samme situation (22 og 26 år), og det er og har
bestemt ikke været noget problem. Hvorfor skulle det egentlig også
være det? Et par år fra eller til behøver trods alt ikke gøre den
store forskel på adfærd.

Bemærk dog at det kan være farligt at komme ind på emnet alder ("SIGER
DU AT JEG ER GAMMEL!? nejnej, jeg mente bare at, avavav...").

--
Ole Laursen
http://www.cs.aau.dk/~olau/

Fra : Paul

Dato : 08-01-05 23:43

Tp wrote:
> Hej.

Hej,

> Vi er selv Mand 22 og kvinde 26. Hvilke problemer kan / vil de indebære i
> ens fremtidige liv, er det er problem. ?

Det er kun et problem hvis I selv synes det.
Fire års forskel er ingen alder, og desuden er alder kun matematik.
Det væsentlige er om I passer sammen og har nogenlunde de samme
holdninger til livet.

--
M.v.h.

Paul

~~~~~
Få Firefox: http://www.spreadfirefox.com/?q=affiliates&id=41526&t=1
Få Thunderbird: http://www.spreadfirefox.com/?q=affiliates&id=41526&t=183

Fra : Tp

Dato : 09-01-05 00:56

Hej Alle.

Mange tak for jeres svar. Jeg er helt sikker på at hun er den rigtige for
mig og jeg er meget glad for hende og hun for mig. Jeg syntes vi passer godt
sammen og har de samme holdninger og ønsker for vores nærmeste fremtid og
fremtiden generelt.

Tak for alle svar.

Pedersen

Fra : Peter Knutsen

Dato : 09-01-05 04:01

Tp wrote:
> [...]
>
> Vi er selv Mand 22 og kvinde 26. Hvilke problemer kan / vil de indebære i
> ens fremtidige liv, er det er problem. ?

Højst sandsynligt ingen. Aldersforskellen er alt for ringe
til at betyde noget, forudsat at I begge to har mental alder
svarende til jeres kronologiske alder.

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Anita

Dato : 10-01-05 18:14

Peter Knutsen wrote:

> Højst sandsynligt ingen. Aldersforskellen er alt for ringe
> til at betyde noget, forudsat at I begge to har mental alder
> svarende til jeres kronologiske alder.

Der hvor jeg kan se, at der /kan/ være et problem er, hvis den ene er et
skridt videre i livet i forhold til den anden.

Eksempelvis hvis:
Den ene er igang med en videregående uddannelse mens den anden går i
gymnasiet.
Den ene læser, den anden arbejder.
Den ene er meget erfaren, den anden ikke så erfaren.
Den ene bor hjemme, den anden har boet ude længe.
Den ene ønsker børn, den anden synes det ligger langt ude i fremtiden.
Den ene ønsker at slå sig ned, mens den anden vil feste hver weekend.

Osv.

Det behøver ikke være anledning til kriser, men kan være kilde til gentagne
konflikter. Så min vurdering er at det ikke handler så meget om alder som
udvikling.

Venligst Anita

Fra : Per Vadmand

Dato : 10-01-05 23:30

"Anita" <anita@*SLET*stofanet.dk> wrote in message news:41e2b5d2$0$22722
> [...]
> Den ene ønsker børn, den anden synes det ligger langt ude i fremtiden.
> Den ene ønsker at slå sig ned, mens den anden vil feste hver weekend.

Det gælder jo uanset alder.

Per v.

Fra : Anita

Dato : 11-01-05 14:51

Per Vadmand wrote:

> Det gælder jo uanset alder.

Hvilket var præcis hvad jeg skrev. Læste du ikke den sidste sætning i mit
indlæg?

Venligst Anita

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 10-01-05 17:20

[Tp | Sat, 8 Jan 2005 17:11:53 +0100]

>Vi er selv Mand 22 og kvinde 26. Hvilke problemer kan / vil de indebære i
>ens fremtidige liv, er det er problem. ?

Efter min mening er der absolut intet problem - jeres aldersforskel er
allerede nu meget lille, og den relative forskel bliver mindre når i bliver
ældre.

/René

Fra : Per Vadmand

Dato : 10-01-05 23:29

"Rene' Hjorth" <rhjorth@spamcop.net> wrote in message
> [...]
>
> Efter min mening er der absolut intet problem - jeres aldersforskel er
> allerede nu meget lille, og den relative forskel bliver mindre når i

Mine forældre havde nøjagtigt den aldersforskel og nåede at holde
guldbryllup.

Per v.

Fra : Tp

Dato : 11-01-05 00:53

Var det også manden der var den yngste..??

Tim

Fra : Per Vadmand

Dato : 11-01-05 10:12

"Tp" <dsl52001@vip.cybercity.dk> wrote in message
> Var det også manden der var den yngste..??

Ja. Min far var fra 1915 og min mor fra 1912. Og en sådan aldersforskel var
meget usædvanlig dengang, de blev gift.

Per V.

Fra : PerX ...

Dato : 13-01-05 00:13

In article <crp0o3$nnc$1@news.cybercity.dk>, dsl52001@vip.cybercity.dk
says...
> [...]
>
> Ved godt at det er sådan pga. modenheden hos kvinden typisk er højere end
> hos Manden og det kan være derfor. Men hvad er grunden ellers til denne

Det virker som de fleste kvinder føler det nødvendig at blive gamle når
de bliver over en vis alder og det er kedeligt :)

> Vi er selv Mand 22 og kvinde 26. Hvilke problemer kan / vil de indebære i
> ens fremtidige liv, er det er problem. ?

I den alders gruppe tror jeg i virkeligheden det er en fordel at det er
hende der er et par år ældre (med mindre han syntes du er pisse umoden
*G*)