Spørgsmål fra 54 årige nybegynder.
Fra : Gurli Post Pedersen

Dato : 07-01-05 23:28

Jeg er en 54 år kvinde, som ønsker at tagbe sig. Har en collagen colit i 5
år hvor jeg er i medecinskbehandling for nu , hvor dette har medhvirket øget
vægt på grund af tabeletter som inderholder predsilon. Mit arbejde er om
aftenen fra 16-22 og hver anden uge. Er på et plehjem.

Har brug for at sove til ca. kl 11 idet jeg ikke sover så godt om aftenen,
er mange gange vågen, pga. at jeg har ondt i mine hofter, skal til læge
kommende tirsdag. Mit mål er 10.kg Er dårligt til at spise om morgenen og om
aftenen på plejehjem, men når jeg kommer hjem er jeg selvføælgelig sulten
som jo ikke er godt

Motion kan jeg ikke dyrke idet jeg har 2 dårlige knæ, men jeg kan godt lide
at gå, jeg går virkelig meget på mit arbejde.

Har i gode tips til mig, kostråd og generelle nybegynder motionstips.

Fra : Tina

Dato : 08-01-05 09:17

MHT motion er det bedste nok at tage i et sund by notionscenter hvor der er
tilknyttet fysioterapeuter som kan hjælpe dig med at lave en motionsplan der
tager hensyn til din krop og dine skavanker.

Tina

Fra : Mus

Dato : 08-01-05 12:04

Gurli Post Pedersen <ingen@email.nospam> skrev i en
nyhedsmeddelelse:d2EDd.694$Ee.337@news.get2net.dk...
> [...]
> at gå, jeg går virkelig meget på mit arbejde.
>
> Har i gode tips til mig, kostråd og generelle nybegynder motionstips.

ja men at gå er da også motion - så fortsaæt med det også gerne i den friske
luft.

Kender ikke noget til din sygdom, så er lidt forsigtig med råd. Men hvad med
en diætist?

For mig har det personligt ikke været spørgsmålet om mængden af mad men
hvilken mad der puttes indenbords.
Hvad er du meget glad for? Er det frugt, grønt, kød, sovs, brød...... ?
Der findes et utal af måder at tabe sig på. Men for at det skal holde i
længden mener jeg det er vigtigt ikke at have for mange forbud, indenfor det
man er meget glad for.

LN

LN

Fra : Mus

Dato : 08-01-05 12:05

> [...]
> at gå, jeg går virkelig meget på mit arbejde.
>
> Har i gode tips til mig, kostråd og generelle nybegynder motionstips.

Hvad med svømning?

LN

Fra : Crazy Camilla

Dato : 09-01-05 18:21

"Gurli Post Pedersen" <ingen@email.nospam> skrev i en meddelelse

Hej Gurli

Du skrev:

> Har i gode tips til mig, kostråd og generelle nybegynder motionstips.

Jeg vil foreslå dig at gå igennem din læge, og bede ham henvise dig til en
fysioterapeut, der kan vejlede dig om motion. Det er jo vigtigt at din krop
ikke bliver overbelastet, for så skader motionen mere end den gavner. Det
kan også være der findes nogen særlige træningsredskaber eller hjælpemidler,
der kan gøre det lettere for dig at motionere uden at belaste kroppen
unødigt.

Med venlig hilsen Camilla.

Fra : Alex Berg

Dato : 09-01-05 18:56

En tur i svømmehallen skåner dine knæ, og er udemærkte motion. Hvis du er en
smule overvægtig, er dette i sig selv også et problem for dine knæ. Så alle
former for motion som ikke belaster dine knæ er OK.
I flæng kan nævnes: Svømning, cykling og motionscenter. En stepper skåner
også dine knæ.

Alex Berg
www.max30.dk
Bliv overvægten kvit. Brug Max30 tit.

Fra : Gurli Post Pedersen

Dato : 10-01-05 22:48

Hermed vil jeg sige tak til alle Jer som kom med gåde råd.

Vil netop snakke med min egen læge, der er sikkerert en løsning til mig
også. Jeg skal jo bare værer stabil over for de forbudte ting som jeg jo
selvfølgelig nok kender, og ikke springe over hvor gæret er lavest.

Tak til jer.

MVH Gurli