Angående sukkersyge og for højt blodsukker
Fra : Dopedog

Dato : 06-01-05 14:51

Halløjsa.

Hvis man har sukkersyge og for højt blodsukker, kan man så ikke gøre noget
for at få det ned igen (udover at tage mere insulin over en længere periode
selvfølgelig). Altså kan man ikke gøre noget nu og her, eventuelt ved at
spise noget, ligesom man kan drikke juice og spise rugbrød for at
stabilisere det hvis det er for lavt jo.

Undskyld hvis det er den helt forkerte gruppe, tænkte bare at hvis man nu
kunne spise noget, og da jeg ikke kunne finde en anden mere passende gruppe,
ja så ville det være ok at poste det her

-Ronnie

Fra : Peter Westh

Dato : 06-01-05 15:13

"Dopedog" <dopedogFJERNDETHER@privat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> spise noget, ligesom man kan drikke juice og spise rugbrød for at
> stabilisere det hvis det er for lavt jo.

Det er vist ikke den rigtige gruppe (det er nok dk.videnskab.sundhed), men
jeg vil gerne svare. Jeg har selv sukkersyge.

Nu skriver du ikke, hvilken type insulin du tager, men det virker som om du
kun tager langsomtvirkende insulin. Med hurtigvirkende kan man jo altid tage
et ekstra "skud", hvis det er nødvendigt.

Den eneste anden mulighed er: Fysisk aktivitet. Løb en tur, lav
armbøjninger, slæb et skal op og ned ad trappen. Det hjælper. Dog, du skal
ikke gøre det, hvis du ikke er velbefindende, og/eller har ketoner i urinen.

Der er ikke noget man kan spise for at sænke blodsukkeret - hvor ville det
være dejligt, hvis der var.

MVH

Peter

Fra : Karina[6600]

Dato : 06-01-05 18:06

> [...]
> kunne spise noget, og da jeg ikke kunne finde en anden mere passende
gruppe,
> ja så ville det være ok at poste det her

Jeg kan ikke hjælpe dig med dit spørgsmål, men måske er der folk der har
mere forstand på det i dk.helbred

mvh
Karina

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 06-01-05 17:27

[Dopedog | Thu, 6 Jan 2005 14:51:25 +0100]

>Hvis man har sukkersyge og for højt blodsukker, kan man så ikke gøre noget
>for at få det ned igen (udover at tage mere insulin over en længere periode
>selvfølgelig).

Jeg kender 2 type II diabetikere der har fået godt resultat af at begrænse
deres indtag af omsættelige kulhydrater (en slags mini-Atkins). De siger
begge at den kost har stabiliseret dem.

Jeg mødte også engang en sygehuslæge, der spurgte til Atkins - jeg fortalte
hende om hvordan jeg lever på det, og hun udbrød at det var meget lig den
kost som de anbefalede til deres diabetikere.

Men jeg har ikke selv viden om det - den slags beslutninger bør nok tages
sammen med en læge.

René
www.rene.hjorth.com
www.lowcarb.dk

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 07-01-05 14:12

René Hjorth skrev:

> Jeg mødte også engang en sygehuslæge, der spurgte til Atkins -
> jeg fortalte hende om hvordan jeg lever på det, og hun udbrød
> at det var meget lig den kost som de anbefalede til deres
> diabetikere.

Min mor har diabetes type 2, og har stabiliseret sit blodsukker på
under 6 mmol/L ved at følge "omegametoden" (en dansk "Atkins Lite").
Se evt. <http://omegametoden.dk/>.

Og så er der jo ham Bernstein: <http://diabetes-normalsugars.com/>.

--
Klaus Alexander Seistrup
SubZeroNet, Copenhagen, Denmark

Fra : Dopedog

Dato : 06-01-05 18:20

[SNIP]

Har fået grundige svar på det hele ovre i dk.videnskab.sundhed gruppen af
Peter.

Tak for svarene her alligevel

-Ronnie

Fra : Torben Madsen

Dato : 07-01-05 00:07

> [...]
> ved at spise noget, ligesom man kan drikke juice og spise rugbrød for at
> stabilisere det hvis det er for lavt jo.

Hej Ronnie.

En af mine venner har også fået sukkersyge type 2, han har ved at løbetræne
3 gange om ugen og en kostomlægning fået sit blodsukker så meget ned at det
ikke længer er noget problem. Så dyrk noget motion og få brugt noget af det
sukker som du har for meget af.

Mvh

torben