Erindringsmeddelelse riffeltilladelse
Fra : Erik

Dato : 07-01-05 20:17

Er det ikke sådan at de 840kr. pr 10 år skulle dække politiets
administration og erindringsmeddelelser?

Jeg har just erfarret at de ikke sender ud mere, og at man formodes selv at
holde øje med udløbet.

Jeg har i mange år fået disse tilsendt, og ikke modtaget noget brev om
ændring af praksis, er der noget jeg har misset, og får jeg bøde for
overskridelse af frist?

Mvh
Erik

Fra : Arnold Hansen

Dato : 07-01-05 21:20

Hej Erik

Du er over 11 år og må til at lære at klare dig selv.
Du må have hørt før, at skjulte afgifter som jagttegn, fiskekort og Dankort
kun er gratis når de skal oprettes. Efterhånden udvikler de sig til sande
"Malkekøer".

Håber du tilgiver min sarkasme, men sådan er det, jeg vil ikke længere
ødelække mit gode humør på disse gamle trick vi alle kender.

Hilsen Arnold

Fra : Hr. Jensen

Dato : 08-01-05 08:49

"Arnold Hansen" <amhsolbjerg@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Håber du tilgiver min sarkasme, men sådan er det, jeg vil ikke længere
> ødelække mit gode humør på disse gamle trick vi alle kender.

Hej Erik.

Jeg var heller ikke opmærksom på udløbsdatoen på min våbentilladelse. Det
var lidt tilfældigt at vi kom til at snakke om våbentilladelser da vi en dag
var på jagt. Da jeg kiggede på min blev jeg ret overrasket. Den var udløbet
for 11 måneder siden.
Jeg henvendte mig på våbenkontoret næste dag hvor jeg indrømmede min
forglemmelse. Jeg fik at vide at jeg ikke var den første og at det ikke var
noget problem. Jeg fik den fornyet med det samme. Den blev bare
tilbagedateret så det passede med udløbsdatoen på den gamle.
Altså ingen bøde....o:)

Sådan håndteres det ihvertfald i Svendborg.

Hilsen

Henning

Fra : Erik

Dato : 08-01-05 14:43

"Hr. Jensen" <pxxc@laika.pc> wrote in

> [...]
> Det var lidt tilfældigt at vi kom til at snakke om våbentilladelser da
> vi en dag var på jagt. Da jeg kiggede på min blev jeg ret overrasket.

Æhhh jeg har 1 stk. der udløb i 2003 og 4 stk. der udløb i 2004..

> [...]
> ikke var noget problem. Jeg fik den fornyet med det samme. Den blev
> bare tilbagedateret så det passede med udløbsdatoen på den gamle.

Jeg mener heller ikke du har gjort noget forkert, du har ikke modtaget
nogen meddelelse fra Politiet om ændring af praksis, det er da muligt at de
har hængt en seddel op desangående nede ved døgneren eller sligt, men jeg
tvivler på at den holder i byretten.
Men jeg kan se på min lokale sherifs hjemmeside at de betragter det som et
lovbrud hvis man ikke selv henvender sig (bah!)

Altså formålet med fornyelse hver 10. år er vel at Politiet vil tjekke om
man er blevet kriminel i mellemtiden, hvis man ikke er det kunne den gamle
tilladelse vel lige så godt køre videre.

Det er så egentlig kun lovbrydere der har nødig at henvende sig.
Hvis de ikke gør det bryder de loven...æhhh ja!

> Sådan håndteres det ihvertfald i Svendborg.

Sådan vil jeg også forlange at blive behandlet her, men det vil jo vise
sig, jeg har ikke let ved at underkaste mig når jeg mener jeg har ret, det
giver nogle knubs en gang i mellem, men på den anden side set er man jo
nødt til at opholde en vis selvrespekt.

Mvh
Erik

Fra : Erik

Dato : 08-01-05 14:20

"Arnold Hansen" <amhsolbjerg@mail.tele.dk> wrote in

> Hej Erik
>
> Du er over 11 år og må til at lære at klare dig selv.

Joeh tak, det er da gået rimeligt de sidste 50 år.

> Du må have hørt før, at skjulte afgifter som jagttegn, fiskekort og
> Dankort kun er gratis når de skal oprettes. Efterhånden udvikler de
> sig til sande "Malkekøer".

Ja da, jeg kan huske da de indførte registrering af riflede våben for
første gang, det skulle sandelig ikke koste våbenindehaveren noget - man
ville jo bare live vide hvem der havde disse våben..

> Håber du tilgiver min sarkasme, men sådan er det, jeg vil ikke længere
> ødelække mit gode humør på disse gamle trick vi alle kender.

Du er tilgivet, der er ikke så meget der bider på mig mere, jeg kender ikke
alle love, læser ikke statstidende, det er efterhånden umuligt at vide om
man overholder loven eller ikke - sørgeligt at det at styre efter sin egen
retsopfattelse, logik og moral ikke rækker.

Mvh
Erik

Fra : Kito

Dato : 09-01-05 09:46

"Erik" <eric@noemail.no> skrev i en meddelelse
> "Arnold Hansen" <amhsolbjerg@mail.tele.dk> wrote in

Jeg kunne godt forestile mig den ikke går på Frederiksberg, fordi de har
haft ørene i klemme og tabt et par sager, som DJ har kørt for deres
medlemmer.
Der sidder jo nidkære embedsmænd overalt, og som læser loven som fanden
læser biblen.

vh
Poul