Til New York eller San Francisco i Februar
Fra : Christian Catu

Dato : 06-01-05 15:05

Hejsa

Vi vil til USA. Vi skal besøge en Chinatown, så det skal være NY eller SF.

Hvor finder man de billigste flypriser? Jeg har set hos KLM, og det er
billigt. Lige under 3000 kr tur/retur fra Billund til NY (hvor British
Airwars vil have 8825 for den samme tur (mere eller mindre))

Er der nogen der kender et godt sted at booke billigt hotel? Jeg har
tidligere brugt ratestogo.com, men de har ikke så mange hoteller i SF eller
NY

Fra : Kennet og Pernille

Dato : 06-01-05 15:59

> Hvor finder man de billigste flypriser? Jeg har set hos KLM, og det er
> billigt. Lige under 3000 kr tur/retur fra Billund til NY (hvor British
> Airwars vil have 8825 for den samme tur (mere eller mindre))

Prøv at se hos SAS. De har meget billige bill. lige nu.

Kennet

Fra : Jan Bøgh

Dato : 06-01-05 16:56

Christian Catu wrote:
> [...]

> Er der nogen der kender et godt sted at booke billigt hotel? Jeg har
> tidligere brugt ratestogo.com, men de har ikke så mange hoteller i SF

Jeg har med held brugt www.needahotel.com, hvis det er vigtigt på forhånd at
vide, hvor man kommer til at bo, eller
www.hotwire.com
hvis jeg kan leve med ikke at kende hotellets navn, men kun rating og
nogenlunde placering.

vh

--
Rejsedagbog fra campingtur (første halvdel) i SW-USA kan ses på
http://jan.boegh.net/Rejser.htm

Fra : Kaspar Damm Larsen

Dato : 06-01-05 21:29

> Hvor finder man de billigste flypriser? Jeg har set hos KLM, og det er
> billigt. Lige under 3000 kr tur/retur fra Billund til NY (hvor British
> Airwars vil have 8825 for den samme tur (mere eller mindre))

Prøv evt at sammenligne med Continental eller Delta. Mener at Delta lige
har indført et nyt prissystem der vist skulle være meget
konkurrencedygtigt. Mht. British Airways, så tror jeg at prisen er så
høj da I først skal flyve indenrigs til Kastrup eller med deres
franchise Sun Air til England.

Fra : bingo

Dato : 06-01-05 21:40

On Thu, 6 Jan 2005 15:05:03 +0100, Christian Catu
<40996701@spammail.sonofon.dk> wrote:

>Hejsa
>
>Vi vil til USA. Vi skal besøge en Chinatown, så det skal være NY eller SF.

Hvis det skal være i Februar - så ville jeg vælge SF - det er
hundekoldt i NY i Feb. Men hvis det er prisen der er afgørende er der
nok ikke noget at gøre - NY

Mogens

Fra : Niels Hejnfelt

Dato : 07-01-05 19:05

Hvis dit spørgsmål er, hvilken af dem du skal vælge, synes jeg at SF er den
der har mest at byde på for turisten, men NY er nok den mest ægte af de to.
Forstået på den måde, at i SF er rigtig mange af butikkerne overtaget af
ikke-kinesere, og meget af det har udviklet sig til ren "Mallorca" med
t-shirts, kasketter o.s.v. Der ligger desuden en McDonalds midt i Chinatown
i SF, men det er et rigtigt stort område, og meget fascinerende.
Chinatown i NY virker meget mere som en bydel for kineserne, og de specielle
forretninger (krydderier, frugt & grønt m.v.) som er så "china-town"-agtige
ligger der stadig, og tilbyder ting, som vi i hvertfald ikke ville sætte
tænderne i.
Chinatown i Vancouver er i øvrigt ligesom NY, men virker bare endnu større.
Foto m.v. kan med fordel købes i Chinatown SF, men pas på, for de er også
kendt for at snøre folk, hvis de kan komme til det, og det er iøvrigt det
man kalder grey-market kameraer der sælges der, dvs parallelimporteret fra
østen, og derfor uden garanti andre steder end hos fotohandleren hvor det er
købt, eller også ude i østen.
Rigtig god tur !
Mvh Niels Hejnfelt

Fra : Henrik Bøggild

Dato : 07-01-05 19:25

> [...]
>
> Er der nogen der kender et godt sted at booke billigt hotel? Jeg har
> tidligere brugt ratestogo.com, men de har ikke så mange hoteller i SF

Har et par gange booket hotel i NYC gennem priceline.com. Gav omkring USD 80
/ nat for 2½ stjene's hotel.

Henrik