Det ultimative dyk i rødehavet?
Fra : Nicolai

Dato : 07-01-05 12:40

Vi var i sommers i sharm hvor vi var på en uges liveaboard med rimelig stor
succes.

Nu sidder jeg så og læser på
http://www.emperordivers.com/liveaboards_southsinai.html , til højre i
vinduet hvor mange muligheder der er.

HVAD SKAL MAN VÆLGE!

Det ligner jo ren paradis, hvilket det sikkert også er.

Kan i herinde lokkes til at komme med nogle rigtigt gode råd og oplevelser,
så vil vi nok gå i jeres fodspor :) (Slipstrøm? ;)

På forhånd mange tak!

--
Med venlig hilsen / Best regards
Nicolai

http://www.webhostingdanmark.dk - Når "Fri trafik" ikke er nok!

Fra : Henrik Manley

Dato : 07-01-05 12:58

Bedste dyk jeg har haft i rødehavet har været på Brothers. Vi har også været
heldige de gange vi har været har vi haft 3-4 dage hvor der ikke har været
andre end os. Little Brother var bedst men flotte vrag på big Brother.

--
Henrik Manley
http://bends.dk m@nley.dk

Fra : Allan Norsk

Dato : 07-01-05 17:55

"Nicolai" <spam2005@nifo.dk> skrev i en meddelelse
> HVAD SKAL MAN VÆLGE!

Jeg vil give Manley ret i at Brothers er fantastisk. Her er der næsten
garanti for store hajer (ikke kun pseudohajer som whitetip reef shark .
Men Brothers er også et sats, da det ligger åbent for vind og bølger. Det
kan være en ret hår tur derud og hjem, og ligger der mange både på
Litlebrother kommer de yderste til at rulle en del. En tur til Brothers
(eller til Rocky) giver lidt færre dyk, da man ikke må natdykke og da
sejladsen sluger lidt tid.

Ellers kan jeg anbefale skt. Johns som er en fantastisk tur også. Her er det
nemmere at finde ordentlig læ, og der findes nogle rigtig flotte rev
dernede. Er i heldige kan I komme til at snorkle med vilde delfiner på
Samadai reef.

Rocky besøgte jeg sidste år, men der var mærkeligt nok ingen hajer. Den
minder lidt om BigBrother. De bedste dyk havde vi dog på den nærtliggende
Zabargad, med nogle helt fantastiske koralhoveder.

Glem det der med at den sydlige del er øde og man ikke ser dykkerbåde
dernede hele ugen. Der går efterhånden mange både til farvandet nord for
Sudan, men det er få sammenlignet med Sharm området.

Mvh. Allan