Warning: <table> lacks "summary" attribute
Fra : John H.

Dato : 07-01-05 13:42

Efter at have kørt HTNL trim, før jeg følgende fejlmeddelelse:
Warning: <table> lacks "summary" attribute

Hvad betyder det?

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 07-01-05 14:07

John H. skrev:

> Efter at have kørt HTNL trim, før jeg følgende fejlmeddelelse:
> Warning: <table> lacks "summary" attribute

Summary-parameteren angiver hvad tabellen indeholder. Den har mig
bekendt kun betydning for ikke-visuelle browsere (fx en tekstlæser
til nettet).

Se beskrivelsen her:
<http://www.w3.org/TR/WCAG10-HTML-TECHS/#data-tables>

Man kan også se et eksempel her:
<http://www.chami.com/tips/internet/021899I.html>
Her regnes summary som en tabel-ævivalent til alt-parameteren på
billeder.
--
Jens Gyldenkærne Clausen