bund-margin - hvor ligger fejlen?
Fra : Koeffe

Dato : 07-01-05 22:51

Jeg har sat min generelle bundmargin på siden til 30px (i mit stylesheet) -
altså skal der være 30px mellem den hvide box's bund og bunden af
skærmvinduet. Men på følgende side er den meget større. Jeg kan ikke finde
ud af hvorfor. Nogen der kan hjælpe?:

http://www.graphicmuse.frac.dk/mediegrafiker.html

(prøv at sammenligne med siderne "om mig" og "portfolie" - de er som de skal
være.)

--
Koeffe

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 07-01-05 23:01

Koeffe skrev:

> [...]
> bund og bunden af skærmvinduet. Men på følgende side er den
> meget større. Jeg kan ikke finde ud af hvorfor. Nogen der kan

Start med at validere din side. Du har *mange* fejl - både i html
og i css.

Se hvordan her: <http://www.html-faq.dk/1005.asp> - og hvorfor her:
<http://diveintomark.org/archives/2003/05/05/why_we_wont_help_you>.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Koeffe

Dato : 08-01-05 01:27

> Start med at validere din side. Du har *mange* fejl - både i html
> og i css.

Så, nu fik jeg gjort det. Det gav godt nok sved på panden, men efterhånden
som man lærte de forskellige fejlmeldinger at kende, lærte jeg hurtigt at
finde ud af hvad fejlen var. Jeg undrer mig over så mange ganske almindelige
html tags den ikke godtog, men så snart man lavede det til css i en style
tag, så godtog den det?

Jeg har godt vidst at der var noget der hed validering, men har aldrig sat
mig ind i det, men bare tænkt, at det lever jeg nok uden, men nu er det
meget rart at have lært det :)
Tak for det Jens.

Hvis ellers folk kan se mit site normalt nu, håber jeg der er nogen der kan
svare på ..... hov.....vent.... det har sq løst mit oprindelige spørgsmål!!
Wicked!! ;cD

Takker mange gange.

--
Koeffe

Fra : Benny Nissen

Dato : 07-01-05 23:25

Koeffe explained on 07-01-2005 :
> [...]
> altså skal der være 30px mellem den hvide box's bund og bunden af
> skærmvinduet. Men på følgende side er den meget større. Jeg kan ikke finde

Ser helt vanvittig ud i Firefox. Fungerer slet ikke efter hensigten.

> (prøv at sammenligne med siderne "om mig" og "portfolie" - de er som de skal
> være.)

I IE måske, men de fejler i Firefox. Der er toppen venstrejusteret.

--
Benny

Fra : Koeffe

Dato : 08-01-05 01:31

> Ser helt vanvittig ud i Firefox. Fungerer slet ikke efter hensigten.

Det undrer mig ikke, så mange fejl som der var i valideringen. Det var
meningen jeg ville have testet mit site i Firefox idag på skolen, men jeg
nåede det ikke. Men det kan jeg så være glad for nu, for så havde jeg nok
fået et chok. Jeg glæder mig til at finde ud af om den ser ordentlig ud i
Firefox nu.

> I IE måske, men de fejler i Firefox. Der er toppen venstrejusteret.

Hehe... Præcis dette justeringsproblem sad jeg og arbejde med idag på
skolen - justering der virkede i Explorer men ikke i Firefox.

....hvad man dog ikke gør for at undgå monopoler. ;c)

--
Koeffe

Fra : Benny Nissen

Dato : 08-01-05 10:21

Koeffe was thinking very hard :

> [...]
> fået et chok. Jeg glæder mig til at finde ud af om den ser ordentlig ud i

Det gør den ikke. Nu er toppen og bunden centreret, men resten af siden
er venstrestillet.

Du kan selv installere firefox og afprøve med den:
http://www.mozilla.org/products/firefox/

Ikke mere ... top og bund centreret, resten venstrestillet.

--
Benny

Fra : Koeffe

Dato : 08-01-05 12:27

"Benny Nissen" <news@bennynissen.dk> skrev i en meddelelse

> Det gør den ikke. Nu er toppen og bunden centreret, men resten af siden
> er venstrestillet.
>
> Du kan selv installere firefox og afprøve med den:
> http://www.mozilla.org/products/firefox/

Jep, det har jeg gjort nu. Nå, så må jeg lige finde ud af hvordan jeg gør.
Jeg tør vædde med at når jeg så får det til at virke i FF, så virker det
ikke mere i IE :)

--
Koeffe