IE ignorerer overflow:hidden
Fra : Lars Stokholm

Dato : 08-01-05 14:07

Se her: http://home19.inet.tele.dk/stokholm/usenet/overflow.html
IE er ligeglad med at jeg sætter 'overflow' til 'hidden', fordi jeg
ikke sætter en bredde på "adapt". Men jeg kender ikke bredden på
"adapt", den er jo bare lukket inde i "fixed". Hvad kan jeg gøre?

Jeg begynder at forstå dem der brokker sig over IE.

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 08-01-05 14:38

Lars Stokholm wrote:
> [...]
> ikke sætter en bredde på "adapt". Men jeg kender ikke bredden på
> "adapt", den er jo bare lukket inde i "fixed". Hvad kan jeg gøre?

Du sætter et billede ind i .adapt, uden at definere en størrelse på
billedet. Så sætter IE (for en gangs skyld korrekt) størrelsen på boksen så
stor, at billedet kan være der.

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk

Fra : Lars Stokholm

Dato : 08-01-05 14:48

Erik Ginnerskov skrev:

> Du sætter et billede ind i .adapt, uden at definere en størrelse på
> billedet. Så sætter IE (for en gangs skyld korrekt) størrelsen på boksen så
> stor, at billedet kan være der.

Så du fortæller mig at både Firefox og Opera har uret?

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 08-01-05 14:53

Lars Stokholm wrote:

> Så du fortæller mig at både Firefox og Opera har uret?

Jeg hader at skulle sige det, men i dette tilfælde, ja. Det er min
overbevisning.

Men hvis du lægger billedet ind som background, vil du opnå det, du ønsker i
alle tre browsere.

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk

Fra : Lars Stokholm

Dato : 08-01-05 15:01

Erik Ginnerskov skrev:

> Jeg hader at skulle sige det, men i dette tilfælde, ja. Det er min
> overbevisning.

Det lyder utroligt. :)

> Men hvis du lægger billedet ind som background, vil du opnå det,
> du ønsker i alle tre browsere.

Nej, for det er ikke det jeg ønsker, hehe. Jeg ønsker at kunne sætte
billeder ind i "adapt", uden at bekymre mig om at designet kan gå i
stykker. Det er bare for at gøre det robust, ikke fordi jeg har tænkt
mig at sætte for store billeder ind.

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 08-01-05 16:25

Lars Stokholm wrote:

> [...]
> billeder ind i "adapt", uden at bekymre mig om at designet kan gå i
> stykker. Det er bare for at gøre det robust, ikke fordi jeg har tænkt

Hvis nu det havde været sådan, at IE forstod max-width (eller der
eksisterede et IE-hack), kunne du have klaret det med den css-definition.
Men det fatter IE desværre ikke en døjt af.

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk