Køb af musik online
Fra : Andreas Lundsfryd Je~

Dato : 08-01-05 14:49

Hvor er det bedst at købe musik på CD'er, DVD-Audio og DVD-Video på nettet.
CDon.com har et ok udvalg, men de har en urimelig lang ekspeditionstid.

Andreas

Fra : Peter Risager

Dato : 08-01-05 15:10

> Hvor er det bedst at købe musik på CD'er, DVD-Audio og DVD-Video på
> nettet. CDon.com har et ok udvalg, men de har en urimelig lang
> ekspeditionstid.

www.cd-wow.com.hk

Plejer at være meget billige, men expeditionstider svinger lidt.

--
Peter Risager
"Story in a game is like a story in a porn movie. It's expected to be

Fra : Martin Ploug

Dato : 08-01-05 15:15

Har nu været godt nok tilfreds med cdon.

www.cdskiven.dk
www.sneglen.dk
www.imusic.dk

- Martin

Fra : David Rasmussen

Dato : 08-01-05 15:42

Andreas Lundsfryd Jensen wrote:
> Hvor er det bedst at købe musik på CD'er, DVD-Audio og DVD-Video på nettet.
> CDon.com har et ok udvalg, men de har en urimelig lang ekspeditionstid.

Well, det afhænger af hvad du vil købe.

CDer:
   www.cd-wow.com (de har kun de mest populære ting)

DVDer:
   www.cd-wow.com (især med rabatlinks og vouchers)
   www.axelmusic.dk (og deres Club Racoon)
   Diverse andre. Det er nemmest at bruge dvdpricecheck.co.uk

DVD-Audio og SACD: www.axelmusic.dk har et godt udvalg.

/David

Fra : Jimmy

Dato : 10-01-05 16:32

"Andreas Lundsfryd Jensen" <andreas@elvis.dk> skrev i en meddelelse
> Hvor er det bedst at købe musik på CD'er, DVD-Audio og DVD-Video på
> nettet.
> CDon.com har et ok udvalg, men de har en urimelig lang ekspeditionstid.

Når jeg køber på CD-WOW har de som regel 10% af det jeg vil have, så det er
jeg helt holdt op med. De har dog det mest populære. Shopper på Amazon!

www.amazon.co.uk

Jimmy

Fra : David Rasmussen

Dato : 10-01-05 17:29

Jimmy wrote:

> Når jeg køber på CD-WOW har de som regel 10% af det jeg vil have, så det er
> jeg helt holdt op med. De har dog det mest populære. Shopper på Amazon!
>
> www.amazon.co.uk

Der kommer så til gengæld 25% moms på prisen.

/David

Fra : Jimmy

Dato : 11-01-05 08:55

> Der kommer så til gengæld 25% moms på prisen.

Det er desværre rigtigt! :(

Men til gengæld har jeg aldrig været ude for at jeg ikke kan finde det jeg
skal bruge. Så jeg sparer en masse tid. :)

Hvorfor kan det egentlig være at der ikke kommer moms på på CD-WOW???

Jimmy

Fra : David Rasmussen

Dato : 11-01-05 11:50

Jimmy wrote:

> [...]
> skal bruge. Så jeg sparer en masse tid. :)
>
> Hvorfor kan det egentlig være at der ikke kommer moms på på CD-WOW???

Fordi de tilsyneladende ikke sælger til Danmark for over kr. 280.000 om
året. Eller hvis de gør, så fordi de snyder :)

Men i øvrigt er cd-wows priser jo meget lavere end Amazon's, selv uden moms.

/David

Fra : Jimmy

Dato : 11-01-05 12:49

> Fordi de tilsyneladende ikke sælger til Danmark for over kr. 280.000 om
> året. Eller hvis de gør, så fordi de snyder :)

Vil det sige at man er fritaget for at betale moms, hvis man sælger til
Danmark for under 280.000 kr. om året?

> Men i øvrigt er cd-wows priser jo meget lavere end Amazon's, selv uden
> moms.

I know, men de har altså ikke alt det jeg skal bruge. Købte 10 CD'er
forleden, CD-WOW havde kun 3 af dem.

Skal jeg være helt ærlig, så købte jeg faktisk også de 3 på CD-WOW og resten
på Amazon, men normalt gider jeg ikke engang at kigge på CD-WOW. Nu var jeg
rimelig sikker på at sådan en som U2's nye CD måtte være der, så derfor
forbarmede jeg mig for denne ene gangs skyld, hehe...

Hvordan kan det egentlig være at de kan holde de lave priser??

Jeg forstår ikke at de kan sælge CD'erne så billigt?

Jimmy

Fra : David Rasmussen

Dato : 11-01-05 16:51

Jimmy wrote:

> Vil det sige at man er fritaget for at betale moms, hvis man sælger til
> Danmark for under 280.000 kr. om året?

Ja. Indenfor EU.

> I know, men de har altså ikke alt det jeg skal bruge. Købte 10 CD'er
> forleden, CD-WOW havde kun 3 af dem.

Klart nok. Jeg bruger flere forskellige. Prøver at finde ud af hvor der
er billigst og bedste for hver enkelt udgivelse. Men jeg bruger cd-wow
til meget. Der er jo heller ingen porto. Og man kan få £2-3 rabat altid.

> Skal jeg være helt ærlig, så købte jeg faktisk også de 3 på CD-WOW og resten
> på Amazon, men normalt gider jeg ikke engang at kigge på CD-WOW.

Stakkels dig :)

> Nu var jeg
> rimelig sikker på at sådan en som U2's nye CD måtte være der, så derfor
> forbarmede jeg mig for denne ene gangs skyld, hehe...

:)

> Hvordan kan det egentlig være at de kan holde de lave priser??
>
> Jeg forstår ikke at de kan sælge CD'erne så billigt?

De sælger jo også DVDer, hvilket jeg nok køber endnu mere hos dem end CDer.

De kan sælge dem billigt fordi de køber stort og billigt ind og er
lokaliseret i Hong Kong og har afsendingscentre rundt omkring. Danmark
modtager f.eks. fra Sverige så vi undgår told og moms.

/David

Fra : Jimmy

Dato : 12-01-05 08:38

> Ja. Indenfor EU.

Men det betyder jo i virkeligheden også at de har nemmere ved at blive
populære på det danske marked end danske virksomheder selv har. Især fordi
danskerne fokuserer så meget på prisen. Det er da en åndssvag regel! Men det
er selvfølgelig meget fedt når man nu køber der, hehe...

> [...]
> lokaliseret i Hong Kong og har afsendingscentre rundt omkring. Danmark
> modtager f.eks. fra Sverige så vi undgår told og moms.

Så vi taler i virkeligheden helt alm. købmandssnak. Me jeg kan da ikke
forestille mig andet end at Amazon kan købe ligeså billigt ind.

Jimmy

Fra : David Rasmussen

Dato : 13-01-05 00:22

Jimmy wrote:

> Men det betyder jo i virkeligheden også at de har nemmere ved at blive
> populære på det danske marked end danske virksomheder selv har.

Tja. Sådan er EU-reglerne og det indre marked. Så må Danmark jo sætte
den enorme momssats ned.

> Især fordi
> danskerne fokuserer så meget på prisen. Det er da en åndssvag regel!

Det er da en fed regel. Den gør at jeg kan få ting billigt og den skaber
konkurrence herhjemme.

> Men det
> er selvfølgelig meget fedt når man nu køber der, hehe...

Yep :)

> Så vi taler i virkeligheden helt alm. købmandssnak. Me jeg kan da ikke
> forestille mig andet end at Amazon kan købe ligeså billigt ind.

Det ville jeg også umiddelbart tro, men enten kan/vil/gør de ikke, eller
også har de bare en større avance.

/David

Fra : Jimmy

Dato : 13-01-05 07:59

> [...]
> konkurrence herhjemme.

> Yep :)

> Det ville jeg også umiddelbart tro, men enten kan/vil/gør de ikke, eller

Ja, det er jo nok der den ligger, hehe... :(

Jimmy