Spil på to computere?
Fra : Rikke & Per

Dato : 06-01-05 15:13

Min ældste søn fik en computer i julegave og familien råder således over to
computere.
Hvordan kan vi spille mod hinanden - hvad skal der til?
Hvilke spil kan anbefales (gerne skydespil)?
Hvordan skal computerne "sættes op"?
(Begge computere er udstyret med netkort og kan gå online på samme router.)

m.v.h.
Per

--
Den, som ophøjer sig selv, skal ydmyges,
og den, som ydmyger sig selv, skal ophøjes.

Fra : MicJen

Dato : 06-01-05 16:04

Hej!

Nu ved jeg ikke hvor kraftige computerne er, men jeg kan anbefale
Battlefield 1942 eller nærmere det gratis Mod til det som hedder Desert
Combat (kan downloades på www.desertcombat.com eller på www.boomtown.dk).
Der kan man i hvertfald skyde hinanden med alt mellem himmel og jord, lige
fra en håndpistol over tanks, fly og helikoptere til et SCUD missil...
Vær dog opmærksom på at nyere skydespil kræver en del af computeren herunder
grafikkortet.
Ovre i realtime strategi er der C&C generals eller warcraft3...
Af trækbaserede spil kan anbefales gode gamle Heroes of might and magic 3.
Inde i spillene kan man så vælge LAN, som regel under multiplayer menuen. En
skal så "hoste" et spil, mens den anden så kan "joine".

Det burde ikke være svært at sætte et netværk op. Du har det nødvendige
hardware. Hvilket operativ system kører de forskellige computere? De skal
helst køre det samme (f.eks. windows xp), andet kan lade sig gøre, men rent
praktisk er der som regel besværligheder med det. Hvis du kører windows xp
er der en udemærket guide indbygget i windows xp. Det er muligt at du skal
have fat i routeren og sætte noget op dér også, men du skriver ikke hvad det
er for en router.

Håber du har fået lidt mere mod på at gå igang. Det er ikke så svært, når
man først har det lært

Mvh
Michael

Fra : Rikke & Per

Dato : 06-01-05 16:11

--
"MicJen" <michaelFJERN_DETTE_TAK@glue-jensen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ikke hvad det er for en router.
>
> Håber du har fået lidt mere mod på at gå igang. Det er ikke så svært, når

Jeg takker - er blevet MEGET klogere og vil nu forsøge. (iøvrigt kører begge
computere XP)

m.v.h.
Per

Fra : Leman

Dato : 06-01-05 16:28

On Thu, 6 Jan 2005 15:13:19 +0100, "Rikke & Per" <>>prikke@newmail.dk<<> wrote
in dk.spil.computer:

> [...]
>Hvordan skal computerne "sættes op"?
>(Begge computere er udstyret med netkort og kan gå online på samme router.)

Der er mange forskellige måder at gøre det på, men dit emne hører mere til i
dk.edb.netvaerk.
(der er eksperterne)

--
Gerner

Nu er det snart jul igen.
(denne signatur er beskyttet mod kommentarer).

Fra : Mads Bahrt

Dato : 07-01-05 14:10

Leman wrote:

> [...]
> in dk.spil.computer:

> Der er mange forskellige måder at gøre det på, men dit emne hører mere til i

Egentligt ikke.

Hvis du lige kigger på hans indlæg igen så har han netværket oppe at
køre. Altså mangler han anbefalinger ang. netværksspil, hvilket dette er
det rette forum for.

Fra : Leman

Dato : 07-01-05 18:58

On Fri, 07 Jan 2005 14:09:59 +0100, Mads Bahrt <mads_bahrt@hotmail.com> wrote in
dk.spil.computer:

>Egentligt ikke.
>
>Hvis du lige kigger på hans indlæg igen så har han netværket oppe at

Hvilken linie ser du det i ?

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 07-01-05 19:02

"Leman" wrote

> Hvilken linie ser du det i ?

<quote>
(Begge computere er udstyret med netkort og kan gå online på samme router.)
</quote>

Det er imho ikke hjælp til netværksopsætning etc der er behov for

Imdrøm at du har taget fejl og kom videre med dit liv

- Peter

Fra : Leman

Dato : 07-01-05 22:09

On Fri, 7 Jan 2005 19:01:34 +0100, "Peter Lykkegaard" <polonline@hotmail.com>
wrote in dk.spil.computer:

>"Leman" wrote

><quote>
>(Begge computere er udstyret med netkort og kan gå online på samme router.)
></quote>

Og det er ensbetydende med at de 2 computere kan snakke sammen ?

>Det er imho ikke hjælp til netværksopsætning etc der er behov for
>
>Imdrøm at du har taget fejl og kom videre med dit liv

Skrub ad helvede til.troll.

Fra : Laziter [9440]

Dato : 07-01-05 22:20

"Leman" <Fjernantisvækpam@fjernpostFJERNassevæk.org> skrev i en meddelelse

> Skrub ad helvede til.troll.

Nåda, er du nu igang igen..
Ny mail, nyt alias (dårlig signatur), nyt *PLONK*

/Benjamin

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 07-01-05 22:52

"Leman" wrote

> Og det er ensbetydende med at de 2 computere kan snakke sammen ?

Nej de kan ikke snakke sammen, men de kan sikker udveklse tcpip pakker

Da de er på samme router så har de sandsynligvis også samme gateway og får
sandsynligvis tildelt ip adresse fra samme dhcp service - ip-adresser ligger
sandsynligvis indefor samme netværk
Det er opsætningen for 99% af dem sidder bagved en adsl router

> Skrub ad helvede til.troll.

Sågerne hvis du forsøger at lære noget om netværk imens

- Peter

Fra : Leman

Dato : 08-01-05 12:17

On Fri, 7 Jan 2005 22:52:27 +0100, "Peter Lykkegaard" <polonline@hotmail.com>
wrote in dk.spil.computer:

>"Leman" wrote

>Nej de kan ikke snakke sammen, men de kan sikker udveklse tcpip pakker

Så er det nok fordi der spørges.:
> [...]
>Det er opsætningen for 99% af dem sidder bagved en adsl router

>Sågerne hvis du forsøger at lære noget om netværk imens

Hvorfor det, jeg kan da bare spørge i netværksgruppen, som jeg henviser
spørgeren til.

Desuden blev der spurgt.:
"Hvilke spil kan anbefales (gerne skydespil)?"
Tag og besvar den del i stedet for at spille smart.

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 08-01-05 13:46

"Leman" wrote

> Hvorfor det, jeg kan da bare spørge i netværksgruppen, som jeg henviser
> spørgeren til.

Tjahh, du kunne være smart og besvare nogle af hans øvrige spørgsmål og
samtidig henvise til dk.edb.netvaerk hvis der skulle vise sig at være
problemer af den art
dk.edb.windows kan være ligeså relevant i forhold til det oprindelige
spørgsmål
eller dk.edb.hardware

> Desuden blev der spurgt.:
> "Hvilke spil kan anbefales (gerne skydespil)?"
> Tag og besvar den del i

Tjahh, jeg mangler oplysninger om det skal være online eller lan
Og hvilke preferencer OP har mht spil

Man kan fx spille hjerterfri eller backgammon mellem to eller flere PC'ere
såvel internet som lan

> stedet for at spille smart.

Haha, jamen tak for det
Måske skulle man oprette en ny signatur: "Gerner synes jeg er smart"

- Peter

Fra : Leman

Dato : 08-01-05 14:19

On Sat, 8 Jan 2005 13:45:56 +0100, "Peter Lykkegaard" <polonline@hotmail.com>
wrote in dk.spil.computer:

> [...]
>problemer af den art
>dk.edb.windows kan være ligeså relevant i forhold til det oprindelige

Du vrøvler bare videre.

>Tjahh, jeg mangler oplysninger om det skal være online eller lan

Samme router 2 computere, kan du ikke finde ud af det ? Nåhnej.

>Og hvilke preferencer OP har mht spil
>
>Man kan fx spille hjerterfri eller backgammon mellem to eller flere PC'ere
>såvel internet som lan

Der var følgende oplysning.:
"Hvilke spil kan anbefales (gerne skydespil)?"

>Haha, jamen tak for det
>Måske skulle man oprette en ny signatur: "Gerner synes jeg er smart"

Igen noget vrøvl, jeg skrev "spille smart", der er sgu stor forskel på at være
smart og spille smart, men igen, du kan ikke finde ud af noget der skrives til
dig. Har du et læsehandikap ? Manglende sprogforståelse ? Udlænding ?

Fra : Uncle Evil@home

Dato : 08-01-05 14:23

Hold nu fred, drenge, det er jo snart jul, og /så/ vigtigt var det vist
heller ikke, hva? ;)

/Jakob

--
Org.asm not found. (A)bort, (R)etry, (F)ake?

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 08-01-05 14:52

"Uncle Evil@home" wrote

> Hold nu fred, drenge, det er jo snart jul, og /så/ vigtigt var det vist
> heller ikke, hva? ;)

For Gerner er det vist - nåh nevermind - det er spild af god tid

- Peter

Fra : Leman

Dato : 08-01-05 20:53

On Sat, 8 Jan 2005 14:51:58 +0100, "Peter Lykkegaard" <polonline@hotmail.com>
wrote in dk.spil.computer:

>"Uncle Evil@home" wrote

>For Gerner er det vist - nåh nevermind - det er spild af god tid

Jeg forsøger blot at hjælpe dig, men det er jo forgæves.
Udlændinge har jo svært med det danske sprog.

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 08-01-05 21:22

"Leman" wrote

> Jeg forsøger blot at hjælpe dig, men det er jo forgæves.
> Udlændinge har jo svært med det danske sprog.

Ja det har du jo, det må du se at komme over

- Peter

Fra : Leman

Dato : 08-01-05 22:01

On Sat, 8 Jan 2005 21:22:03 +0100, "Peter Lykkegaard" <polonline@hotmail.com>
wrote in dk.spil.computer:

>"Leman" wrote

>Ja det har du jo, det må du se at komme over

Nu blev du igen forvirret over det danske sprog.
Og glemsom er du også. akja.

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 08-01-05 23:01

"Leman" wrote

> Nu blev du igen forvirret over det danske sprog.
> Og glemsom er du også. akja.

akja?

Det ord kan jeg sgu ikke slå op, Grønlandsk?
Mener du ak ja?
Eller er det dine initialer?
Du har det jo med morphe rundt

- Peter

Fra : Leman

Dato : 09-01-05 01:13

On Sat, 8 Jan 2005 23:01:24 +0100, "Peter Lykkegaard" <polonline@hotmail.com>
wrote in dk.spil.computer:

>"Leman" wrote

>akja?
>
>Det ord kan jeg sgu ikke slå op, Grønlandsk?
> [...]
Bare mere forvirring, lær lidt dansk.

Her har du nogle mellemrum, som du kan bruge til næste stavefejlssession i
danskundervisningen.
PS, det er kun børn der retter stavefejl på usenet.

Fra : Uncle Evil@home

Dato : 06-01-05 16:45

Rikke & Per <>>prikke@newmail.dk< wrote:

> Hvilke spil kan anbefales (gerne skydespil)?

Counter-strike er jo altid et hit, så hvis du køber 2 stk Half-Life, til
100,-/stk, så har du, svjv. også adgang til CS, via Steam -det kræver et
download af Steam, fra steampowered.com, og lidt ventetid, men så skulle
det også være til at have med at gøre. Og det er billigere end så meget
andet :v)

Du kan også købe 2 stk Half-Life 2 silver, via Steam, de giver adgang til
Half-Life2 (singleplayer),
Counter-Strike:Source,
Half-Life:Source (singleplayer),
Half-Life2:Deathmatch,
Day of Defeat:Source (ikke udkommet endnu)
+ Valve's back catalog, som består af
Half-Life (singleplayer),
Counter-Strike,
Counter-Strike: Condition Zero,
Counter-Strike: Deleted Scenes (singleplayer),
Day of Defeat,
Team Fortress Classic,
Deathmatch Classic,
Opposing Force (singleplayer)
og Ricochet.
En imponerende samling gode spil, til den nette sum af $59,95 (ca. 340,-
pr. maskine)

Diablo2 med udvidelsen Lord of Destruction, er et hack'n'slash
rollespil, hvor man render rundt og basker monstre, og også kan få timer
til at gå, både på netværk og på Battle.net, som er den gratis
online-multiplayer del.
Der løber det op i omkring 400,- ialt (200,- pr. maskine)

Mvh. Jakob Færch-Jensen