Pænt i Explorer - Grimt i Firefox
Fra : Claus Sørensen

Dato : 08-01-05 01:12

Hvorfor er: http://www.gothahus.dk/a/billeder_2.php pæn og flot i Exploer
- men grim i Firefox?

Siden validerer, undtagen:

Line 49, column 80: there is no attribute "name"
...."/a/billeder/center.jpg" alt="" name="stort_billede" width="480"
height="320"

men hvis jeg ændrer 'name' til 'id' virker 'onmouseover' ikke?!

/Claus

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 08-01-05 01:24

Claus Sørensen wrote:
> Hvorfor er: http://www.gothahus.dk/a/billeder_2.php pæn og flot i
> Exploer - men grim i Firefox?

Den side ser imho også skrækkelig ud i IE. Du indlæser en række små
billeder hele vejen rundt om den store tabelcelle. Derefter 'blæser' du de
samme små billeder op i den store centrale celle. Det kan kun blive grimt.
Du skal i stedet indlæse en større version af de små billeder i den store
celle.

Se her, hvordan det bør gøres:

http://hjemmesideskolen.dk/scripts/dias.asp

> [...]
> height="320"
>
> men hvis jeg ændrer 'name' til 'id' virker 'onmouseover' ikke?!

Koden kan ikke validere som xhtml 1.0 strict. Du bliver nødt til at ændre
DTD på den side til xhtml 1.0 transitional.

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk

Fra : Claus Sørensen

Dato : 08-01-05 01:39

"Erik Ginnerskov" skrev
> [...]
> Du skal i stedet indlæse en større version af de små billeder i den store

! Ja, det er rigtigt, men billederne er ikke de 'rigtige' endnu. Jeg ville
lave opsætningen pæn først?!
Det er iøvrigt på ovenstående link, jeg har lært teknikken

OK! det vil jeg lige prøve ...

/Claus

Fra : Claus Sørensen

Dato : 08-01-05 01:55

"Claus Sørensen" skrev

> OK! det vil jeg lige prøve ...

! Ja, og det virkede ...
.... men hvorfor er der er lidt luft mellem 'Menu Boxen' og billederne i
Explorer (som der skal være), men ikke i Firefox?

/Claus