CSS problem og nybegynder
Fra : Morten Rick

Dato : 08-01-05 16:53

Hej Alle sammen

Jeg er nu i det med at lave hjemmesider, så jeg ahar læst lidt rund omkring på
nette og set at man laver hjemmesider med <div> og CSS og ikke med tabeler og
frames. Så jeg har nu fundet et godt layout, men jeg kan ikke hele få det til
at virke som jeg gerene vil.

Det kan ses på http://www.not.dk
Fejlen er at der ikke er fuld farve hele vejen fra"Familien Rick" og over til
"Login".
Det er godt nok et CSS jeg har taget fra nette og jeg forsår da heller ikke
alle tingene i det.

Kan i hjælpe mig.

Morten Rick

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 08-01-05 17:16

Morten Rick wrote:

> Det kan ses på http://www.not.dk
> Fejlen er at der ikke er fuld farve hele vejen fra"Familien Rick" og
> over til "Login".

Der er defineret baggrundsfarve for #mastheadLeft og #mastheadright. Hvis
den definition i stedet var sat på #masterhead, ville det se ud som du
ønsker.

> Det er godt nok et CSS jeg har taget fra nette og jeg forsår da
> heller ikke alle tingene i det.

Så skulle du måske lige bruge lidt tid på denne side:

http://hjemmesideskolen.dk/html/css2.asp

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk

Fra : Morten Rick

Dato : 08-01-05 18:13

>Der er defineret baggrundsfarve for #mastheadLeft og #mastheadright. Hvis
>den definition i stedet var sat på #masterhead, ville det se ud som du
>ønsker.
Det har jeg prøvet nu men men nej.

>Så skulle du måske lige bruge lidt tid på denne side:
>
> http://hjemmesideskolen.dk/html/css2.asp

Jamen det vil jeg da læse lidt af.

Takker