Pegasus til Thunderbird
Fra : Mikkel Z. Herold

Dato : 06-01-05 13:37

Findes der en smart måde at eksportere mails, adresser og
kontoopsætninger fra Pegasus til TB?

Det er mest mails, jeg har problemer med: Jeg har forsøgt at konvertere
Pegasus mails til Eudora format, og derefter importere disse i TB, men
der går flere ting galt: Danske bogstaver er blevet konverteret (ø
bliver f.eks. til =E5), men værre er det, at attachments ikke længere
vises som attachments, men som plain text i selve mailen.

Forslag modtages gerne!

Mvh.

Mikkel

--
"At first just a rustle of canvas
And the gentlest breath on my face

http://www.mzh.dk

Fra : Mikkel Z. Herold

Dato : 06-01-05 17:13

On 06-01-2005 13:36 Mikkel Z. Herold wrote:
> Findes der en smart måde at eksportere mails, adresser og
> kontoopsætninger fra Pegasus til TB?

Fandt selv løsningen, måske andre kan bruge den:

1) Marker en eller flere mails i Pegasus or vælg Forward
2) Send de markerede mails til en mailadresse *som attachments* (vigtigt)
3) Hent mailen fra pågældende mailadresse med TB
4) Gem alle de vedhæftede mails på harddisken
5) Opret en mappe i TB og importer de gemte mails via File -> Import
saved message

Noget omstændigt, ja, men det virker!

Mikkel

Fra : Anders Lund

Dato : 06-01-05 18:09

Mikkel Z. Herold wrote:
> Findes der en smart måde at eksportere mails, adresser og
> kontoopsætninger fra Pegasus til TB?

Jeg kender ikke Pegasus, men i OE kan man trække beskederne ud i en
rigtig fil mappe. Måske kan man det samme i Pegasus?

Bare et vildt gæt!

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk