tegne grafik i flere lag???
Fra : Joachim Boll

Dato : 06-01-05 13:56

Er der nogen der ved hvordan man tegner grafik i flere lag??? Jeg har tegnet
et gitter med måleenheder, hvor jeg på nuværende tidspunkt blot tegner en
graf oven i, hvilket betyder at når jeg skal gentegne grafen skal jeg også
gentegne mit gitter, og det er træls.
jeg håbede på at jeg blot kun tegne gitter og graf i to forskellige
Picturebox'es og gøre dem transparente og placere dem oven i hinanden, men
jeg kan ikke gøre en picturebox transparent, er der nogle der har et forslag

Joachim Boll

Fra : preben nielsen

Dato : 06-01-05 16:38

"Joachim Boll" <joachimFJERN@DETTEinmedico.dk> skrev i en
meddelelse news:41dd3550$0$11542$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> [...]
> tegner en
> graf oven i, hvilket betyder at når jeg skal gentegne grafen

Hvorfor er det træls ? Du har vel delt din kode op praktisk og
funktionelt således at skal gøre dette:

Sub TegnDet()
RydTegneflade
TeglGitter
TegnGraf
End sub

--
/\ preben nielsen
\/\ prel@post.tele.dk

Fra : Joachim Boll

Dato : 07-01-05 08:18

"preben nielsen" <prel@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> meddelelse news:41dd3550$0$11542$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
> Hvorfor er det træls ? Du har vel delt din kode op praktisk og

Jeg tror ikke du har forstået problemstillingen, og ja! jeg har delt min
kode op, men nå der sker en ændring i grafen så er jeg nød til først at
slette grafen, det kan jeg ikke gøre uden at jeg sletter noget af de
bagvedliggende gitter, som derfor skal gentegnes igen, det er et ret
omfattende gitter så det tager derfor lidt tid det ville jeg gerne undgå.

er der nogle der har et godt forslag?????

vh Joachim

Fra : Repzak

Dato : 07-01-05 14:16

> er der nogle der har et godt forslag?????

Prøv at gå ca 1 år tilbage måske lidt mere her i gruppen der havde jeg noget
af det sammpe problem men kan ikke huske om der kom en løsning frem på det,
men jeg kom aldrig videre med projectet..

Kan ikke huske om det er helt det samme...

håber du kan finde noget

Kasper

Fra : Ukendt

Dato : 07-01-05 14:23

> [...]
> omfattende gitter så det tager derfor lidt tid det ville jeg gerne undgå.
>
> er der nogle der har et godt forslag?????

1. Gem gitterpunkterne i en databasefil, så behøver de ikke genberegnes kun
genfindes.
2. Når du så tegner din graf oven på et gitterpunkt, så marker gitterpunktet
som overtegnet (i databasen).
3 På det tidspunkt du skal slette din graf (for at tegne en ny), kan du
hurtigt finde de gitterpunkter, som blev overtegnet i pkt 2.

/karsten